باورهای اشتباهی که درباره استخدام وجود دارد

17 بهمن 1397 - 12:00
استخدام - باورهای اشتباهی که درباره استخدام وجود دارد
باورهای اشتباهی که درباره استخدام وجود دارد
امتیاز مطلب: 97%

افراد جویای کار امروزه سخت‌گیرتر از همیشه هستند. استخدام شدن در حال حاضر به اندازه کافی کار سختی است، اما باز هم متقاضیان با مجموعه‌ای از معیارهای ذهنی به دنبال کار می‌روند. علاوه بر این، با وجود تعدادی زیادی مشاوره استخدام از جاهای مختلف  نمی‌دانیم به کدام گوش دهیم. چشم انداز استخدام به ویژه با ظهور فن‌آوری‌های جدید به طور مداوم در حال تغییر است. اما یک چیز را با اطمینان گفت آن هم اینکه چندین تصور غلط در مورد استخدام بین مردم رایج است. در ادامه برخی از افسانه‌های رایج درباره استخدام را معرفی خواهیم کرد. با یوکن همراه باشید تا این باورهای غلط و اشتباه را بدانید.

 

1. متقاضی‌های بدون تجربه مربوطه نباید در نظر گرفته شوند

متأسفانه تجربه معمولاً برای استخدام امری ضروری است. شما نیاز به تجربه مربوطه دارید تا کار را به دست بیاورید و هیچ کس بدون تجربه مربوطه کار را به شما نمی‌دهد اما در واقع، نباید این‌گونه باشد. وقتی کسی تجربه خاصی ندارد، به این معنا نیست که نباید برای نقشی در نظر گرفته شود. رزومه‌ها می‌توانند نشان‌‌دهنده‌ی این باشند که آیا یک متقاضی برای نقشی‌ مناسب است یا خیر با این حال، تصمیم نهایی نباید بر اساس آن‌ها باشد.

وقتی یک رزومه بررسی می‌شود شاید تجربه فرد در آن زمینه کم باشد یا اصلا تجربه‌ای نداشته باشد اما علاوه بر تجربه مهارت‌هایی که فرد دارد هم در نظر گرفته می‌شود. به علاوه فقط به این دلیل که یک متقاضی هرگز در صنعت یا نقش خاصی کار نکرده است، به این معنا نیست که مجموعه‌ای عالی از مهارت‌های قابل انتقالی را ندارد. با در نظر نگرفتن تجربه ممکن است یک سری متقاضی عالی را پیدا کنید که قابلیت این را دارند که به یک کارمند بزرگ در کسب و کارتان تبدیل شوند.
 

2. تاریخچه اشتغال قوی نشان دهنده وفاداری است

نگاه به تاریخچه استخدامی متقاضی می‌تواند فریب دهنده باشد. فقط به این دلیل که کسی در کسب و کاری ماندگاری بیشتری داشته، لزوماً به این معنا نیست که وقتی به شما ملحق می‌شود، کارمند وفادارتری خواهد بود. از سوی دیگر، فقط به این دلیل که کسی در شرکت‌های مختلف مدت‌های کوتاه کار کرده است، نمی‌توان فرض کرد که آن‌ها وفادار نیستند.

شرکت‌ها و متقاضی‌ها متفاوت هستند. شما ممکن است یک کاندید داشته باشید که واقعاً توانا باشد و فقط در یک سال بتواند کمک بزرگی به شرکت بکند. از همه اینها گذشته این روزها از فریلنسر بودن به طور فزاینده‌ای استقبال شده و فریلنسر بودن محوبیت زیادی پیدا کرده است. بنابراین تصور نکنید که فقط به این دلیل که کسی در طول زندگی خود دارای تاریخچه‌ی طولانی است، این امر آن‌ها را به نامزد مناسبی تبدیل می‌کند.

3. متقاضیان برتر حقوق بالا می‌خواهند

فرض دیگری که استخدام کنندگان معمولاً باور دارند این است که کسانی که به طور باور نکردنی در کارشان مهارت دارند، خارج از محدوده حقوق پیشنهادی‌شان هستند. این امر در همه‌ی موارد حقیقت ندارد. این امر منطقی است که اگر کسی بسیار با استعداد باشد، می‌تواند هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کند. اما بدین معنا نیست حتماً این کار را خواهد کرد. به علاوه اگر مزایای دیگر (موقعیت، مسئولیت و غیره) با نیازهای آن‌ها منطبق باشد ممکن است با حقوق کمتر کنار بیایند.

 

4. اگر قبلاً کار کرده است، دوباره کار خواهد کرد

استخدام چالش برانگیز بوده، هر نقش متفاوت نیازمند تغییر فرایند استخدام است تا با نقش جدید سازگار باشد. پیش رفتن با روند‌های استخدام متفاوت یک راه بسیار سودمند برای جلو زدن از دیگران است. این به این معنی است که شما می‌توانید استراتژی خود را با هم تطبیق دهید تا مطمئن شوید که روند استخدام مؤثرتر خواهد بود.

نتیجه گیری

صنعت استخدام می‌تواند بسیار رقابتی باشد. در نتیجه، این تصورات غلط رایج در استخدام می‌تواند شما را عقب نگه دارد. داشتن استراتژی مناسب بسیار مهم است و نباید برای هر نامزد یک رویکرد مشابه داشته باشید.

منبع: Myentrepreneurmagazine

 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-10 17:19:09
دسته بندی ها