اقدام کردن رمز موفقیت است

9 بهمن 1399 - 11:00
کار آفرینی - اقدام کردن رمز موفقیت است
اقدام کردن رمز موفقیت است
امتیاز مطلب: 96%

رندی پال گیج یک نویسنده آمریکایی و سخنران انگیزشی است که در زمینه موفقیت  کتاب خودآموزی می‌نویسد و در مورد موفقیت و رفاه سخنرانی می‌کند. او در زمینه اهمیت اقدام و عمل کردن هم در زندگی حرفه‌ای هم شخصی نکاتی را با ما با ما به اشتراک می‌گذارد.  با یوکن همراه باشید تا در این‌باره بیشتر بدانید.

چرا رقیب از شما پیشی می‌گیرد؟

وقتی با شرکت‌ها مشورت می‌کنم، می‌دانید 30 درصد مواقع چه چیزی را متوجه می‌شوم؟ حتی اگر آن‌ها بهترین محصول، بهترین بازار و بهترین موقعیت مالی را هم داشته باشند باز توسط یک رقیب جدید شکست می‌خورند.

فکر می‌کنید چرا؟

چون رقیب آنها در حال اجرا و عمل است ولی آنها در شرکت به جای اقدام، اجرا و عملی کردن برنامه‌هایشان در حال بحث، آماده‌سازی، تکمیل، آزمایش بازار و ارزیابی عوامل غیرضروری هستند و به جای اینکه حواسشان روی اصل موضوع و اجرایی کردن آن متمرکز باشد مشغول حاشیه‌های کار است.

این سناریو برای اکثر افراد در زندگی شخصی‌شان هم صدق می‌کند. 

شما دارای پتانسیل زیادی برای عظمت هستید؛ ذهن، بدن، مهارت‌ها و استعدادهای ذاتی؛ اما هیچ یک از این چیزها شما را به عظمت نمی‌رساند. شمار افرادی که قدرت شگفت انگیز، مهارت و استعدادشان را از بین می‌برند، فراوان‌اند. افرادی که دارای قدرت، مهارت و استعداد کمتری نسبت به شما هستند، می‌توانند به سادگی از شما با اجرا و عمل در حالی که شما هنوز در حال بحث هستند، پیشی بگیرند.

چرا اقدام کردن را به تعویق می‌اندازید؟

بارها دیده‌ام افراد برای عملی نکردن و ارائه نکردن یک محصول جدید، راه‌اندازی وبلاگ ، تولید پادکست ، ایجاد کمپین و... بهانه‌تراشی می‌کنند. بیشتر افراد به علت ترس‌هایی که برای اقدام کردن دارند قبل از اجرایی کردن ایده‌هایی که در زندگی حرفه‌ای‌شان دارند وقت و انرژی زیادی را صرف این می‌کنند که یک بار دیگر با نظرسنجی آن را ارزیابی کنند و در زندگی شخصی هم با پرسیدن نظر دیگران درباره آن ایده و نتیجه‌ای که خواهد داد عملی کردن کارهایی که در فهرست برنامه‌هایشان دارد را به تعویق می‌اندازند. علت این کار در هر دو مورد هم معمولاً ترس از اقدام کردن است.

اقدام کردن رمز موفقیت شماست

رسیدن به موفقیت و اهداف تنها با اقدام و عملی کردن آنچه در ذهن دارید و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید، اتفاق می‌افتد. توانایی اقدام و عملی کردن ایده‌ها قدرت نهایی برتر و رمز موفقیت  شماست. تا زمانی که ایده‌هایتان را عملی نکنید نمی‌توانید کشف کنید که آیا قیمت نیاز به تغییر دارد، آیا بازاریابی‌تان باید اصلاح شود یا اینکه اصلا این استراتژی که به کار گرفته‌اید کارساز است یا نه؟ 
برای رسیدن به موفقیت لازم است

1. اجرا کنید 

2. ارزیابی کنید 

3. تغییر دهید 

4. و سپس مجدداً اجرا کنید

اگر برای رسیدن به اهداف‌تان مصمم هستید و می‌خواهید به موفقیت برسید از خودتان بپرسید چه چیزی وجود دارد که شما امروز باید برای آن اقدام کنید؟

منبع: randygage

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-29 03:13:30
دسته بندی ها