روش استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی کارآفرینان

23 شهریور 1398 - 4:00
بازاریابی اینترنتی - روش استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی کارآفرینان
روش استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی کارآفرینان
امتیاز مطلب: 94%

در عصر آنلاین کنونی، مردم می خواهند به جای ارتباط برقرار کردن با نهادهای شرکتی با افراد ارتباط برقرار کنند. با استفاده از نام خود به عنوان یک برند تجاری بازاریابی کنید در این صورت کسب و کارتان از مزایای آن بهره مند خواهد شد. کارآفرینانی مانند شما می توانند به طور مستقیم با ابزارها و تکنیک های آنلاین با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند. برای آشنایی با این ابزار‌ها با یوکن همراه باشید.

شما چهره کسب و کارتان هستید و شرکت شما، مشتریانتان، کارمندان و جامعه صنعتی باید به شما به عنوان یک رهبر و همچنین کسب و کارتان اعتماد داشته باشند. از فرصت های جدیدی که رسانه های اجتماعی ارائه می دهند استفاده کنید و خود را به مشتریان موجود، مشتریان بالقوه و جامعه ناظران که می خواهند شما و کسب و کارتان را بشناسند معرفی کنید. 

 چگونه تجربیات خود را برای شخص دیگری تعریف می کنید؟ به آنها می‌گویید چه احساسی دارد که جای شما باشند. چگونه مزایای کسب و کارتان را به مشتریان بالقوه خود انتقال می‌دهید؟ مخاطبان خود را از مزایای مشتری شما بودن آگاه می‌کنید.  از بازاریابی رسانه های اجتماعی به صورت استراتژیک برای ایجاد یک جهان که در آن مخاطبانتان می توانند طعم و مزه  مشتری شما بودن را بچشند استفاده کنید.

کارآفرینانی مانند شما در موقعیتی مناسب برای فروش محصولات خود به صورت شخصی از طریق رسانه های اجتماعی هستند. شما اکنون به مخاطبانی از مشتریان بالقوه در سراسر جهان دسترسی دارید. رسانه های اجتماعی به شما کمک می‌کنند که به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. از طریق این تعاملات، شما به بازار هدف خود می‌گویید که کسب و کارتان چه کاری می تواند برای آنها انجام دهد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

تعامل کلیدی است

قبل از اینکه وارد شوید و شروع به برقراری ارتباط کنید، تصمیمی بگیرید که هویت نام تجاری شخصی شما چیست. آیا شما متخصص صنعت یا یک شخص مردمی (فروتن و خاکی) هستید؟ تصمیم گیری در مورد اینکه مخاطب در مورد شما و کسب و کارتان پس از تعامل چه احساسی پیدا کند اولین گام است. پس بعد از اینکه هویت شخصی و تجاری‌تان را تعیین کردید، باید سعی کنید مخاطب‌تان را درگیر کنید.

 

به همین منظور پنج قانون مشارکت در رسانه های اجتماعی را دنبال کنید:

1.    از نام یکسانی استفاده کنید

از یک نام خاص در تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. این‌گونه پیدا کردنتان را برای مخاطبان کار آسان‌تری خواهد بود.

2.    در فضای مجازی فعال باشید

فقط به روز رسانی وضعیت کسب و کار خود را پست نکنید. در توییتر ری‌توییت کنید، پست های دیگران را در فیس بوک لایک کنید، در انجمن ها نظر بگذارید، مقالات خود را در لینکدین به اشتراک بگذارید، در اینستاگرام افراد را در پست‌های مختلف تگ کنید، به نظرات وبلاگ‌تان پاسخ دهید. از پست‌های مداوم در مورد به روز رسانی وضعیت آخرین فروش و یا محصول جدید کسب و کار خود اجتناب کنید. با مخاطبان خود صحبت کنید.

3   یک کارگردان باشید

مخاطبان خود را به وب سایت‌تان هدایت کنید. تعاملات شما در رسانه های اجتماعی باید در نهایت مشتریان بالقوه را به وب سایت‌تان منتقل کند تا بتوانید در آن فضا کالاها یا خدمات خود را به فروش  برسانید. مشتریان بالقوه خود را به آنچه که می گویید علاقه مند کنید؛ در اینصورت آنها به آنچه که به فروش می‌رسانید هم علاقه مند می شوند. یک مخاطب آنلاین که به طور فعال با شما صحبت می کند و شما را دنبال می‌کند، مایل خواهد بود روی لینک وب سایت‌تان که به صورت هوشمندانه در پست خود قرار داده اید کلیک کند.

4.    به اشتراک بگذارید

محتویات ارزشمندی را برای به اشتراک گذاری پست کنید و محتوای دیگران را نیز به اشتراک بگذارید. چیزی خنده‌ دار بگویید ، مشاوره رایگان در قالب ده فهرست برتر در وبلاگ خود قرار دهید و یا  ویدیو پشت صحنه‌ای که می دانید مخاطبان شبکه‌تان دوست دارند ببیند را پست کنید . از مخاطبان‌تان بخواهید محتواهایی که منتشر می کنید را به دوستانشان هم معرفی کنند. هر چه مخاطبان بیشتری مطالب شما را به اشتراک بگذارند، چشمان بیشتری به سمت شما هدایت میشوند. 

5   شبکه سازی کنید

هر پلت فرم رسانه‌ی اجتماعی عملکرد متفاوتی دارد، خواهان مکالمات و محتویات مختلفی است و از مخاطبان متفاوتی استقبال می کند. با کاربران در انواع مختلف پلتفرم‌ها ارتباط برقرار کنید. درباره افراد در هر شبکه اطلاعاتی بیاموزید و سپس بازاریابی خود را به اعضای مخاطب مورد نظرتان هدایت کنید. با مردم محلی، کسب و کار  صنایع مرتبط، رقبا، فروشندگان و تامین کنندگان تعامل داشته باشید. در مورد خودتان و درباره کسب و کارتان صحبت کنید. 

بین حضور از پیش تعیین‌شده و ناگهانی در رسانه‌های اجتماعی تعادل برقرار کنید

اکنون که به طور کامل در بازاریابی رسانه های اجتماعی مشغول به کار هستید، شاید ترجیح می دهید برنامه‌های ارسالی‌تان را به‌طور منظم پیش ببرید مثلا یک روز در هفته را صرف برنامه‌ریزی برای تمام پست‌هایی که قرار است در طول هفته بگذارید بکنید اما توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهید. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فرصت منحصربه‌فردی است که به عنوان یک کارآفرین دارید. از طریق رسانه‌های اجتماعی مردم می توانند با شما شخصا ارتباط برقرار کنند. مزیت شما در برابر نهادهای شرکتی، واکنش‌تان به صورت آنلاین است. بهتر است ترکیبی از پست‌های برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده را امتحان کنید. یک فرمول ویژه برای ایجاد تعادل بین حضور از پیش تعیین شده و ناگهانی در رسانه های اجتماعی وجود دارد که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

1.    زمان سنجی کنید

 در مورد اینکه در کدام روز هفته بهتر است بیشترین فعالیت در کدام پلتفرم صورت بگیرد تحقیقاتی انجام دهید. تحقیقاتی از این دست که مثلا چه روزی کاربران فیس بوک فید های خود را بررسی می کنند؟ کدام روز کاربران توییتر بیشترین ری‌توییت را انجام می‌دهند؟ چند بار در ماه کاربران لینکدین ارتباطات جدیدی ایجاد می کنند؟ با توجه به بهترین زمان‌های یافت شده در تحقیقات‌تان برای پست‌های خود برنامه‌ریزی کنید.

2   غیره منتظره باشید

هنگامی که چیزی جدید یا هیجان انگیز رخ می دهد آن را در رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کنید. رویدادها را در حین اتفاق افتادن به اشتراک بگذارید. در بحث هایی که داغ هستند شرکت کنید، در اینصورت می توانید به اعضای جدیدی از مخاطبان دسترسی داشته باشید که در غیر اینصورت متوجه آن‌ها نخواهید شد.

3.    هدف و حضور

 به یاد داشته باشید هدف شما این است که مشتریان خود را به سایت‌تان  یا فروشگاه هایی که محصولتان را می‌فروشید هدایت کنید. محتوای شما باید با دقت انتخاب شوند و استراتژیک باشند. از بمباران افراد با پست های بیشمار یا محتوای نامناسب در طول روز اجتناب کنید. اگر چیزی برای گفتن یا به اشتراک گذاشتن در یک روز ندارید، مشکلی نیست. همواره به یاد داشته باشید هنگامی که در سایت های رسانه های اجتماعی ظاهر می شوید، باید حضورتان خوشایند باشد. 

منبع: Myentrepreneurmagazine
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-15 10:12:48
دسته بندی ها