تقویم تاریخ - 6 دی

6 دی 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 6 دی
تقویم تاریخ - 6 دی
امتیاز مطلب: 91%

تولد یوهانس کپلر ستاره شناس آلمانی

یوهانس کپلر

یوهانس کپلر ریاضیدان و ستاره شناس آلمانی 27 دسامبر 1571م. در وایل از توابع اشتوتگارت دیده به جهان گشود. کپلر را پدر علم ستاره‌شناسی جدید می‌دانند. وی با تحقیق دربارهٔ ستارگان و سیارات، توانست قوانین معروف کپلر را ارائه دهد که امروزه به عنوان قوانین سه‌گانهٔ کپلر در ستاره‌شناسی بکار می‌رود، او وقتی ادعا کرد که سیاره ها در مدارهای بیضوی بدور خورشید می‌چرخند و خورشید تنها نیروی اداره کنندهٔ مدارهای سیارات است، مورد اعتراض سنت‌ها و باورهایی که قرن‌ها پایدار بود قرار گرفت.

تولد لویی پاستور دانشمند فرانسوی

لویی پاستور

لویی پاستور شیمیدان و زیست شناس فرانسوی 27 دسامبر 1822م. در ژورا متولد شد. شهرت وی مدیون شناخت نقش باکتریها در بروز بیماری و کشف واکسن ضد هاری می‌باشد. همچنین عمل پاستوریزه‌کردن که از نام او گرفته شده، از ابداعات این دانشمند نامدار است. پاستور نخستین کسی است که پی به واگیردار بودن سیاه‌زخم گوسفندان برد.

مشاهده زندگینامه تصویری لویی پاستور

تول ژرار دپاردیو بازیگر معروف فرانسوی

ژرار دپاردیو

ژرار اگزاویه مارسل دوپاردیو بازیگر سرشناس فرانسوی 27 دسامبر 1948م. در شاتورو متولد شد. ژرار دو پاردیو دو بار جایزه سزار و یک بار جایزه گلدن گلوب را دریافت کرده‌است. جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز در سال 1985م. برای فیلم پلیس از دیگر جوایز معتبر این بازیگر باسابقه است که حدود 170 فیلم در کارنامه دارد. او تاکنون 15 بار نامزد دریافت جوایز سزار بوده و برای فیلم‌ی آخرین مترو (1980م.) و سیرانو دوبرژراک این جایزه را از آن خود کرده‌است. از مهم‌ترین نقش‌های او در فیلم کریستف کلمب به کارگردانی ریدلی اسکات می‌باشد. دپاردیو امروز 71 ساله شد.

درگذشت گوستاو ایفل طراح برج ایفل

گوستاو ایفل

الکساندر گوستاو ایفل مهندس عمران، معمار و طراح برج ایفل 27 دسامبر 1923م. در 91 سالگی در پاریس دیده از جهان فرو بست. برج ایفل (فرانسه) و مجسمه آزادی (ایالات متحده) دو نمونه از برجسته‌ترین سازه‌های فلزی در تمام دوران هستند. این کارهای فوق العادهٔ هنری نماد افتخار و غرور ملی برای کشورهایشان هستند. هر دو ی این سازه‌ها توسط «گوستاو ایفل» طراحی شده‌اند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-26 00:58:36
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها