تجربیات ارزشمند موفق‌ترین کارآفرینان دنیا

20 مرداد 1399 - 6:00
کار آفرینی - تجربیات ارزشمند موفق‌ترین کارآفرینان دنیا
تجربیات ارزشمند موفق‌ترین کارآفرینان دنیا
امتیاز مطلب: 96%

تمام کارآفرینان جوان دوست دارند همانند مارک زاکربرگ یا جف بزوس به موفقیت برسند؛ اما نمی‌دانند چه چیزی آنها را از دیگران متمایز کرده و به موفقیت رسانده است.  شاید کارآفرینان بزرگ با درایت و هوشیاری خود توانسته اند مشکلات جامعه را دریابند و آن را فرصتی طلایی با موانع رقابتی ناچیز ببینند. در واقع اکثر کارآفرینان این ضروریات را درک می کنند؛ اما آنها را برای یک موفقیت بزرگ کافی نمی دانند. جدیدترین تحقیقات نشان داده کارآفرینان موفق خیلی به منطق محافظه کاری پایبند نیستند، بلکه از افق بالاتری مسائل را زیر نظر می‌گیرند. با یوکن همراه باشید و از تجربیات ارزشمند موفق‌ترین کارآفرینان دنیا بهره‌مند شوید.

مایکل سانفلت در کتاب «بزرگ‌تر فکر کنید» می‌نویسد، کارآفرینان موفق با داشتن افق دید گسترده‌تر و استراتژی‌های ناب به مسائل موجود می‌نگرند. سانفلت در کتاب خود، تجربیات 500 کارآفرین و مدیر موفق سراسر جهان را جمع‌آوری کرده است. تمامی این افراد دارایی بیش از 10 میلیون دلار دارند و همگی تمایل دارند تجربیات و بینش خود را با دیگران در میان بگذارند. جالب است بدانید، خیلی از تجربیات کارآفرینان موفق در باور عموم نادیده گرفته شده یا حتی نقض شده‌اند.

1. تجربیاتی که در یک شرکت بزرگ کسب می‌کنید، واقعا ارزشمندند

شرکت‌های بزرگ و رده بالا، تمام تجربیات مدیریت تیمی را که کارآفرینان به آنها نیاز دارند برایشان فراهم می‌کنند. این فرصتی است که کارآفرینان به تنهایی نمی‌توانند به دست آورند.

علاوه بر آن، وقتی با کارمندان باهوش، هوشیار، بلندپرواز و بامهارت همکاری کنید، به خیلی از اصول کسب و کار پی می‌برید و توانایی‌های خود را افزایش می‌دهید.

2. کارآفرینی تنها کسب درآمد نیست

کارآفرینی - تجارب کارآفرینی - کار آفرینی - تجارب تجارت

خیلی از کارآفرینان خود را متعهد می‌کنند که نیازهای جامعه را برطرف کنند یا یک پیشرفت اصولی پایه‌گذاری نمایند. پول تنها ابزاری برای اعتبار بخشیدن به فراست آنهاست.

در بیشتر اوقات پول و درآمدی که به دست می‌آورند را به پروژه‌ی دیگری اختصاص می‌دهند و کمتر می‌بینیم به دنبال یک زندگی لوکس و افراطی باشند و تجملات را در اولویت خود قرار دهند.

3. خویشتن‌داری سبب رضایت خاطرشان می‌شود

بیشتر افراد لذت بردن از زندگی را در گروی لذت‌های آنی می‌بینند، اما کارآفرینان موفق یاد می‌گیرند رضایت‌ کوتاه‌مدت را به تعویق بیندازند تا در طولانی‌مدت نتیجه‌ی بزرگ‌تر و بهتری به دست آورند.

آنها بعد از به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ، با خویشتن‌داری زندگی معمول خود را از سر می‌گیرند و تمام سودی که به دست آورده‌اند، به کسب و کارشان وارد می‌کنند.

4. پیش از اینکه بخواهید با دوستان و خانواده‌تان را در سرمایه‌گذاری‌هایتان شریک کنید، کمی فکر کنید

کارآفرینی - تجارب کارآفرینی - کار آفرینی - تجارب تجارت

برخی از کارآفرینان به قدری خودمحور هستند که دوستان و خانواده‌شان را بهترین منبع سرمایه در دسترس می‌دانند؛ اما کارآفرینان بزرگ به این درک رسیده‌اند هیچ چیز خطرناک تر و بدتر از این نیست که پول کسانی که رابطه با آنها برایشان ارزشمند است را از دست بدهند. پس هیچ‌وقت روابط مهم، عاطفی و محترم خود را وارد کسب و کارتان نکنید.

5. از کمک مربیان و مشاوران کارآمد بهره ببرید

شاید تصور کنید تنها افراد ترسو به راهنمایی مربیان و مشاوران نیاز دارند، اما باید بدانید بیل گیتس هم در خیلی از مسائل شرکتی و تجاری از وارن بافت کمک می‌گرفت و در خیلی از مواقع از راهنمایی‌های او قدردانی می‌کرد.

کارآفرینان موفق و بزرگ، چه آنهایی که از کار دست کشیده‌اند و چه آنها که هنوز در حال فعالیت هستند، تمایل دارند دانش و تجربیاتی که به دست آورده‌اند را با دیگران به اشتراک بگذارند.

6. مهارت‌های کارآفرینی ممکن است موفقیت‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهد

کارآفرینی - تجارب کارآفرینی - کار آفرینی - تجارب تجارت

کارآفرینان و سرمایه‌گذاران کاملا متفاوت هستند. سرمایه‌گذاران بزرگ، سرمایه‌ی خود را روی دارایی‌های مختلف تقسیم می‌کنند تا اگر یکی از آنها شکست خورد، مهره‌ی دیگری برای ادامه‌ی بازی داشته باشند؛ اما یک کارآفرین واقعی تمام تلاش و وقت خود را روی محصول جدیدی که هنوز به اثبات نرسیده است، می‌گذارد. هرچند این کار منطقی و قابل قبول نباشد.

7. از مهارت‌های کسب و کار برای حل مشکلات اجتماعی استفاده کنید

با ورود جوانان به بازارهای روز، کارآفرینی اجتماعی رشد فزاینده‌ای پیدا می‌کند و شرکت‌هایی که اهداف خود را متناسب با اهداف جامعه تعیین می‌کنند، پتانسیل پیشرفت خود را بالا می‌برند؛ چون هم سود مالی به دست می‌آورند و هم شاهد اثرات اجتماعی مثبتی خواهند بود.

8. محافظه‌کاری را رها کنید و خوش‌بین باشید

کارآفرینی - تجارب کارآفرینی - کار آفرینی - تجارب تجارت

کارآفرینان بزرگ باور دارند که می‌توانند به موفقیت برسند؛ حتی اگر منطق برخلاف آن باشد.

سرمایه گذاران بزرگ هیچ‌وقت با کارآفرینان و موسسانی که به آنها پروژه‌های مالی محافظه‌کارانه پیشنهاد می‌دهند، همکاری نمی‌کنند. پس بلندپرواز باشید و باور کنید که می‌توانید.

9. با کسانی در ارتباط باشید که از شما باهوش‌ترند

خیلی از کارآفرینان تمایل دارند هوش و مهارت‌های خود را بهتر از دیگران به نمایش بگذارند و به دنبال کسانی هستند که آنها را به چالش نمی‌کشند.

اما کارآفرینان بزرگ و هوشمند، ضعف‌های خود را تشخیص می‌دهند و به دنبال کسانی می‌روند که تکمیل‌کننده مهارت‌هایشان باشند؛ افراد باهوش  که می‌توانند چیزی به آنها بیاموزند و مسئولیت‌های مهم را به گردن بگیرند.

10. اراده و انعطاف‌پذیری ارزشمندتر از هوش شماست

حتما شما هم داستان زندگی کارآفرینان بزرگ را شنیده‌اید که مدرسه یا دانشگاه را رها کرده و به دنبال حرفه‌ی کارآفرینی رفته‌اند. واقعیت این است، برای سرمایه‌گذاران، مدرک دانشگاهی شما هیچ امتیازی ندارد. بلکه بیشتر کارشناسان معتقدند تجربه و پشتکار، بر دانش تئوری کتاب‌ها ارجحیت دارد.

یک کارآفرین قدیمی هستید یا به تازگی وارد عرصه کارآفرینی شده‌اید؛ در هر صورت سعی کنید افق دیدتان را گسترش دهید و فراتر از چهارچوب‌های معمول بیندیشید و از تجربیاتی که دیگران با طی کردن مراحل مشابه به دست آورده‌اند، استفاده کنید. در این صورت می‌توانید به کارآفرینان موفق نسل‌های بعدی تبدیل شوید.
 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-19 19:19:36
دسته بندی ها