10 تجربه ارزشمند کارآفرینان بزرگ دنیا

2 تیر 1399 - 6:00
کار آفرینی - 10 تجربه ارزشمند کارآفرینان بزرگ دنیا
10 تجربه ارزشمند کارآفرینان بزرگ دنیا
امتیاز مطلب: 95%

مطالعات نشان می‌دهد کارآفرینان موفق، خود را به منطق و عرف جامعه محدود نمی‌کنند، بلکه مسائل را از سطح بالاتری زیر نظر می‌گیرند. با یوکن همراه شوید تا با راز موفقیت کارآفرینان بزرگ دنیا بیشتر آشنا شوید. 

تمام کارآفرینان پرتلاش دوست دارند همانند مارک زاکربرگ ، جف بزوس و بیل گیتس به موفقیت برسند؛ اما نمی‌دانند چه چیزی آنها را از سایرین متمایز کرده و به این جایگاه رسانده است.

بدون شک کارآفرینان موفق با هوشیاری بالا توانسته‌اند مشکلات جامعه را احساس کنند و آن را فرصتی طلایی با موانع رقابتی‌ ناچیز ببینند. در واقع بیشتر کارآفرینان این ضروریات را درک می‌کنند؛ اما آنها را برای یک موفقیت بزرگ کافی نمی‌دانند.

مایکل سانفلت در کتاب «بزرگ‌تر فکر کنید» می‌نویسد، کارآفرینان موفق با دید وسیع‌تر و به‌کارگیری استراتژی‌های فوق‌العاده به مسائل موجود نگاه می‌کنند. سانفلت در کتاب خود، تجربیات بیش از 500 میلیون کارآفرین و مدیر موفق سراسر دنیا را جمع‌آوری کرده است. تمامی این افراد دارایی بیش از 10 میلیون دلار دارند و همگی تمایل داشتند بینش و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. البته خیلی از این درس‌ها در باور عموم نادیده گرفته شده یا حتی نقض شده‌اند.

1. تجربیاتی که در یک شرکت بزرگ به دست می‌آورید، واقعا ارزشمند است

شرکت‌های بزرگ و رده بالا، آموزش‌ها و تجربه‌های مدیریت تیمی را که کارآفرینان نیاز دارند در اختیارشان قرار می‌دهند. این چیزی است که کارآفرینان نمی‌توانند به تنهایی و در زمان کوتاه به دست آورند.

وقتی شما با کارمندان باهوش، مشتاق و بلندپرواز همکاری کنید، خیلی از اصول مهم کسب و کار را فرا می‌گیرید و توانایی‌های خود را افزایش می‌دهید.

2. کارآفرینی تنها کسب درآمد نیست

کار آفرینی - کسب درآمد - درآمد بالا - پول - تجربه کارآفرینان - تجربیات کارآفرینان بزرگ جهان

کارآفرینان بزرگ خود را متعهد می‌دانند نیازهای جامعه را برآورده کنند یا به یک پیشرفت قابل توجه برسند. پول تنها ابزاری برای اعتبار بخشیدن به فراست و هوش آنهاست.

بیشتر مواقع پولی که به دست می‌آورند را در پروژه‌ای دیگر خرج می‌کنند و کمتر می‌بینیم به دنبال یک زندگی لوکس و پر زرق و برق باشند.

3. خویشتن‌داری سبب رضایت خاطرشان می‌شود

شور و اشتیاق، نیاز به لذت آنی را برمی‌انگیزد، اما کارآفرینان موفق یاد می‌گیرند رضایت خاطر کوتاه‌مدت را به تعویق بیندازند تا در طولانی‌مدت به نتیجه‌ی بهتر و بزرگ‌تر دست یابند.

آنها بعد از کسب موفقیت‌های بزرگ، با خویشتن‌داری زندگی معمول خود را ادامه می‌دهند و تمام سود و درآمدی که به دست آورده‌اند، به کسب و کارشان تزریق می‌شود.

4. پیش از این‌که بخواهید با دوستان یا خانواده‌تان سرمایه‌گذاری کنید، خوب فکر کنید

سرمایه‌گذاری - سرمایه گزاری - شراکت - شرکا - شریک شدن - تجربیات کارآفرینان موفق

برخی از افراد به‌قدری خودمحورند که دوستان و خانواده‌ی خود را ساده‌ترین منابع سرمایه در دسترس می‌دانند؛ اما کارآفرینان بزرگ و باهوش می‌دانند هیچ چیز بدتر، خطرناک‌تر و شرم‌آورتر از این نیست که پول کسانی که برایتان عزیز هستند را از دست بدهید. پس بهتر است روابط نزدیک و مهم خود را وارد کسب و کارتان نکنید.

5. اهمیت مربیان و مشاوران را در نظر بگیرید

اگر فکر می‌کنید تنها افراد ترسو و بی‌کفایت به راهنمایی مربیان و مشاوران نیاز دارند، باید بدانید بیل گیتس به‌عنوان یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین کارآفرینان دنیا، در خیلی از مسائل تجاری خود از وارن بافت مشورت می‌گرفت و حتی بارها از راهنمایی‌های او قدردانی کرد.

افرادی که در کسب و کار خود به موفقیت رسیده‌اند، چه آنها که بازنشسته شده‌اند و چه آنها که هنوز فعالیت می‌کنند، تمایل دارند دانشی را که از تجربیات خود به دست آورده‌اند به اشتراک بگذارند.

6. مهارت‌های کارآفرینی می‌تواند موفقیت سرمایه‌گذاری را تحت تاثیر قرار دهد

مهارتهای کارآفرینی - موفقیت در سرمایه گذاری - تجربیات کارآفرینان موفق - تجربه کارآفرینی

کارآفرینان و سرمایه‌گذاران با هم تفاوت دارند. سرمایه‌گذاران باهوش، تمام سرمایه‌ی خود را روی منابع مختلف صرف می‌کنند تا اگر یکی از آنها با شکست مواجه شد، فرصت دیگری برای ادامه داشته باشند؛ اما یک کارآفرین واقعی تمام تلاشش را روی محصول جدیدی که هنوز تست هم نشده، به کار می‌بندد.

7. از مهارت‌های کسب و کار برای حل مشکلات اجتماعی استفاده کنید

با ورود کارآفرینان جوان به بازار، کارآفرینی اجتماعی هم رشد مضاعفی داشته است و شرکت‌هایی که اهداف خود را متناسب با اهداف جامعه تنظیم می‌کنند، پتانسیل پیشرفت خود را بالا می‌برند؛ زیرا هم به سود مالی می‌رسند و هم شاهد اثرات اجتماعی مثبتی خواهند بود.

8. خیلی محافظه‌کاری نکنید و خوش‌بین باشید

کارآفرینان بزرگ به این باور رسیده‌اند که می‌توانند موفق شوند؛ حتی اگر منطق برخلاف آن باشد.

سرمایه‌گذاران حرفه‌ای با کارآفرینان و بنیانگذارانی که به آنها پروژه‌های مالی محافظه‌کارانه را پیشنهاد می‌دهند، کار نمی‌کنند.

برای موفق شدن، بلندپرواز باشید و توانایی‌هایتان را باور کنید.

خوش بینی - بلندپروازی - سرمایه گذاران حرفه‌ ای - تجربیات کارآفرینان موفق

9. با افرادی وقت بگذرانید که باهوش‌تر از شما هستند

خیلی از کارآفرینان دوست دارند هوش و توانایی‌های خود را بهتر از دیگران به نمایش بگذارند و به دنبال معاشرت با کسانی هستند که آنها را به چالش نمی‌کشند.

اما کارآفرینان باهوش و بافراست، نقطه‌ضعف‌های خود را تشخیص می‌دهند و به دنبال کسانی هستند که مهارت‌های آنها را تکمیل کنند؛ افرادی که می‌توانند چیزی به آنها یاد دهند و مسئولیت‌های مهم را به عهده بگیرند.

10. اراده و انعطاف‌پذیری خیلی بهتر از هوش شماست

اراده - انعطاف پذیری - هوشمندی - باهوش بودن - تجربیات کارآفرینان نمونه - تجربه کارآفرین موفق

حتما داستان زندگی کارآفرینان بزرگ و موفق را شنیده‌اید که مدرسه یا دانشگاه خود را رها کرده و به دنبال کسب و کاری جدید رفته‌اند. پس باید بدانید سرمایه‌گذاران هیچ توجهی به تحصیلات شما ندارند و مدرک دانشگاهی‌تان امتیاز خاصی محسوب نمی‌شود. بیشتر سرمایه‌گذاران و کارشناسان می‌گویند تجربه و پشتکار، خیلی ارزشمندتر از دانش ناشی از کتاب‌هاست.

اگر یک کارآفرین قدیمی هستید یا به‌تازگی قدم در یک کسب و کار جدید گذاشته‌اید، در هر صورت سعی کنید افق دیدتان را گسترش دهید و از تجربیاتی که دیگران با طی کردن مراحل مشابه به دست آورده‌اند، استفاده کنید.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-20 17:31:10
دسته بندی ها