تقویم تاریخ - 25 آذر

25 آذر 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 25 آذر
تقویم تاریخ - 25 آذر
امتیاز مطلب: 90%

تولد بتهوون آهنگساز مشهور آلمانی

بتهوون

لودویگ فان بتهوون موسیقیدان و آهنگساز مشهور آلمانی 16 دسامبر 1770م. در بن دیده به جهان گشود. او یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های موسیقی در دوران کلاسیک و رمانتیک بود. بتهوون، به‌عنوان موسیقی‌دان، همیشه مورد ستایش قرار گرفته و آوازهٔ او موسیقیدانان، آهنگ‌سازان، نوازندگان، و شنوندگانش را در تمام دوران تحت تأثیر عمیق قرار داده‌است. بتهوون در 30 سالگی 16 سونات پیانو و 13 واریاسیون برای پیانو نوشته بود، ولی به این دو فُرمِ موسیقی، با شهامتِ بسیار یک فُرم سوم اضافه کرد؛ او فُرم اسکرتسو را ابداع و جایگزین منوئهٔ قدیم کرد. شماری از آثار بتهوون، که در زمانی کوتاه و به فاصلهٔ نُه سال از 1803 تا 1811م. به وجود آمده‌است، از لحاظ عظمت و ژرفا فراتر از آثار هر هنرمند دیگری در جهان است؛ آن‌چنان‌که هرگز نتوانسته‌اند در زمانی به این کوتاهی، آثاری به این عظمت بیافرینند.

مشاهده زندگینامه تصویری بتهوون

تولد جین آستن نویسندۀ انگلیسی

جین آستن

جین استن نویسنده انگلیسی 16 دسامبر 1775م. در همپشر متولد شد. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده‌است.

تولد لی جون بنیانگذار شرکت شیائومی

لی جون

لی جون کارآفرین چینی 16 دسامبر 1969م. در هوبئی متولد شد. شرکت شیائومی در سال 2010م. توسط لی جون تأسیس شد و به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح گوشی هوشمند شناخته شد و در ابتدا با رشد سر سام‌آور خود بازار کشور مادرش یعنی چین را به کنترل محصولات خود درآورد و با گسترش در بازارهای کشورهایی مثل هند و مالزی پیشرفتش چند برابر شد. استراتژی بلند مدت شیائومی باعث شد در طی چند سال شیائومی در میان شرکت‌های برتر جهان دیده شود و طی آماری سهم شیائومی از بازار گوشی‌های هوشمند جهان در حدود 5٫8 درصد است و این عدد نشان دهنده این است که شیائومی در رتبه 5 جهان قرار دارد، رتبه پنجم برای شرکتی که در طی پنج سال به آن رسیده‌است بسیار شگفت‌انگیز و جالب است.

مشاهده زندگینامه تصویری لی جون بنیانگذار شرکت شیائومی

درگذشت کلنل سندرز بنیانگذار KFC

کلنل سندرز

کلنل هارلند دیوید سندرز کارآفرین آمریکایی 16 دسامبر 1980م. در 90 سالگی در کنتاکی از دنیا رفت. سرهنگ ساندرز در سال 1980م.  میلادی در زمانی که حدود 6000شعبه در سراسر جهان داشت، بر اثر عوارض ناشی از سینه‌پهلو و سرطان خون درگذشت و پرچم‌های ایالت کنتاکی 4 روز تمام به احترام او به حالت نیمه افراشته درآمد.

درگذشت کالین چاپمن بنیانگذار شرکت اتومبیل سازی لوتوس کارز

کالین چاپمن

کالین چاپمن کارآفرین بریتانیایی 16 دسامبر 1986م. در 54 سالگی در نورویچ از دنیا رفت. چاپمن در سال 1952م. شرکتلوتوس کارز را تأسیس کرد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری کالین چاپمن روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری کالین چاپمن

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-15 00:55:39
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها