مزایای داشتن دوربین امنیتی برای کسب و کار خود

14 مرداد 1399 - 6:05
کار آفرینی - مزایای داشتن دوربین امنیتی برای کسب و کار خود
مزایای داشتن دوربین امنیتی برای کسب و کار خود
امتیاز مطلب: 91%

به تازگی دوربین‌های نظارتی به‌طور فزاینده در همه جا پر شده‌اند، به گونه‌ای که همه‌ی کسب و کارها در هر مقیاسی میتوانند از این طریق امنیت‌شان را بهبود دهند. سیستم دوربین نظارت به شما کمک می‌کند از کسب و کار، تجهیزات، املاک، کارکنان و مشتریانمزایای قابل توجهی برای داشتن سیستم دوربین نظارت است. با یوکن همراه باشد تا درباره مزایای داشتن‌های امنیتی بیشتر بدانید. 

دوربین امنیتی برای کسب و کار

اکثر دوربین های امنیتی فیلم ضبط‌شده را به آیفون و اپلیکشنی در اندروید ارسال می‌کنند، به طوری که شما می توانید در هر جایی آن را مشاهده کنید. این دوربین‌های هوشمند می‌توانند به شما در صورت تشخیص حرکت هشدار دهند، بعضی ها از قابلیت تشخیص چهره نیز برخوردارند و معمولا یک میکروفون دارند که می تواند صداها را هم تشخیص دهد.

در ادامه چند دلیل برای اینکه چرا باید دوربین نظارتی‌ برای کسب و کار خود داشته باشید را معرفی می‌کنیم.

1. با سیستم های دوربین امنیتی سرقت کاهش می‌باید و از آن جلوگیری می‌شود

قرار دادن دوربین های امنیتی در سرتاسر کسب و کار خود می تواند از جرایمی نظیر خرابکاری، سرقت و همچنین ورود غیرقانونی جلوگیری کند. بر اساس تحقیقات انجام شده،  در انگلیس هر کسب و کار سالانه 190 میلیون دلار فقط از سرقت کارکنان از دست می دهد، بنابراین حتی دفاتر کوچک بدون رفت و آمد هم باید دوربین نظارت امنیتی داشته باشند.

2. می‌توانید به صورت زنده بر کسب و کار خود نظارت داشته باشید

نظارت تصویری از راه دور به صورت زنده می تواند بسیار مفید باشد. نظارت ویدئویی تجاری به هر کارمند تایید شده اجازه می دهد تا به طور مداوم روی نقاط بحرانی کسب و کار نظارت داشته باشند. این نظارت را می توانید در هر زمان و از طریق هر کامپیوتر، تلفن همراه یا تبلت انجام دهید. 

دوربین امنیتی برای کسب و کار

3. بهبود بهره وری

یکی دیگر از مزایای داشتن دوربین امنیتی در کسب و کار، به ویژه آنهایی که در یک ساختمان بزرگ مانند کارخانه فعالیت می‌کنند، بهبود بهره وری کارکنان است. در این صورت ارتباط بین ساختمان‌های مختلف و ادارات بهبود می‌یابد و همین مسأله تولید کلی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده کارکنان زمانی که می دانند تحت نظارت هستند به احتمال بیشتری با حداکثز توانایی خود کار می‌کنند. 

4. حل اختلافات تجاری

مهم نیست چه نوع کسب و کاری داشته باشید، اختلافات رخ خواهند داد. به عنوان مثال، در بنگاه های خرده فروشی بزرگ معمولا بین کارمندان و مشتریان اختلافاتی پیش می‌آید. زمانی که چنین اختلافاتی پیش می‌آید، مدیران کسب و کار باید دقیقا درک کنند که چه اتفاقی افتاده است. یک دوربین نظارت می‌تواند تصاویری از کل حادثه را در اختیار مدیران قرار دهد. این امر منجر به حل و فصل منصفانه و کاهش خشونت در محل کار خواهد شد.

دوربین امنیتی برای کسب و کار

5. ارائه شواهد برای تحقیقات

یکی دیگر از مزایای مهم داشتن یک سیستم نظارت تصویری در محل کار، ارائه شواهد برای تحقیقات است. اگر هر نوع فعالیت جنایی یا فعالیت مشکوک در اطراف شرکت شما رخ دهد، دوربین میتواند به شناسایی مجرم کمک کند و همچنین شواهد بصری برای تحقیقات پلیس فراهم کند.

6. با دوربین های IP  به سرعت و به آسانی فیلم‌ها را پیدا و‌ ذخیره کنید

سیستم های دوربین IP به کاربران اجازه می دهدتمام فیلم های ضبط شده را به صورت دیجیتال با استفاده از هارد دیسک یا سرور شبکه ذخیره کنند. ذخیره‌سازی دیجیتال قابلیت جستجوی ساده‌تر را فراهم می‌کند و هر زمان که می خواهید می‌توانید فیلم‌ها را راحت پیدا کنید.

7. در امور مالی نظارت بر کسب و کار صرفه جویی کنید

قرار دادن سیستم های نظارت تصویری مقرون به صرفه نیز هستند. آنها کم هزینه تر از استخدام افسران امنیتی تمام وقت برای هر ورودی، خروجی و غیره بوده و آخرین سیستم های آی پی از کلود استفاده می‌کنند که بسیار ارزان تر هستند. علاوه بر این دوربین های نظارت دید در شب بسیار عالی هم دارند، با نصب دوربین‌های نظارتی شب‌ها که کسب و کار شما تعطیل است باز هم امنیت دارد و خیالتان از این بابت راحت خواهد بود. 

منبع: Myentrepreneurmagazine
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-02 17:00:18
دسته بندی ها