داستان میلیاردر خودساخته‌ای که با راه‌اندازی یک وب سایت به موفقیت رسید

31 خرداد 1399 - 6:05
کار آفرینی - داستان میلیاردر خودساخته‌ای که با راه‌اندازی یک وب سایت به موفقیت رسید
داستان میلیاردر خودساخته‌ای که با راه‌اندازی یک وب سایت به موفقیت رسید
امتیاز مطلب: 91%

کریگ نیومارک، کارآفرین و میلیاردر بزرگ آمریکایی بنیان‌گذار وب‌سایت کریگزلیست است. کریگزلیست به عنوان سرویس درج آگهی آنلاین با امکان دسته‌بندی دقیق آگهی‌ها فعالیت می‌کند. او تاکنون فعالیت‌های بشردوستانه‌ی فراوانی انجام داده و اخیرا نامش به دلیل بخشش یک میلیون دلاری او به مجله مادر جونز در تیتر اخبار قرار گرفته است.

البته او در اوایل تابستان سال جاری نیز 20 میلیون دلار به یک پروژه روزنامه‌نگاری در دانشگاه CUNY اعطا کرده بود. همچنین، او تاکنون میلیون‌ها دلار به روزنامه‌نگاران، افراد صدمه‌دیده جنگی و سازمان‌های حمایت‌کننده انتخابات کمک کرده است.

بخشش‌های میلیون دلاری او سبب شده تا نیم نگاهی به سطح درآمدی‌اش بیندازیم.

نیومارک - وب سایت - راه اندازی سایت - سایت میلیون دلاری - کریگزلیست

آقای نیومارک که اکنون 65 سال دارد، حساسیت زیادی در اعلام نکردن سطح دارایی‌های خود دارد؛ اما یک پژوهش قانونی توسط مجله فوربس، میزان ثروت او را بالای یک ملیارد دلار تخمین زده است. به یقین بخش عمده‌ای از دارایی‌ها و سهام او هنوز در کریگزلیست است. این مکان تنها جایی است که به صورت انحصاری در اختیارش قرار دارد و هیچ‌کسی به سرمایه او در آنجا دسترسی ندارد. در این راستا، خیلی از تحلیلگران فکر می‌کنند دارایی او در حدود یک میلیارد دلار است و این سرمایه در هر سال سودی 75 یا 80 درصدی در پی دارد. پس نیومارک به یک منبع درآمد فوق العاده و غیرعادی دسترسی دارد.

با اشراف بر این موضوع اگر بخواهیم علت موفقیت بزرگ نیومارک را با دیگر کارآفرینان میلیاردر در سیلیکون‌ولی مقایسه کنیم باید دو نکته را به یاد داشته باشیم:

اول اینکه کریگزلیست به صورت بوت‌استرپ و با سرمایه شخصی راه‌اندازی شده و در ابتدا هدفی به عنوان یک کسب و کار برای آن در نظر گرفته نشده بود.

وقتی نیومارک 42 ساله و در شرکت IBM به عنوان برنامه‌نویس کار می‌کرد، شروع به ساخت لیست ایمیل کوچکی کرد و تمام رویدادهای محلی را به اطلاع افراد مختلف می‌رساند. بعد از مدتی او اقدام به راه‌اندازی وب‌سایتی برای تبلیغات و مبادله اطلاعات درباره انواع خدمات کرد.

مورد دوم زمانی بود که او اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت خود کرد.

کریگ نیومارک - راه اندازی سایت - وب سایت موفق - وب سایت میلیون دلاری - کریگز لیست

دقیقا در سال 1995 وقتی اولین ایمیل توسط نیومارک ارسال شد، جف بزوس به سیاتل رفت و هنوز آمازون راه‌اندازی نشده بود. جالب است بدانید، در آن زمان مارک زاکربرگ در کلاس پنجم درس می‌خواند و اصلا کارت پی پال وجود نداشت و اگر در حراجی ‌ای بِی برنده می‌شدید باید یک چک برایشان ارسال می‌کردید. پس نیومارک در بهترین برهه زمانی کار خود را شروع کرد.

نیومارک در ابتدا هیچ نگرشی درمورد راه‌اندازی این وب‌سایت و موفقیت آن نداشت. او می‌گوید، این وب‌سایت را به خاطر محدودیت‌هایی که در برنامه نویسی با آنها مواجه بود تاسیس کرده بود و هیچ ایده‌ای درمورد طراحی و شکل ظاهری آن نداشته است.

وب‌سایت کریگزلیست در سال 1997 میلادی به بازدید یک میلیونی رسید اما نیومارک هنوز هم به عنوان یک پروژه‌ی جانبی روی این سایت کار می‌کرد، اما با پیشرفت قابل توجه کریگزلیست دریافت باید کارهای وب‌سایت را به فرد متخصصی در این زمینه بسپارد. در این راستا، در سال 2000 میلادی جیم باکمستر را به عنوان مدیرعامل کریگزلیست استخدام کرد.

نیومارک در مصاحبه با سایت inc گفت: «من با تلاش فراوان توانستم خصوصیات شخصیتی‌ام را از نقش مدیریتی‌ام جدا کنم و این تجربه‌ی بسیار خوبی برایم بود. متاسفانه اکنون بیشتر صنایع و فناوری‌های بزرگ مشکل مدیریت مایکرو دارند. من با موارد زیادی برخورد کردم که در آن افراد بخاطر دخالت در فعالیت افراد خبره برای انجام یک کار، با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.»

نیومارک وب‌سایت کریگزلیست را بدون هیچ سرمایه و کمکی و تنها با تلاش و پشتکار فراوان خود راه‌اندازی کرد و به موفقیت قابل‌توجهی دست یافت. پس یک ایده ساده وقتی با اعتماد به نفس و خودآگاهی همراه شود می‌تواند مقدمه‌ای برای یک موفقیت بزرگ و درخشان باشد.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-20 17:16:58
دسته بندی ها