تقویم تاریخ - 21 مهر

21 مهر 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 21 مهر
تقویم تاریخ - 21 مهر
امتیاز مطلب: 92%

تولد مارگارت تاچر نخستین نخست وزیر زن تاریخ بریتانیا

مارگارت تاچر

مارگارت هیلدا تاچر نخست وزیر سابق بریتانیا 13 اکتبر 1925م. در لینکلن شایر متولد شد. وی در سال 1979م. با شعار بهبود وضع اقتصادی از سوی حزب محافظه کار نامزد شد و به نخست وزیری بریتانیا منصوب شد و این سمت را تا سال 1990م. حفظ کرد. حمایت او از بازار آزاد، کاهش خدمات دولتی و واگذاری سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی، برخی از سیاست‌های مشهور او بود که به «تاچریسم» معروف است. پافشاری بر سیاست‌های اقتدارگرایانه و محافظه‌کارانه وی که منتقدان بسیاری داشت و مقابله او با قدرت گرفتن اتحادیه‌های کارگری در بریتانیا او را به «بانوی آهنین» مشهور کرد.

درگذشت میلتون اس هرشی بنیانگذار شرکت هرشیز

میلتون اس هرشی

میلتون اس هرشی بنیانگذار شرکت شکلات سازی هرشیز 13 اکتبر 1945م. در 86 سالگی در پنسیلوانیا درگذشت. وی در سال 1894م. شرکت هرشیز را در پنسیلوانیا تأسیس کرد. این شرکت رتبۀ ششم بزرگترین شرکت شکلات سازی دنیا را در اختیار دارد و تمرکز آن بر تولید انواع شکلات، کارامل، بادام زمینی، چیپس سیب زمینی و فراورده های قندی است.

تولد لوریس چکناواریان آهنگساز ایرانی

لوریس چکناواریان

لوریس هایکازی چکناواریان آهنگساز، رهبر ارکستر، نویسنده و نقاش ایرانی ارمنی تبار 21 مهر 1316ش. در بروجرد متولد شد. چکناواریان به‌عنوان آهنگساز تاکنون بیش از 75 اثر شامل 6 اپرا، 5 سمفونی، 1 اوراتوریو، 1 رکوئیم، آثاری در زمینهٔ موسیقی کُر، موسیقی مجلسی، موسیقی باله، پیانو و خوانندگی، و همچنین کنسرتوهایی برای پیانو، ویولن، گیتار، سلو و پیپا، در کنار موسیقی‌های متن فیلم ساخته‌است. او بیش از 100 اثر با لیبل‌هایی مانند آرسی‌ای، فیلیپس، اِمی و ای‌اس‌وی منتشر کرده‌است. چکناواریان که بسیاری از ارکسترهای مهم جهان از جمله ارکستر فیلارمونیک ارمنستان، «فیلارمونیک سلطنتی انگلستان»، «فیلارمونیک سلطنتی لیورپول»، «ارکستر مجلسی انگلیس»، «ارکستر سمفونیک لندن» را رهبری کرده‌است امروز 83 ساله شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری لوریس چکناواریان روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری لوریس چکناواریان

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-30 15:13:52
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها