۹ تصور غلط در مورد خواب و سلامت

21 بهمن 1397 - 12:00
مدیریت شخصی - ۹ تصور غلط در مورد خواب و سلامت
۹ تصور غلط در مورد خواب و سلامت
امتیاز مطلب: 92%

هنگامی که بحث جهان خواب و سلامتی به میان می‌آید، بسیاری از باید‌ها و نبایدها وجود دارند، تا آنجا که پیگیری تمام تصورات و توصیه‌های آن می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. اما تصوراتی وجود دارند که به صراحت نادرست هستند و ما برای کمک به شما این تصورات را به اشتراک خواهیم گذاشت. با یوکن همراه باشید تا این باورها و تصورات غلط و اشتباه را بشناسید.

1. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در روز است

این تصور نادرست را شرکت‌هایی که قصد فروش غذاهای صبحانه دارند در میان مردم جا انداخته‌اند. حقیقت این است که اگر درست پس از بیدار شدن آماده نیستید چیزی بخورید و یا از آن دسته افرادی هستید که نهار خود را زود هنگام صرف می‌کنید هیچ مشکلی جود ندارد.

صبحانه مهم ترین وعده غدایی

 

2. کمبود خواب بر سلامت درازمدت تأثیر نمی‌گذارد

این باور شدیداً اشتباه است. اگر خواب کافی نداشته باشید، خود را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی عروقی قرار می‌دهید و می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه وزن و افسردگی شود.

کمبود خواب درازمدت سلامت

3. هر چه سن شما بالاتر رود به خواب کمتری نیاز خواهید داشت

مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری (CDC)، به طور کلی به افراد  18 تا  60 سال، 7 تا 9 ساعت خواب شبانه را توصیه می‌کند. هفت تا نه ساعت برای افراد رده سنی 61 تا 62 و هفت تا هشت ساعت برای 65 سال و بالاتر.

سن میزان خواب مورد نیاز

4. هر شب باید هشت ساعت بخوابید

همه افراد نیاز به ساعت یکسانی برای خواب ندارند. مایکل دککر، استادیار دانشکده پرستاری می‌گوید: «نیازِ فردی هر کس به خواب ژنتیکی از پیش تعیین شده است. برخی افراد به خواب بیشتر و برخی به خواب کمتر نیاز دارند.»

میزان خواب مورد نیاز در هر شبانه روز

5. شما نمی‌توانید یک میان وعده غذایی قبل از خواب داشته باشید

بیش از حد یا به سرعت غذا خوردن می‌تواند خواب شما را مختل کند، اما یک میان وعده سبک که منبع تریپتوفان است، واقعاً می‌تواند به داشتن خواب بهتر کمک کند. به دنبال چیزی با کربوهیدرات و پروتئین، مانند غلات و شیر یا نان تست باشید.

میان وعده قبل از خواب

6. بی‌خوابی (insomnia ) فقط بدان معنی است که نمی‌توانید بخوابید

به گفته کلینیک کلیولند، در واقع چهار نشانه برای بی‌خوابی وجود دارد و فقط شامل ناتوانی در خواب نمی‌شود. این علائم عبارت‌اند از بیدار شدن از خواب خیلی زود و عدم توانایی دوباره خوابیدن، مدام بیدار شدن در اواسط شب و بیدار شدن با احساس خستگی.

بی خوابی دقیقا چیست


7. اگر در هنگام رانندگی خسته هستید، می‌توانید صدای آهنگ را زیاد کنید

اگر پشت فرمان خسته هستید قرار دادن کولر در آخرین درجه و بلند کردن صدای آهنگ، کمکی نخواهد کرد. با توجه به توصیه مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری (CDC)، اگر بیش از 18 ساعت بیدار باشید، همان‌قدر هشیاری دارید که فردی با میزان الکل خون 0.05 درصد دارد.

خستگی پشت فرمان
 

8. شما می‌توانید کمبود خوابتان را جبران کنید

متأسفانه، این مورد حقیقت ندارد. بر اساس موسسه ملی سلامت NIH، «زمانی که افراد کمبود خواب دارند، نمی‌توانند با خوابیدن بیشتر آن را جبران کنند. زمانی که کم می‌خوابید مطمئن باشید که عوارض ناشی از آن را با خوابیدن بیشتر در روزهای آینده نمی‌توانید جبران کنید و هر چه میزان کمبود خواب‌تان بیشتر جبران‌ناپذیرتر می‌شود. 

جبران کمبود خواب

9. چرت زدن ایده بدی است

در حقیقت، 20 دقیقه چرت نمی‌تواند صدمه‌ای به شما برساند، به ویژه اگر مشکل بزرگی در ذهن دارید. یک مطالعه از دانشگاه بریستول انگلستان نشان می‌دهد که حتی یک چرت کوتاه در طول روز می‌تواند توانایی ما برای پردازش اطلاعاتی که  از آن بی‌خبریم افزایش دهد. محققان می‌گویند خوابیدن به لحاظ علمی قبل از تصمیم‌گیری سخت می‌تواند به شما در بررسی معایب و مزایای یک وضعیت کمک کند.

چرت زدن

منبع: Entrepreneur

 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-03-26 09:38:23
دسته بندی ها