تقویم تاریخ - 23 آبان

23 آبان 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 23 آبان
تقویم تاریخ - 23 آبان
امتیاز مطلب: 94%

تولد یانی آهنگساز یونانی

یانی

یانیس کریسومالیس آهنگساز و پیانیست یونانی 14 نوامبر 1954م. در کالاماتا متولد شد. موسیقی یانی تلفیقی از سبک‌های جاز، موسیقی دوره کلاسیک، سافت راک، و موسیقی جهان است و بخش عمدهٔ آهنگ‌های او را سازهای موسیقی تشکیل می‌دهند. یانی با کنسرت یانی، زنده در آکروپولیس به شهرت رسید، به‌طوری‌که این آلبوم با فروش بیش از 7 میلیون نسخه، دومین کنسرت موسیقی ویدئویی پرفروش تاریخ است. علاوه بر آن، یانی به دلیل اجرا در مکان‌های تاریخی از قبیل تاج محل در هند، شهر ممنوعه در چین، برج خلیفه در امارات متحده عربی،کاخ کرملین در روسیه، دژ اِل‌مورو در پوئرتوریکو، شهر باستانی جبییل در لبنان، تئاتر رومی کارتاژ در تونس، کاخ لاکشمی ویلاز در هند، اهرام مصر و ابوالهول بزرگ جیزه، و جبل القلعه در اردن شناخته شده‌است. یانی امروز 65 ساله شد.

تولد کلود مونه نقاش فرانسوی

کلود مونه

اسکار کلود مونه نقاش فرانسوی 14 نوامبر 1840م. در پاریس دیده به جهان گشود. وی از بنیانگذاران سبک امپرسیونیست بود. اصطلاح امپرسیونیسم از یکی از نقاشی‌های او با عنوان دریافتی از طلوع آفتاب گرفته شده‌است. سبک امپرسیونیسم یک شبه زاده نشد و پایه‌های آن را می‌توان در آرای هگل و نیچه و فلسفهٔ نسبی گرایی آن‌ها دید.  امپرسیونیسم هنری است شهری نه تنها به خاطر اینکه نقاشی را از دشت به شهر بازمی‌گرداند، بلکه جهان رااز دریچهٔ چشم فرد شهرنشین می‌نگرد و به برداشتهایی از برون القا شده با اعصاب خستهٔ انسان مدرن واکنش نشان می‌دهد.

درگذشت گوتفرید لایبنیتس فیلسوف مشهور آلمانی

گوتفرید لایبنیتس

گوتفرید ویلهلم لایبنیتس فیلسوف، ریاضیدان  و فیزیک‌دان آلمانی 14 نوامبر 1716م. در هانوور از دنیا رفت. وی محاسبات دیفرانسیل و انتگرال را که همراه با دانش معادلات دیفرانسیل پایه‌گذار بسیاری از پیشرفت‌های بشر شدند همزمان ولی کاملاً مستقل از آیزاک نیوتن به دست آورد. وی از بزرگترین فیلسوفان عصر خِرد و روشنگری محسوب می‌شود. در مکانیک کلاسیک، او بر این عقیده بود که زمان و مکان نسبی هستند، در حالی که نیوتون بر عقیده خودش مبنی بر مطلق بودن زمان و مکان اصرار می‌ورزید.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-11-12 12:14:05
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها