چرا اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار عالی است؟

25 شهریور 1398 - 4:00
بازاریابی اینترنتی - چرا اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار عالی است؟
چرا اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار عالی است؟
امتیاز مطلب: 93%

اینستاگرام یک پلت فرم رسانه های اجتماعی است که عمدتا بر محتوای بصری تمرکز می کند، اما با ویژگی های جدید که به طور مداوم به آن افزوده می شود، مهم است بدانیم که چگونه و چرا باید یک حساب کسب و کار در اینستاگرام ایجاد کنیم. اینستاگرام هم درست مثل هر پلت فرم آنلاین دیگری (رسانه های اجتماعی، وب سایت ها یا وبلاگ ها) با استفاده از اینستاگرام، حضور آنلاین شما را توسعه پیدا می‌کند. برای آشنایی با روش‌های بازاریابی توسط اینستاگرام با یوکن همراه باشید.

اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار

صدها میلیون کاربر فعال در اینستاگرام هر ماه به صورت روزانه 40 میلیون عکس پست می کنند.

 استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار، سبب می‌شود نام تجاری شما بیشتر دیده شود، در به رسمیت شناختن آن در جامعه‌ی تکنولوژیک تأثیر زیادی دارد، بینش آنلاین و مشخصات آفلاین شما را افزایش می دهد.

در اینجا ده دلیل اصلی که باید از اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود استفاده  کنید را معرفی می‌کنیم:

 1. اینستاگرم بر محور داستان گفتن میچرخد

مردم عاشق داستان هستند. ما با افسانه‌ها و پایان‌های خوش بزرگ می‌شویم، ما در پیچ و خم‌های اخبار افراد مشهور غوطه‌ور می‌شویم و به افرادی که استعداد طبیعی برای بازنویسی رویدادها به صورت دراماتیک و خنده‌دار دارند جذب می‌شویم. داستان گفتن صرفا بخشی از طبیعت انسانی است و از منظر تجاری، گفتن یک داستان جالب، یک راه عالی برای ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان است.

اشتراک گذاری محتوای بصری بهترین راه برای نشان دادن کسب و کارتان به مخاطبان و ایجاد ارتباط با مشتریان و سفیران آینده است. رویکرد مشتری محور به جای محصول محور، روش استاندارد برای بازاریابی است. با در نظر داشتن این امر، بهتر است پست‌هایی که محصولات شما را به مخاطب تحمیل می‌کنند اجتناب کنید و به جای آنها بر احساسات تمرکز کنید! از پتانسیل اینستاگرام که این اجازه را می‌دهد تا پاسخ عاطفی برای نام تجاری خود ایجاد کنید استفاده کرده و تاثیر مثبت بر موفقیت کلی کسب و کار خود را مشاهده کنید.

اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار

 2. با مشتریان ارتباط برقرار کنید

بیشتر مردم برای ارتباط برقرار کردن با طرفداران و مشتریان به سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر فکر می کنند، اما باید بدانید اینستاگرام یکی از فعال ترین شبکه‌ی اجتماعی است از این رو برای بازاریابی آنلاین عالی است. 

در واقع، یک گزارش نشان می‌دهد اینستاگرام 120 بار بیشتر نسبت به هر فالوور در توییتر فعالیت دارد.

با داشتن چنین مشارکت بالایی، اینستاگرام یک پلتفرم کامل برای برقراری ارتباط با مشتریان، گوش دادن به بازخورد آنها و ایجاد روابط از طریق مکالمات است.

شما می توانید عکسی از یک محصول جدیدی به اشتراک بگذارید و از مردم بپرسید که نظرشان راجع به آن چیست. 

 3. محتوای بصری برای استراتژی بازاریابی شما ضروری است

عکس‌ها بیشترین جذابیت را داشته و پست‌های بصری 650 درصد بیشتر از پست های متنی دیده می‌شوند و لایک می‌‌گیرند. به این ترتیب اینستاگرام یک پلت فرم عالی برای درگیر کردن طرفداران  است. استفاده از اینستاگرام برای آزمایش آنچه توجه مخاطبان شما را به صورت بصری جلب می‌کند، به شما کمک می کند نام تجاری خود را توسعه دهید.

اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار

 4. سطح بالایی از دسترسی و تعامل را در مقایسه با پلتفرم‌های دیگر ارائه می دهد

با توجه به الگوریتم هوشمند، ادغام هشتگ و ویژگی جذاب «اکسپلور»، کسب و کارها بسیار بهتر دیده می‌شوند. یک مطالعه نشان می‌دهد اینستاگرام به طور میانگین تقریبا 10 برابر بیشتر از پست‌های کسب و کار  در فیس بوک در سال 2016 تعامل داشته است!

 

 5. یاد بگیرید مردم چه چیزی دوست دارند

 ممکن است متوجه آن نباشید، اما فالوورهایتان احتمالا در حال حاضر در پست‌های خود کسب و کار شما را معرفی می‌کنند. این امر به خصوص اگر کسب و کار شما دارای مکانی باشد که مشتریان به صورت مرتب بازدید می کنند صدق می‌کند.

رستوران‌ها یک نمونه عالی برای این امر هستند. مردم دوست دارند عکس‌هایی از غذاهای مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند. با اینستاگرام، آنها می توانند یک عکس را به اشتراک بگذارند و موقعیت مکانی‌شان را با تگ کردن لوکیشن خود به فالوورهای خود معرفی کنند.

اما این فضا فقط برای رستوران‌ها مناسب نیست. مردم دوست دارند عکس های مختلفی را از بسیاری از مکان‌های مختلف به اشتراک بگذارند و هنگامی که مکان خود را تگ می کنند، دوستانشان این پست را می‌بینند.

بهترین روش برای دیدن اینکه آیا عکسهایی از کسب و کار شما به اشتراک گذاشته شده یا خیر این است که، عکسی بگیرید و مکان خود را تگ کنید. پس از اینکه عکس را به اشتراک گذاشتید، یک لینک بالای عکس پدید می‌آید که میتوانید برای دیدن همه عکسهایی که از فروشگاه یا دفتر شما به اشتراک گذاشته شده است روی آن کلیک کنید. این یک راه عالی برای مشاهده‌ی نظرات مردم در مورد کسب و کار شما است.

اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار

 6. این فرصتی عالی برای ارتباط با جامعه خود است

اینستاگرام در واقع با پیشروی از فیس بوک و توییتر دارای بالاترین میزان مشارکت در شبکه‌های اجتماعی است. 

یک نقطه شروع برای ایجاد تعامل، این است که افرادی که در مورد نام تجاری یا محصولات شما صحبت می‌کنند را فالو کنید و در عکس ها و ویدیوهای آن‌ها کامنت بگذارید. شما می توانید با استفاده از هشتگ، گفتوگوهایی را شروع کنید و به پیروان خود الهام ببخشید تا به شما ملحق شوند. به یاد داشته باشید جذب طرفداران به انتشار عکس ها و ویدیوها از محصولاتتان محدود نمی‌شود. شما باید از طریق این فضای آنلاین با آنها ارتباط برقرار کنید! 

 

 7. رسیدن به مخاطبان جدید

اینستاگرام یافتن عکس های جدید، افراد جدید و کسب و کارهای جدید را آسان می‌کند.

یکی از راه هایی که افراد محتواهای جدید را در اینستاگرام کشف می کنند، از طریق هشتگ‌هاست. 


شما همچنین می‌توانید از هشتگ‌ها برای پیدا کردن مشتریان بالقوه استفاده کنید. 

اینستاگرام علاوه بر هشتگ‌ها، گزینه‌ی اکسپلور هم دارد که بر پیدا کردن عکس‌ها و ارتباط با افراد مرتبط بسیار موثر است.

اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار

 8. کانال های بازاریابی دیگر خود را تقویت کنید

یکی از چیزهای فوق العاده در اینستاگرام این است که به راحتی می توانید محتوای خود در همه کانال های بازاریابی‌تان به اشتراک بگذاربد.

در تنظیمات اینستاگرام می توانید اشتراک اجتماعی  فیس بوک و توییتر را فعال کنید تا عکس های شما به صورت خودکار هنگام ارسال آنها به اینستاگرام در این شبکه‌ها هم به اشتراک گذاشته شوند. حتی اگر نمی خواهید عکس های خود را در شبکه های مختلف به اشتراک بگذارید، می توانید آن‌ها را ذخیره کنید و وقتی آماده ارسال شدند به آنها دسترسی پیدا کنید.

محتویاتی که در اینستاگرام به اشتراک می گذارید همچنین می تواند در کمپین بازاریابی ایمیل شما مورد استفاده قرار گیرد. 

 9. فروش خود را بالا ببرید

ایجاد تصاویر حرفه ای به منظور تبلیغ محصولات  و برجسته کردن خدمات خود هرگز آسان تر یا ارزان تر نبوده است.

در نتیجه، پلتفرم‌های بصری مانند اینستاگرام فراتر از ایجاد تعامل می‌روند و به فروش محصول هم کمک می‌کنند. 

یک گزارش از پلتفرم تجارت الکترونیک Shopify نشان می‌دهد که میانگین قیمت برای فروش در اینستاگرام  65 دلار است، در مقایسه با 55 دلار برای فیس بوک و 46 دلار برای توییتر.

مراقب باشید فید خود را با عکس های محصولات با عنوان یکسان مانند «همین حالا بخرید» یا «آنلاین خرید کنید» به اشتراک نگذارید. در عوض، به دنبال راه‌های خلاقانه برای نمایش محصولات خود باشید و اجازه دهید تصاویر برای خود صحبت کنند.

 اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار


 10. رقابتی بودن  ایده خوبی است

پس از دو برابر شدن در سال 2015، بیش از 70 درصد از شرکت های ایالات متحده با بیش از 100 کارمند از اینستاگرام برای اهداف بازاریابی خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این بیش از 80٪ از کاربران غیر تجاری  کسب و کاری را در اینستاگرام دنبال می‌کنند! مشتریان و رقبای شما در اینستاگرام هستند. آیا کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ می‌کنید؟

با همه این گفته ها، اینستاگرام همچنین یک پلت فرم سرگرم کننده است. با ویژگی های جدید که تقریبا هر ماه منتشر می شود، هیجان انگیز است و به طور مداوم در حال تکامل است. ویژگی های جدید مانند استوری‌ها و لایو گذاشتن به کاربران فرصت های جدید برای ایجاد و مصرف محتوا می دهد. از مستند سازی فرهنگ شرکت تا اشتراک گذاری پشت صحنه، اینستاگرام فرصت های بی پایانی برای ایجاد محتوا به شما می‌دهد.


منبع: Myentrepreneurmagazine
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-21 09:33:12
دسته بندی ها