شما از هر چالشی قوی‌تر هستید

22 مرداد 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - شما از هر چالشی قوی‌تر هستید
شما از هر چالشی قوی‌تر هستید
امتیاز مطلب: 94%

اگر از شرایط زندگی‌تان ناراضی هستید و دوران سختی را می‌گذرانید مطمئن باشید که می‌توانید از پس هر چالشی که در زندگی‌تان رخ می‌دهد بر بیایید. استیو رییزو سخنران انگیزشی آمریکایی، نویسنده و کمدین سابق  که برای سبک طنز آمیز خود در صحبت و نوشتن انگیزشی شناخته می‌شود این موضوع را بیشتر برایمان توضیح می‌دهد. با یوکن همراه باشید و در ادامه توضیحات او را بخوانید. 

قویتر از هر چالش

تنها چیزی که پس از خواندن این مقاله از شما می‌خواهم این است که متوجه شوید قدرتِ تجربه‌ی هر چالشی را در زندگی‌تان به عنوان امری مثبت برای رشد دارید. توجه داشته باشید که نگفتم بعضی از چالش‌ها گفتم همه‌ی چالش‌ها و روشی که نهایتاً این چالش‌ها را تجربه می‌کنید از طریق پروسه‌ی تفکر است.
من جمله‌ی «به هر چه فکر کنی، همان نصیبت می‌شود» را دوست دارم و زمانی که متوجه شدم این جمله چقدر مهم است زندگی‌ام‌ شروع به تغییر اساسی کرد.
اگر انتظار دارید بر زمان‌های سخت غلبه کنید، باید بدانید که درکتان از شرایط فعلی است که به شما امید می‌دهد یا شما را تسلیم می‌سازد. اگر  مدام به این فکر کنید که چرا هیچ‌وقت موفق نمی‌شوید همیشه درمانده خواهید ماند.
درمانده بودن چیزهای خوبی برایتان به ارمغان نخواهد آورد. اگر می‌خواهید زندگی خود را بهتر کنید با تغییر افکار و گفتار خود به صورت آگاهانه شروع کنید.


در هر شرایطی به خصوص زمان‌های سخت، زندگی همیشه این سؤال را از شما می‌پرسد: «فکر می‌کنید چه کسی هستید؟» ‌کسی که فکر می‌کنید هستید در هر شرایطی همان کسی می‌شود که خواهید بود.
نه تنها این سؤال عمیق تعیین می‌کند که چگونه با خود رفتار می‌کنید بلکه رفتار دیگران نسبت به شما را نیز رقم‌ می‌زند.
بنابراین هنگامی که با شرایط چالش‌برانگیز روبه‌رو می‌شوید یا دوران سختی را تجربه می‌کنید و نیاز به گرفتن تصمیمی دارید یادتان باشد که زندگی از شما چه چیزی را می‌پرسد: «فکر می‌کنید چه کسی هستید؟» در همان لحظه وارد موقعیت آگاهی می‌شوید. این آگاهی است که شما احساس خوبی ندارید که در جهانتان فشارهای عاطفی وجود دارد.


همچنین در حالت آگاهی است که شما انتخاب مقابله با شرایط را دارید. بیشتر افراد در طول زندگی خود متوجه این‌ امر نمی‌شوند که احساسات و افکار منفی آن‌ها مسیر زندگی‌شان را تعیین می‌کند.

قویتر از هر چالش

چالش‌هایی که با آن مواجه هستید، هر چیزی که می‌خواهید - احترام، قدردانی، موفقیت، خوشبختی و عشق - به این بستگی دارد که چگونه در هر شرایطی خود را ارزیابی می‌کنید. نتیجه توسط کسی که فکر می‌کنید هستید تعیین می‌شود. هنگامی که یک نتیجه سالم غیرممکن می‌شود، به یاد داشته باشید که چشم‌انداز خود را به یک شیوه‌ی تولیدی تفکر تغییر دهید. هر چیز دیگری برایتان خطرناک است.


بدانید که چیزی بیشتر در شما وجود دارد که می‌تواند از پس هر چالشی بربیاید. با صدای بلند بگویید: «من از هر چالشی قوی‌تر هستم.» از خود بپرسید: «انتخاب‌های من در اینجا چه هستند؟»، «اگر  با خشم یا ترس به این وضعیت پاسخ بدهم، چه می‌شود؟»، «چگونه می‌توانم به‌گونه‌ای که برایم سودمند باشد این وضعیت را تغییر دهم؟»، «تصمیمی که قرار است بگیرم در کوتاه مدت و درازمدت چه تأثیری خواهد داشت؟»، «چگونه بر خانواده، دوستان و همکارانم تأثیر می‌گذارد؟» و «چه چیزی را می‌توانم از آن یاد بگیرم؟»
هنگامی که این استراتژی ساده تبدیل به عادت شود، می‌دانید که هیچ وضعیت، شرایط یا شخصی نمی‌تواند قدرتتان را از شما بگیرد، مگر اینکه اجازه دهید این اتفاق بیفتد.

مسیر زندگی به موفقیت و شادی، بستگی به تصمیم‌گیری عاطفی دارد تا تغییر در شرایط. به عبارت دیگر، شما باید تصمیم بگیرید تا تغییراتی را که فکر می‌کنید و روزانه بر آن تمرکز می‌کنید را به وجود بیاورید.
هنگامی که تصمیم می‌گیرید زمان و انرژی بیشتری را برای دیدن جهان از طریق عشق، امید و خوش‌بینی صرف کنید، زمان کمتری برای تفکر در مورد اینکه چرا شما این‌قدر ناراضی هستید خواهید داشت و تحول بزرگی در درون و اطراف خود تجربه خواهید کرد.

شما در واقع می‌توانید خود را راهنمای مسیر زندگی فقط با آگاهی از نه تنها آسیب‌هایی که می‌توانید ایجاد کنید، بلکه همچنین جادویی که می‌توانید در هر زمان مشخص ایجاد کنید قرار دهید. همه چیز بستگی به این دارد که فکر می‌کنید چه کسی هستید.

منبع: Success

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-13 12:03:06
دسته بندی ها