10 ویژگی کارآفرینان موفق

23 مرداد 1399 - 6:05
کار آفرینی - 10 ویژگی کارآفرینان موفق
10 ویژگی کارآفرینان موفق
امتیاز مطلب: 97%

اگر به موفق‌ترین کارآفرینان نگاه ‌کنیم متوجه می‌شویم که ویژگی‌ها و خصوصیات یکسانی دارند و داشتن این ویژگی‌ها در زندگی شخصی و حرفه‌ای منجر به موفقیت کسب و کارشان شده است. برای آشنایی با این خصوصیات با یوکن همراه باشید.

کارآفرینان موفق


1. شور و انگیزه

اگر چه صفات زیادی وجود دارد که یک کارآفرین را موفق می کند، شاید مهمترین آنها اشتیاق و انگیزه باشد. با پاسخ دادن به سوالات زیر می‌توانید میزان شور و انگیزه‌تان را بسنجید.

•    آیا چیزی وجود دارد که می توانید بدون خسته شدن ساعت‌ها روی آن کار کنید؟

•    آیا چیزی وجود دارد که شب‌ها شما را بیدار نگه می‌دارد تا آن را به پایان برسانید؟

•    آیا چیزی وجود دارد که ساخته باشید و بخواهید به پیشرفت آن ادامه دهید؟

•    آیا چیزی وجود دارد که آنقدر از آن لذت می‌برید که بخواهید برای ادامه‌ی زندگی آن را انجام دهید؟

از ایجاد و اجرای یک نمونه اولیه تا انتقال ایده خود به سرمایه داران، موفقیت، عملکرد شور و اشتیاق است.

2. نترسیدن از ریسک و خطر کردن

کارآفرینان ریسک پذیر هستند، آماده برای شیرجه زدن در آینده‌ای نامطمئن. اما همه‌ی ریسک پذیران کارآفرینانی موفق نیستند. چه چیزی کارآفرینان موفق را از بقیه از نظر ریسک متفاوت می کند؟ کارآفرینان موفق تمایل دارند زمان و پول خود را بر روی ناشناخته ها ریسک کنند، اما منابع و برنامه هایی را نیز برای مقابله با "ناشناخته‌ها" نگه می دارند. در هنگام ارزیابی ریسک، یک کارآفرین موفق از خودش میپرسد: «آیا این ریسک ارزش کار، زمان و پول من را دارد؟» و، "اگر این سرمایه گذاری موفق نبود، چه کار کنم؟"

کارآفرینان موفق

3. اعتماد به نفس، کار سخت و تعهد منظم

کارآفرینان به خود اعتماد دارند و  به پروژه خود متعهد هستند. تمرکز شدید و اعتقاد به ایده خود ممکن است به عنوان لجبازی شناخته شود، اما همین تمایل به کار سخت است که باعث موفقیتشان می‌شود.

4. سازگاری و انعطاف پذیری

پرشور و متعهد بودن مهم است، اما انعطاف پذیر نبودن در مورد نیاز مشتری یا بازار منجر به شکست می شود. به خاطر داشته باشید، یک سرمایه گذاری کارآفرینی صرفا در مورد انجام آنچه فکر می کنید خوب است نیست، بلکه ایجاد یک کسب و کار موفق از آن است. کارآفرینان موفق،  پیشنهاداتی برای بهینه سازی که ممکن است ارائه آنها را ارتقا دهد و نیازهای مشتری و بازار را برآورده کند را تشویق می‌کنند.

کارآفرینان موفق

5. دانش محصولات و بازار

کارآفرینان محصول خود را به طور کامل می‌شناسند. آنها همچنین بازار را می‌شناسند. بیشتر آن‌ها به این دلیل موفق می شوند که چیزی را می‌سازند که قبلا وجود نداشته است و یا به طور قابل ملاحظه ای محصولی که قبلا موجود بوده را بهبود می‌بخشند. ناآگاهی از تغییرات نیازهای بازار،  حرکت رقیبان و دیگر عوامل خارجی می تواند باعث نابودی محصولات شود.

6. مدیریت پول قوی

هر سرمایه گذاری کارآفرینی طول می‌کشد تا سودآور شود. تا آن زمان، سرمایه محدود است و باید عاقلانه مورد استفاده قرار گیرد. کارآفرینان موفق برای تعهدات مالی فعلی و آینده برنامه ریزی می کنند و مبلغی اضطراری را کنار می گذارند. حتی پس از تأمین بودجه و یا به طور کامل عملیاتی شدن، یک بازرگان موفق، کنترل کامل جریان پول  را در دست می‌گیرد، زیرا مهمترین جنبه هر کسب و کار است.

کارآفرینان موفق

7. مهارت برنامه ریزی موثر 

کارآفرینی به معنی ایجاد یک کسب و کار از ابتدا و مدیریت منابع محدود (از جمله زمان، پول و روابط شخصی) بوده که نیازمند برنامه ریزی است. با این حال، تلاش برای برنامه ریزی برای همه چیز و داشتن راه حل مناسب برای همه مسائل احتمالی ممکن است مانع از برداشتن اولین گام شما شود. کارآفرینان موفق یک طرح کسب و کار  دارند، اما همچنین قادر به مقابله با مشکلات پیش بینی نشده نیز هستند.

8. ارتباطات مناسب

 کارآفرینان موفق به دنبال مربیان با تجربه و شبکه های گسترده به منظور دریافت مشاوره ارزشمند هستند.اگر آنها مهارت های فنی و بازاریابی لازم را ندارند، کسی را پیدا می کنند که این مهارت‌ها را داشته باشد و این وظایف را به آن ‌ها واگذار می کنند تا خودشان بتوانند بر رشد کسب و کار تمرکز کنند.

کارآفرینان موفق

9. آمادگی خروج

 هر تلاشی به موفقیت منجر نمی‌شود. نرخ شکست کارآفرینی بسیار زیاد است. گاهی اوقات، بهترین راه حل این است که از آن بیرون بیاورید و به جای اینکه  پول خود را در یک کسب و کار شکست خورده هدر دهید، کار جدیدی را امتحان کنید. بسیاری از کارآفرینان معروف اولین بار موفق نشدند، اما آنها می دانستند چه زمانی باید از کاری خارج شوند.

10. توانایی زیر سوال بردن خود - اما نه خیلی زیاد

 ممکن است از خود بپرسید، آیا من یک کارآفرین هستم؟ خود سؤال ممکن است باعث شود در پاسخ خود  تردید داشته باشید. اگر این شجاعت را داشته باشید که سوالات ترسناکی مانند : «آیا می توانم این کار را انجام دهم؟ آیا می‌خواهم این کار را انجام دهم؟» را از خود بپرسید، بنابراین توانایی کارآفرین شدن را دارید.


منبع: Investopedia
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:08:03
دسته بندی ها