با چه تکنیکی بهترین دوست خود را از سازمان اخراج کنیم؟

24 مرداد 1399 - 6:00
رفتار سازمانی - با چه تکنیکی بهترین دوست خود را از سازمان اخراج کنیم؟
با چه تکنیکی بهترین دوست خود را از سازمان اخراج کنیم؟
امتیاز مطلب: 98%

کارمندانی هستند که سخت تلاش می کنند تا وظایف خود را کامل انجام دهند اما در نهایت موفق نمی‌شوند و باید با سازمان خداحافظی کنند. این مساله برای دوستان و کسانی که از همان روزهای اول راه‌اندازی شرکت با شما بوده‌اند دردناک‌تر و سخت‌تر است. با یوکن همراه باشید تا در این مقاله به شما بگوییم با استفاده از چه تکنیک‌هایی می‌توانید بهترین دوست خود را از سازمان‌ اخراج کنید. 

بخش زیادی از زندگی کاری افراد را روابط آنها با همکاران شان تشکیل می دهد، پس مدیریت روابط در سازمان اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند.

با چه تکنیکی بهترین دوست خود را از سازمان اخراج کنیم؟

لوی کینگ در سایت entrepreneur درباره روابط کاری در محل کار نوشته است:

آیا تاکنون از شغل خود اخراج شده‌اید؟ من اخراج شدم. در آن زمان، بدترین حس‌های دنیا چون ناامیدی، تحقیر و دلسری به سراغم آمد. آیا تا به حال کسی را اخراج کرده‌اید؟ من اخراج کردم. احساسم در آن لحظه همانند همان حس اخراج شدن بود. البته منظور من اخراج کردن یک دوست است؛ نه کارمندی که به وظایف خود عمل نمی‌کند، با رفتار خود فرهنگ سازمان را زیر سوال برده و در بیشتر مواقع عملکردش پایین‌تر از استاندارد سازمان است.

در این بین، کارمندانی هستند که سخت تلاش می کنند تا وظایف خود را کامل انجام دهند اما در نهایت موفق نمی‌شوند و باید با سازمان خداحافظی کنند. این مساله برای دوستان و کسانی که از همان روزهای اول راه‌اندازی شرکت با شما بوده اند دردناک تر است. مطمئن باشید احساسی که در آن لحظه دارید سالیان سال یادتان خواهد ماند؛ با این وجود راه‌های زیادی برای کنترل شرایط وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

1. برای آنها معیارهای مشخصی را تعیین کنید

وقتی با کارمندی روابط دوستانه دارید دلتان می‌خواهد استانداردهای پایین‌تری برای سنجش عملکرد او تعیین کنید. شاید این موضوع را انکار کنید، اما لازم است با خود صادق باشید زیرا این مساله از نظر روانشناختی اثبات شده است. دوست خود را همانند بقیه کارمندان ببینید و برای او معیارها و اهداف مشخصی تعیین کنید. اگر او به آن اهداف دست نیافت کار برایتان آسان‌تر می‌شود زیرا با هم توافق کرده‌اید که برای ادامه‌ی همکاری، رسیدن به آن اهداف ضروری است.

با چه تکنیکی بهترین دوست خود را از سازمان اخراج کنیم؟

2. با آنها صادق باشید

فکر نکنید نقش مدیر مدرسه را دارید و می خواهید دانش آموز خطاکار را به دفتر فراخوانید. شما رئیس آنها هستید و آنها کارمندان شما هستند. تمام صحبت‌های من براساس تجربیاتم هست. من به شما قول می‌دهم هرچقدر خود را برای این شرایط آماده کرده باشید، در عمل نتیجه‌ی متفاوتی ظاهر می‌شود. پس خودتان باشید و صادقانه رفتار کنید. بگذارید آنها پاسخگو باشند حتی اگر عصبانی و ناراحت هم شدند شما آرام و محکم باشید.

با چه تکنیکی بهترین دوست خود را از سازمان اخراج کنیم؟

3. این اطمینان را در خود به‌وجود آورید که این تصمیم برایتان بهتر است

من فرد بسیار خوش‌بینی هستم اما دیر یا زود همه چیز برملا می‌شود و خوش‌بینی فایده‌ای ندارد. من سعی می‌کردم از اخراج کارمندانم چشم‌پوشی کنم و به همین خاطر تا نادبودی کسب و کارم پیش رفتم. بهتر است پیش از اینکه شرایط سخت شود، دوستان خود را اخراج کنید؛ اما معمولا این کار را به مدیران شرکت، کارمندان و مشتریان واگذار می‌کنیم. هرچقدر روابط بین شما دوستانه‌تر باشد احساسات منفی بیشتری را تجربه خواهید کرد؛ اما در هر صورت این جلسه با احساس منفی همراه خواهد بود.

مطمئن باشید بهترین تصمیم را هم برای دوستان و هم کسب و کارتان گرفته‌اید؛ هر چند باید خود را برای برچسب خیانت و بی‌رحمی آماده کنید. شاید خیلی زمان ببرد اما در پایان همه چیز رو به راه می‌شود و طوفان سخت را پشت سر خواهید گذاشت.

با چه تکنیکی بهترین دوست خود را از سازمان اخراج کنیم؟

4. به آنها کمک کنید شغل جدیدی پیدا کنند

عوامل زیادی وجود دارد که باعث اخراج کارمندان می‌شود اما به معنای این نیست که آنها خوب کار نمی‌کنند و نمی‌توانند برای دیگر شرکت‌ها مفید واقع شوند؛ بلکه بهتر است در جای دیگری کار کنند. پس به دوستان‌تان کمک کنید در جای دیگری مشغول به کار شوند. حتی اگر می‌توانید از تمام نفوذ و ارتباطات خود استفاده کنید تا آنها بتوانند شغل جدیدی پیدا کنند و روی پای خودشان بایستند.

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:16:13
دسته بندی ها