15 عادت افراد موفق

10 تیر 1399 - 6:00
عادت‌های موفقیت - 15 عادت افراد موفق
15 عادت افراد موفق
امتیاز مطلب: 90%

پیش از اینکه با طرز فکر و منش انسان‌های موفق آشنا شوید، ابتدا باید بدانید چه معیاری برای سنجش موفقیت وجود دارد و چه چیزی تعیین می‌کند شما آدم موفقی هستید یا نه؟ طرز فکر و نوع برخورد ما نسبت به شرایط مختلف تعیین می‌کند که جزء افراد موفق هستیم یا نه. با یوکن همراه باشید تا با 15 طرز فکر و رویکرد متفاوت انسان‌های موفق در شرایط مختلف آشنا شوید.

طرز فکر افراد موفق

آدم‌های موفق طرز فکر متفاوتی دارند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد:

روی انجام کارهایشان تمرکز می‌کنند

هر شبانه‌روز 24 ساعت است، این ساعات را صرف انجام چه کارهایی می‌کنید؟ افراد موفق می‌دانند از ابتدا تا پایان هر روز چه کارهایی باید انجام دهند و تمرکزشان را روی همین کار می‌گذارند. پس قبل از اینکه خودمان را با تلویزیون و فضای مجازی سرگرم کنیم، باید سراغ کارهایی که باید انجام دهیم برویم و کارمان را به اتمام برسانیم.

فهرستی از کارهای روزانه خود دارند

بهتر است برای کارهای ضروری روزانه فهرستی داشته باشید. البته این فهرست باید شامل کارهایی باشد که انجام‌شان در طول روز لازم است و بسته به ضرورت انجام کارها، فهرست‌تان را اولویت‌بندی کنید. معمولا انجام سه کار اصلی از فهرست می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که روز خوب و پربازدهی را پشت‌سر گذاشته‌اید. اگر موفق شدید سه کار صدر لیست را تا انتها به انجام برسانید، آنگاه می‌توانید سراغ پروژه‌های بعدی بروید. وقتی به لیست دراز کارهای ضروری هر روز را نگاه می‌کنید دچار استرس می‌شوید، چه برسد به انجام آنها. باید کاری کنید که وظایف هر روزتان قابل مدیریت باشد تا بتوانید آنها را به انجام برسانید.

طرز فکر افراد موفق

ایده‌هایشان را با دیگران در میان می‌گذارند

ایده‌ی بزرگی دارید و می‌خواهید آن را اجرا کنید؟ بهتر است آن را همانند راز در سینه خود نگه ندارید. سعی کنید آن را با افرادی که با شما در ارتباط هستند، با دوستان، غریبه‌ها و همکاران‌تان در میان بگذارید و ببینید نسبت به ایده‌ی شما چه واکنشی از خود نشان می‌دهند. شاید به چیزی اشاره کنند که قبلا به فکر خودتان نرسیده است و همین بتواند کمک کند ایده‌تان پربارتر شود.

از قانون 20/80 استفاده می‌کنند

قانون پارتو (Pareto Principle) می‌گوید 80% نتایج هر فرد تنها از 20% تلاش‌های او به دست می‌آید. پس سعی کنید آن 20 درصد را بشناسید و تمام تمرکزتان را روی آن بگذارید.

طرز فکر افراد موفق

روی فکر و ذهن شان مسلط هستند

مدیتیشن (مراقبه) نقش کلیدی در زندگی افراد موفق دارد. مدیتیشن یعنی هر روز برای آرامش ذهن و روح‌تان وقت بگذارید، چه 5 دقیقه باشد، چه 30 دقیقه. این کار با هدف پاک‌سازی ذهن و شروع کردن یک روز خوب انجام می‌شود. در دنیای امروز، هر روز با حجم زیادی از اطلاعات مواجه می‌شویم؛ پس چه بهتر که ذهن‌مان را از این همه داده و پارازیت پاک کنیم.

چشم‌اندازی خوش‌بینانه دارند

آدم‌های موفق به احتمال شکست پروژه فکر نمی‌کنند و تنها روی روشی که به جواب می‌رسد تمرکز دارند. وقتی فقط روی مسیر و راهی که شما را به موفقیت می‌رساند تمرکز می‌کنید، پروژه‌تان با احتمال بیشتری به موفقیت می‌رسد. افکار منفی فقط تمرکز ذهنی شما را از هر آنچه رویش کار می‌کنید دور می‌کند.

طرز فکر افراد موفق

از متفاوت بودن ترسی ندارند

گاهی طرز فکر معمولی و رایج به نتیجه‌ی مطلوب نمی‌رسد. برای به نتیجه رسیدن باید ریسک کرد. اگر طرز فکر رایج به نتیجه‌ی موردنظرتان ختم نمی‌شود، وقت آن رسیده کارها را به روشی متفاوت انجام دهید.

از پیگیری خسته نمی‌شوند

آدم‌های موفق پیگیر کار هستند و از پیگیری خسته نمی‌شوند. اگر قصد انجام کاری را دارید، همین حالا شروع کنید و انجامش دهید. طرف مقابل متوجه این مساله می‌شود و در نهایت این روند باعث می‌شود بین دیگران سرآمد شوید.

طرز فکر افراد موفق

وارد همکاری می‌شوند

ایده‌ی یک پروژه‌ی خوب را در سر می‌پرورانید که می‌خواهید راه اندازی کنید؟ شاید همکاری با یک نفر دیگر باعث شود آن کار پیشرفت بیشتری پیدا کند و همه چیز بهتر جلو برود. اغلب آدم‌های موفق می‌دانند با کمک گرفتن از توانایی‌ها و خلاقیت‌های دیگران می‌شود پروژه را با سرعت بهتری به انجام رساند. برای مثال، اگر مشغول عکاسی هستید، با یک هنرمند که کار گرافیکی انجام می‌دهد و یک نویسنده وارد همکاری شوید و پروژه‌ای بزرگ خلق کنید.

معتقدند توانایی انجام کار را دارند

وقتی باور کنید می‌توانید انجامش دهید، حتما ممکن می‌شود. تمام موفقیت شما به باورهای خودتان بستگی دارد. اگر می‌خواهید کتاب‌تان در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار بگیرد، باید به این باور برسید که یک نویسنده توانمند هستید. ایمان و باور قلبی، راز موفقیت شماست.

طرز فکر افراد موفق

فکرشان را توسعه می‌دهند

یک ایده‌ی خوب نمی‌تواند یک‌شبه به نتیجه برسد. برای توسعه‌ی ایده‌هایتان به زمان و اراده نیاز دارید. صبر داشتن و پشتکار لازمه راه‌اندازی یک پروژه‌ی موفق است تا ایده‌ها به قدر کافی قوام یابد.

از متفاوت بودن لذت می‌برند

تقلید از فردی که از شما بالاتر است شما را به جای دلخواهتان نمی‌رساند. چیس جارویس  (Chase Jarvis)، عکاس و کارگردان آمریکایی می‌گوید: «متفاوت باش، نه بهتر.» نباید سعی کنید کپی فرد دیگری باشید.

طرز فکر افراد موفق

در هر شرایطی به باورهایشان تکیه می‌کنند

آدم‌های موفق در مقابل هر آنچه به آن باور دارند می‌ایستند. نیاز نیست کسی پشت‌تان باشد، اما ایستادگی تحت هر شرایطی به خاطر ایده‌ها و باورهایتان، اراده‌ی قوی می‌خواهد.

هر چه دارند را فدا می‌کنند

گاهی نیاز است برای چیزی که به آن ایمان داری دست به ریسک بزنی. حتی ممکن است این کار به نتیجه نرسد؛ اما باید بتوانی از هر آنچه اتفاق می‌افتد درس بگیری. تا زمانی که تمام تلاش‌تان را برای انجام یک کار نکنید نخواهید دانست که راهتان به نتیجه می‌رسد یا نه. بنابراین با تمام وجود برای رسیدن به هدف‌تان بجنگید.

از شکست‌هایشان درس می‌گیرند

چه به نتیجه برسید چه نرسید، باید انتهای راه را موشکافی کنید. کدام بخش خوب جلو رفت؟ کدام بخش نتیجه نداشت؟ برای بهبود آن، چه کاری می‌توان انجام داد؟ آدم‌های موفق همیشه بعد از انجام پروژه درنگ می‌کنند تا نگاهی از دور به نتایج کارشان داشته باشند و از شکست‌هایشان درس بگیرند تا دیگر آن شکست‌ها اتفاق نیفتد.
 

طرز فکر افراد موفق

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-30 08:11:56
  • نظرات
تصویر آواتار hamideh mohammadzadeh
   hamideh mohammadzadeh

عالی بود .ممنون از انتشار مطالب کاربردی. با اجازتون این مططلب و با ذکر منبع انتشار میدم تا دیگران هم استفاده کنند.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار SeyyedMR
   SeyyedMR

خیلی مفید بود!!!

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار SeyyedMR
   SeyyedMR

خیلی مفید بود!!!

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

دلچسب و کاربردی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار gelareh
   gelareh

کاملا صحیح و فوق العاده ست! 👌👌👌

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Melikaxb2 Xb2
   Melikaxb2 Xb2

عالی و کارامد🌷

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها