10 راز مهمی که شما را به ثروت کلان می‌رساند

27 خرداد 1399 - 6:00
موفقیت فردی - 10 راز مهمی که شما را به ثروت کلان می‌رساند
10 راز مهمی که شما را به ثروت کلان می‌رساند
امتیاز مطلب: 94%

توصیه‌های مفید همیشه کارسازند اما نمی‌توان به سادگی به آن عمل کرد. در بیشتر مواقع همان کاری که برایمان خوب است را دوست نداریم انجام دهیم، خصوصا وقتی مساله پول باشد. بدون شک پس‌انداز کردن و کنار گذاشتن پول کار سخت و کسل‌کننده‌ای است. با یوکن همراه باشید تا 10 توصیه‌ی مهم درباره پولدار شدن ارائه کنیم.

حتما شما هم فکر می‌کنید وقتی می‌توانید از زندگی لذت ببرید و خوش بگذرانید، چرا باید به خودتان سختی بدهید. آیا تاکنون فکر کرده‌اید 50 سال کار تکراری چقدر می‌تواند کسل‌کننده‌تر باشد؟ حتما شما هم از خودتان پرسیده‌اید چطور برخی افراد پول بیشتری درمی‌آورند، اما شما همیشه محتاج هستید؟ شاید در پاسخ به این سوال بگویید آنها بیشتر کار می‌کنند. این پاسخ درست است، اما حقیقت این مساله به ذهنیت و طرز تفکر افراد پولدار برمی‌گردد. خبر خوب این است، شما هم می‌توانید این ذهنیت را در خودتان ایجاد کنید. در ادامه‌ی مقاله به 10 توصیه‌ی مهم درباره پولدار شدن می‌پردازیم.

دوستان ثروتمند زیادی دارم و تجربیات نزدیکی با آنان داشته‌ام

مدتی قبل با «جاش مک آفی» (J0sh McAfee)، موسس سازمان مک آفی و میلیاردر بزرگ، صحبت می‌کردم و او درباره این‌که چگونه می‌توانم یک کسب و کار میلیاردی دست و پا کنم، با من صحبت کرد. جاش، مانند خیلی دیگر از دوستان ثروتمندم، تنها روی ذهنیت و تفکر میلیاردر بودن تاکید داشت.

«کِنِت کول»(Kenneth Cole)، طراح مد بزرگ، می‌گفت برای راه‌اندازی یک کسب و کار موفق و پایدار، اعتماد داشتن به احساسات درونی نیاز است. «کِوین اُلِری» (Kevin O'Leary)، ستاره‌ی «شارک تِنک»(Shark Tank)، به ارزش حفظ روابط منفعت‌بخش تاکید می‌کرد. «بِرت جِیکوبس» (Bert Jacob)، از بنیانگذاران پوشاک «لایف ایز گود» (Life is Good)، پیشنهاد می‌کرد توقعات و انتظاراتم را با سهامداران اصلی در میان بگذارم.

«کَت کول» (Kat Cole)، مدیر اجرایی کمپانی «سینابِن»(Cinnabon)  توصیه می‌کرد همیشه تمام راه‌ها را امتحان کنم اما تنها بهترین آنها را ادامه دهم. «مارکِس لِمونیس» (Marcus Lemonis)، ستاره‌ی برنامه‌ی تلویزیونی «دِ پرافیت»(The Profit)، به من می‌گفت چطور با تکیه بر استعدادهایم به پیشرفت برسم. «کِوین پِلانک»، موسس و مدیر ارشد اجرایی شرکت «آندِر آرمِر»(Under Armour)، برای من توضیح می‌داد چرا تنها باید به دنبال ارائه بهترین محصولاتم باشم.

دوستان ثروتمندم توصیه‌های ارزشمندی برای من داشتند. اکنون می‌خواهم جمع‌بندی خودم را در اختیارتان قرار دهم و درباره‌ی دستیابی به موفقیت های بزرگ و ارزشمند در کسب و کار بگویم.

1. چیزی بزرگ‌تر از خودتان بسازید

اغلب مردم موفقیت را تنها برای خودشان می‌خواهند. آنها دوست دارند تمام جایزه‌ها را ببرند، عکس‌شان روی مجله‌ها چاپ شود و درآمد میلیون‌دلاری داشته باشند. خیلی خوب است به این چیزها برسیم، اما شاید بهتر باشد انگیزه‌ی مهم‌تری برای خودتان داشته باشید. باید به این درک برسید که هدف‌تان از شما مهم‌تر و بزرگ‌تر است. این ذهنیت نه‌تنها مانع موفقیت‌تان نمی‌شود، بلکه موفقیت‌های بیشتری را هم برای شما به ارمغان خواهد آورد.

چیزی بزرگتر از خود بسازید - پیشرفت تیمی - پولدارشدن - ثروتمندشدن

یک مدیر موفق و دلسوز به دنبال پیشرفت اعضای تیمش است و این می‌تواند به رشد آنها کمک کند. سرگرمی موردعلاقه‌ی من دویدن و وزنه‌برداری است و به این درک رسیده‌ام که با کمک کردن به دیگران در ورزش، در مقایسه با زمانی که به تنهایی ورزش می‌کنم، قوی‌تر و سریع‌تر می‌شوم. کمک به دیگران به همان اندازه‌ی کمک به خودتان زمان‌بر است. به همین خاطر آن‌هایی که می‌خواهند به ثروت برسند، ابتدا باید به دنبال غنی کردن دیگران باشند.

ضرب‌المثل معروفی وجود دارد که می‌گوید: «اگر می‌خواهید با سرعت بیشتری حرکت کنید، تنها بروید، اما اگر مقصدتان دوردست‌هاست، با دیگران همراه شوید.»

2. با افراد متخصص همکاری کنید

هر فرد ثروتمند و مولتی‌میلیونری با تیمی از افراد متخصص و کاربلد همکاری می‌کند و از آنها توصیه‌های ارزشمند می‌گیرد. هر کسی نظری اختصاصی دارد، اما همیشه باید به بهترین نظر گوش داد. با افراد زیادی برخورد کرده‌ام که به نظرات اشتباه گوش می‌دهند و این می‌تواند آینده‌شان را به خطر بیندازد. بهتر است متخصصان صنعت خودتان را پیدا کنید و اگر ممکن است با آنها رابطه‌ی دوستی برقرار کنید.

شاید دوست‌تان به شما بگوید: «بهتر است بیشتر دراز و نشست بروی.» اما یک مربی نشان می‌دهد این کار چطور باعث قدرتمندترشدن‌تان می‌شود و با این کار شما را به انجام ورزش ترغیب می‌کند. به دنبال کسی باشید که با نیازهای شما سازگار است. بیشتر مربیان اجرایی 10 تا 20 درصد درآمد سالانه‌ی شما را به عنوان دستمزد درخواست می‌کنند، اما با به کار بردن توصیه‌هایشان، پرداخت این مبلغ آسان خواهد بود.

3. به دنبال ساخت سیستم‌هایی باشید که با قدرت عمل می‌کنند

افراد مولتی‌میلیونر به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. آنها سیستم‌هایی می‌سازند که با قدرت عمل می‌کنند و استعدادها و توانایی‌هایشان را به نقطه قابل اتکا تبدیل می‌کند. همیشه راه بهتر و سریع‌تری برای انجام کارها وجود دارد. اگر به دنبال ایجاد سیستمی برای موفقیت‌تان باشید، سرانجام به نتیجه می‌رسید. البته این سیستم باید برای خودتان باشد نه فرد دیگری.

سیستم اجرایی - سرعت - برنامه ریزی - رازهای پولدارشدن - رازهای ثروتمندشدن

من ابزار و سیستم‌هایی دارم که برای داشتن عملکرد بهینه‌تر از آنها استفاده می‌کنم. از مدت‌ها قبل فکر می‌کردم برای رسیدن به موفقیت باید سر ساعت مشخصی از رختخواب بلند شوم؛ اما اکنون به این نتیجه رسیده‌ام زمان اوج بهره‌وری من از ساعت 10 شب تا 4 صبح است. شاید خیلی دیر بخوابم اما می‌دانم نتایج بهتری را برایم به ارمغان می‌آورد. پس لازم است سیستم خاص خودتان را پیدا کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب‌تان برسید.

4. در بازاریابی و فروش ماهر شوید

بازاریابی محصول‌تان را معرفی کرده و مشتری را برای خرید این محصول متقاعد می‌کند. بازاریابی به افزایش اعتبار شما کمک می‌کند و وقتی فروش انجام می‌شود که افراد به برند شما اعتماد کنند. اگر می‌خواهید کسب و کارتان به موفقیت برسد و پشتوانه‌ی خوبی داشته باشد، روی دو مهارت اساسی بازاریابی و فروش تمرکز کنید.

افراد ثروتمند و مولتی‌میلیونر در زمینه بازاریابی و فروش متخصص‌اند. مهارت بالایشان در این زمینه آنها را به موفقیت می‌رساند و این فرصت را فراهم می‌کند از زندگی‌شان لذت بیشتری ببرند. ابتدا لازم است از نیازِ بازار مطلع شوید و به دنبال راهی برای پاسخ دادن به این نیازها باشید. در نهایت اینکه، باید محصولی برای عرضه داشته باشید و داستانی تعریف کنید تا مردم راغب شوند محصول شما را بخرند، این همان بازاریابی است.

استیو جابز ، بنیانگذار و مدیر اجرایی کمپانی اپل، می‌گوید: «مردم خودشان نمی‌دانند به دنبال چه چیزی هستند تا اینکه شما آن را وارد بازار کنید.»

5. تصمیمات زودهنگام بگیرید

ما هر روز تصمیمات زیادی می‌گیریم؛ اما مولتی‌میلیونرها این کار را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند زیرا خودشان را بهتر می‌شناسند. اغلب مردم با مهارت تصمیم گیری آشنا نیستند و به دنبال کسانی هستند که به جایشان تصمیم بگیرد. به همین خاطر است که فقط 10 درصد مردم دنیا به سراغ شغل کارآفرینی می‌روند و 90 درصد مابقی کار دیگری را انتخاب می‌کنند.

تصمیم گیری - مهارت تصمیم گیری - رازهای پولدارشدن - رازهای ثروتمندشدن

تصمیم‌گیری سریع می‌تواند به شما کمک کند به ثروت کلانی برسید. به تازگی فردی به من گفت نمی‌تواند در یک رویداد خاص شرکت کند چون خودش هم نمی‌دانست به دنبال چه چیزی است. او برای راحتی خودش، به جای تصمیم‌گیری سریع تنها بهانه‌تراشی می‌کرد؛ اما اگر یک مولتی‌میلیونر بود، به سرعت تصمیم‌گیری می‌کرد. شما هم به جای بهانه‌تراشی، تصمیم‌گیری کنید.

6. اولویت‌هایتان را در نظر بگیرید

اولویت‌بندی بدین معناست که کار مهم‌تر را اول از همه انجام دهید. شاید در طول روز کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشید؛ اما تنها آنهایی را انجام دهید که منفعت بیشتری برایتان دارند. باید این عادت را در خود به وجود آورید که کارهایی را که وقت، انرژی و پول‌تان را هدر می‌دهند، به دیگران بسپارید یا کلا رها کنید. قدر زمان‌تان را بدانید.

آیا می‌دانید در سال جاری چه اولویت های مهمی دارید؟ برای انجام آنها چه برنامه‌ای دارید؟ توصیه می‌کنیم اهداف‌تان را تا جای ممکن بزرگ انتخاب کنید. اغلب مردم اهداف کوچکی دارند. این در حالیست که افزایش درآمد ناچیز، برای افراد مولتی‌میلیونر چندان جذاب نیست. باید سعی کنید اهداف‌تان را به‌طور قابل‌توجهی بزرگ انتخاب کنید تا ارزش کسب و کارتان بیشتر شود. هدف‌تان هر چه باشد، ذهن‌تان به سرعت راهی برای محقق کردنش پیدا می‌کند.

7. در زمان خستگی مشغول کار نشوید

98 درصد مردم در زمان تعطیلات، روزهای آخر هفته و شب‌ها استراحت می‌کنند، اما این کار اشتباهی است. قطعا به استراحت نیاز دارید، اما باید به فکر تولید هم باشید. پس وقتی افراد زیادی به کمک‌تان نیاز دارند، وقت خود را با خودخواهی هدر ندهید. آیا می‌دانید خوشحالی واقعی با کاری که انجام می‌دهید ارتباط نزدیک دارد؟

خستگی - خستگی شغلی - خوابالودگی - رازهای پولدارشدن - رازهای ثروتمندشدن

یکی از بازیکنان مشهور NBA به من گفته بود هیچ روزی را بدون 1000 پرتاب به داخل سبد نمی‌گذراند. او با این جمله می‌خواست بگوید تمام زندگی‌ام بستکبال است. او تحمل از دست دادن بازی‌های پلی‌آف را ندارد، چون در این صورت احساس شکست می‌کند و علت قهرمان بودنش هم این است. راز اصلی مولتی‌میلیونر شدن این است که اهداف‌تان را با تمام قوا دنبال کنید.

8. به دیگران خدمت کنید

باید بدانید افراد ثروتمند و مولتی‌میلیونر برای پول کار نمی‌کنند؛ زیرا اگر هدف‌شان تنها پول بود، باید با کسب چند میلیون اول دست از تلاش می‌کشیدند. حقیقت آن است، مولتی‌میلیونرها به خاطر مردم تلاش می‌کنند و به این باور رسیده‌اند که انسان‌ها ارزشمندتر از پول هستند. وقتی به دیگران خدمت می‌کنید، خودتان هم از آن بهره خواهید برد. این قانونی است که در این دنیا وجود دارد.

من قبلا به افرادی که کاری را به صورت داوطلبانه و بدون تقاضای دستمزد انجام می‌دادند، می‌خندیدم؛ اما اکنون خودم هم همین کار را انجام می‌دهم. وقتی روزم را شروع می‌کنم، اولین چیزی که از خودم می‌پرسم این است که «چگونه می‌توانم در کمترین زمان، بیشترین سود را به دیگران برسانم؟» و در پایان روز، چک‌های زیادی را روی میز کارم می‌بینم که به امضای من نیاز دارند. تمام چک‌ها نتیجه‌ی تلاش و خدمات خودم هستند.

9. به دنبال پیشرفت باشید

اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید، دانش خود را به کار ببندید و تغییرات سریع ایجاد کنید. باید همواره کتاب بخوانید و تمام ایده‌هایی که یاد می‌گیرید را اجرا کنید. بیشتر دوستان پولدار من روزانه حداقل 2 ساعت کتاب می‌خوانند. البته آنها مطالب عمومی نمی‌خوانند، بلکه سراغ کتاب‌های آموزشی می‌روند و نکات مهم را یادداشت‌برداری می‌کنند.

هر روز که کارتان را شروع می‌کنید، از خودتان بپرسید: «چگونه می‌توانم پیشرفت کنم؟» اگر برای پیشرفت‌تان نیاز به مهارتی دارید، هر چه سریع‌تر به دنبال یادگیری‌اش بروید. بیشتر افراد تنها به اندازه‌ی یادگیری یک مهارت جزئی با رسیدن به موفقیت‌های بزرگ فاصله دارند. اگر می‌خواهید مولتی‌میلیونر شوید، با تمام انرژی به دنبال توسعه‌ی مهارت های فردی تان بروید و تغییراتی را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود ایجاد کنید.

10. به بازخوردها توجه کنید

در یک کنفرانس با «جک کَنفیلد» (Jack Canfield)، نویسنده و کارآفرین بزرگ آمریکایی، دیدن کردم و او چیزی به من گفت که هیچ‌گاه از یاد نمی‌برم. در این حال که مرا به گوشه‌ای می‌کشید، با لحنی جدی گفت: «تفاوت بین نویسندگان بزرگ و پرفروش با نویسندگان تازه‌کار در بازخورد است.» این راز اصلی فروش چند میلیونیِ کتاب‌هایش در دو دهه اخیر بود.

بازخورد - فیدبک - توجه به بازخوردها - رازهای پولدارشدن - رازهای ثروتمندشدن

اگر می‌خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید، باید از دیگران بازخورد بگیرید. گاهی از هر جایی ممکن است بازخوردهای خوب دریافت کنید. بازخوردها می‌تواند از همسر، فرزندان یا دوستان‌تان به شما برسند. در بیشتر اوقات منتقدان‌تان به شما حمله می‌کنند و می‌گویند کجا باید بیشترین و عمیق‌ترین تغییرات را ایجاد کنید. هر زمان که بازخوردی دریافت کردید، تغییرات لازم را اعمال کنید.

تا اینجا با 10 راز پولدارشدن آشنا شدید. برای مولتی‌میلیونر شدن باید 10 ذهنیت این افراد را در خود پرورش دهید. در این صورت، مردم به محصولات شما توجه نشان می‌دهند و هر جا نیاز باشد، به کمک‌تان می‌آیند. اگر هدف و باور قوی به خودتان داشته باشید، از انجام هیچ کار بزرگی بی‌نصیب نخواهید ماند. این راز اصلی مولتی‌میلیونر شدن است.

منبع: businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-19 04:22:20
دسته بندی ها