5 کتاب برای از بین بردن ترس‌های خود

8 شهریور 1399 - 6:05
معرفی کتاب - 5 کتاب برای از بین بردن ترس‌های خود
5 کتاب برای از بین بردن ترس‌های خود
امتیاز مطلب: 99%

استرس و ترس یکی از مشکلاتی است که در زندگی‌های پیچیده و پرمشغله امروزی افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ترس و استرس می‌تواند عملکرد ما را تحت تأثیر قرار دهد؛ برای مثال اگر ترس از صحبت کردن در جمع داشته باشیم هنگامی که در جمعی قرار می‌گیریم و لازم است صحبت کنیم نمی‌توانیم به درستی صحبت کنیم. یا اگر مبتلا به اضطراب امتحان باشیم نمی‌توانیم از پس امتحاناتمان به خوبی بربیاییم. درباره ترس و استرس کتاب‌های خودیار کاربردی و زیادی نگاشته شده است. برای آشنایی با کتاب‌هایی که با خواندن آن‌ها می‌توانید ترس‌های درونتان را از بین ببرید و استرس را در زندگی‌تان به حداقل برسانید با یوکن همراه باشید.

در معرض شدید ترس قرار گرفتن می‌تواند اختلالات روانی از قبیل حملات عصبی، عرق سرد و عوارض دیگری را با خود به همراه داشته باشد. با این حال همیشه راهی برای مقابله با ترس‌ها و از بین بردنشان وجود دارد. در ادامه 5 کتاب معرفی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند بر ترس‌های درونی خود غلبه کنید.

 نام کتاب: شجاعت عظیم - چگونه شجاعت آسیب‌پذیر بودن روش زندگی، عشق ورزیدن، تربیت فرزندان و رهبری ما را تغییر می‌دهد 

نویسنده: برن بروان


بیشتر اوقات ما آسیب‌پذیری را به عنوان یک ضعف می‌بینیم، چیزی که باید از آن بترسیم. دکتر برن بروان در کتاب خود بینش جدیدی را معرفی می‌کند و خوانندگان را تشویق می‌کند تا نقص‌ها و آسیب‌پذیری خود را بپذیرند و متعهد و شجاعانه زندگی کنند. این کتاب روش‌های جدیدی برای اینکه چگونه آسیب‌پذیر بودن خود را بپذیریم، چرا از آسیب پذیر بودن هراس داریم و چگونه با این شرایط کنار بیایم را به اشتراک می‌گذارد. این کتاب سریعاً اعتمادبه‌نفس شما را در مورد خودتان افزایش نمی‌دهد اما به خوانندگان کمک می‌کند زندگی خود را بپذیرند و به جلو حرکت کنید.

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 ساعت و 32 دقیقه

نام کتاب: جهش بزرگ- ترس نهان خود را تسخیر کنید و زندگی را به سطح جدیدی ببرید 

نویسنده: گی هندریکز


کتاب جهش بزرگ به شما می‌آموزد چگونه از معمولی بودن به کمال برسید. برای انجام این کار باید یاد بگیرید که ترس‌هایی که مانع حرکتتان به سمت جلو می‌شوند را از بین ببرید. هندریکز در کتاب خود توضیح می‌دهد برخی از ترس‌ها واقعی نیستند بیشتر به این دلیل که ما معتقد هستیم حد و حدودی داریم.

در این کتاب، ما در مورد چهار سد نهان که سبب محدودیت ما می‌شوند یاد می‌گیریم. بسیاری از احساسات منفی از قبیل نگرانی و سرزنش خود باعث ایجاد محدودیت در ما می‌شوند و این عوامل از موفقیت آینده‌ی ما جلوگیری می‌کنند. هندریکز به ما کلید موفقیت  خود را معرفی می‌کند: «من هر روز فزونی، موفقیت و عشق خود را افزایش می‌دهم و دیگران را هم به انجام همین کار تشویق می‌‎کنم.»

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 ساعت و 10 دقیقه

نام کتاب: کمک به خود و تخلیه استرس 

نویسنده: رابرت داف
 

کتاب کمک به خود و تخلیه استرس، کتابی مانند دیگر کتاب‌ها در این زمینه  نیست. به جای توضیحات علمی، داف در کتاب خود موضوعات مهم را به نحوی بیان می‌کند که هر کسی حتی بدون دانستن علم روانشناسی آن‌ها را متوجه می‌شود. این کتاب با زبان طنز اطلاعات مهم علمی‌ای را با ما به اشتراک می‌گذارد. حتی اگر از ترس و اضطراب رنج نمی‌برید از خواندن این کتاب لذت خواهید برد چون کلی خواهید خندید.

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 59 دقیقه

 

نام کتاب: کار اضطراب و هراس 

نویسنده: ادموند جی. بورن

کتاب کار اضطراب و هراس، کتابی عملی با تمریناتی از قبیل تکنیک‌های نفس کشیدن و داروهای گیاهی برای درمان اختلال اضطراب، اضطراب اجتماعی، ترس‌های خاص، حملات عصبی، اختلال وسواسی و سایر مسائل مربوط به اضطراب برای خوانندگان است. در این کتاب نویسنده علاوه بر ارائه درمان‌های فوری و مفید برای ترس و استرس، اعتقادات اشتباه و واکنش‌های منفی واقعی و مجازی که نتیجه همان باورهای اشتباه است را قدم به قدم بیان می‌کند. اگر از اضطراب رنج می‌برید این کتاب به عنوان مکمل درمانی بسیار خوب همزمان با کمک گرفتن از روانشناس و درمانگر می‌تواند برایتان مفید باشد. 

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 ساعت و 54 دقیقه
 

 

نام کتاب: آرامش - ذهن را آرام کنید و دنیا را تغییر دهید 

نویسندهک مایکل اکتون اسمیت

 

زندگی روزانه‌ی ما پر از وظایف، کارها و افرادی است که بسیاری از آنها استرس زیادی را برایمان همراه دارد. آرامش کتابی است که به شما کمک می‌کند از طریق مدیتیشن که یک روش اثبات شده برای کاهش اضطراب و استرس و بهبود سلامت کلی بدن است در میان همه‌ی این شلوغی‌ها و استرس‌ها زمانی برای استراحت داشته باشید. 

بسیاری از افراد مدیتیشن را به عنوان تغییر اساسی در روش زندگی می‌بینند. تجربه آرامش در زندگی‌های پرمشغله امروزی می‌تواند بسیار مفید و لذت‌بخش باشد. این کتاب راهنمای گام به گامی است که روش مدیتیشن ده‌دقیقه‌ای روزانه را به ما معرفی می‌کند. 

منبع: Lifehack

 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-26 12:01:00
دسته بندی ها