۵ روش شاد بودن در کار

22 اسفند 1397 - 12:00
مدیریت شخصی - ۵ روش شاد بودن در کار
۵ روش شاد بودن در کار
امتیاز مطلب: 96%

بسیاری از افراد از روانشناسان گرفته تا اقتصاددانان نظریه های متعددی را درباره آنچه بیشتر در شادی ما تاثیر می‌گذاردمطالعه می‌کنند. برخی می گویند برابری اقتصادی مهم ترین عاملی است که در شادی تأثیر می‌گذارد و بعضی معتقدند ارتباطات اجتماعی قوی سبب شادی بیشتر افراد می‌شود. مطمئنا هر دو عامل مهم هستند، اما کارمندان و کسانی که ساعت‌های زیادی را در طول روز در محل کار سپری می‌کنند اگر در محیط کار و شغل‌شان خوشحال باشند احساس خوشبختی بیشتری خواهند کرد. در ادامه به چند نکته که منجر به افزایش شادی در محل کار می‌شود اشاره خواهیم کرد. اگر می‌خواهید بدانید روش‌های شاد بودن در محل کار چیست با یوکن همراه باشید و این مقاله را بخوانید. 

شاد بودن در کار

1. ذهنیت خود را تغییر دهید

بسیاری از مردم می گویند از شغل خود متنفرند اما دانمارکی‌ها که به عنوان شادترین ملت روی زمین رتبه بندی شده‌اند نه تنها روی شادی در محل کار تمرکز می‌کنند بلکه کلمه‌ای برای آن هم دارند. «arbejdsglæde». این‌ کلمه در زبان ما معادل ندارد و تقربیا، «شادی در محل کار» ترجمه می‌شود. شاید اگر کلمه‌ای برای آن داشته باشیم که بتوانیم بگوییم، نگاه متفاوتی ‌به آن خواهیم داشت. اما مجبور نیستید منتظر تغییر زبان باشید؛ در عوض، نگاهی به دیدگاه ها و انتظارات خود بیاندازید. آیا کار‌ خود را  ناخوشایند می‌دانید؟ هنگامی که می‌بینید مردم در کار خود خوشحالند، فرض می کنید که سخت کار نمی‌کنند؟ تحقیقات مخالف آن را نشان می دهد: افراد شاد سازنده تر هستند.

شاد بودن در کار

2. به بی‌حوصلگی را کنار بگذارید

نظرسنجی‌ها و تحقیقات نشان داده بیشتر افراد در مشاغل‌شان فعال نیستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید سعی کنید آن را تغییر دهید. بخشی از مشکل به علت خستگی است و چون خسته هستید بیشتر کارهایتان را از روی بی‌حوصلگی انجام می‌دهید از این رو احساس نشاط نمی‌کنید. اگر در کارتان احساس خستگی می‌کنید به دنبال فرصتی باشید تا بتوانید در زمینه‌ای یادگیری‌تان را افزایش دهید یا اینکه مسئولیت جدیدی را در کارتان به عهده بگیرید. نهادهایی در دانمارک آموزش مهارت‌های جدید به کارمندان را در صورتی که کارمندان تمایل به این کار داشته باشند در اولویت قرار می‌دهند. 

3. زمان ناهار و استراحت را در جایی بیرون از دفتر کار سپری کنید

نهار خود را در محیطی خارج از دفتر کار میل کنید. درست همانطور که بدن شما نیاز به مواد غذایی دارد، مغز شما هم نیاز به شارژ شدن دارد و تغییر محیط سبب می‌شود انرژی‌تان کمی بازیابی شود. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که خوردن غذا بیرون از دفتر کار با دوستان نسبت به صرف غذا روی میز کار بسیار لذتبخش‌تر و آرامش بخش‌تر است. اگر در ساعت استراحت پیاده‌روی کنید یا هر فعالیت جسمانی دیگری انجام دهید و یا حتی چرتی کوتاه بزنید سرحال‌تر و پرانرژی‌تر خواهید بود. 

شاد بودن در کار

4. لبخند بزنید

 لبخند به طور مستقیم با شادی ارتباط دارد و در طول زمان، مغز بین این دو ارتباط برقرار می کند. باور نمی کنید؟ سعی کنید لبخند بزنید (یک لبخند بزرگ) و سعی کنید به یک نکته‌ی منفی فکر کنید. غیرممکن است که بتوانید همزمان هر دو کار را انجام دهید. یا لبخند زدن را باید متوقف کنید یا فکر و احساس ناخوشایند را. از این رو هنگامی که لبخند می‌زنید افکار منفی و احساسات ناخوشایند از شما دور خواهد شد. 

شاد بودن در کار

5. استعفا دهید

شاید تصمیم‌گیری برای تغییر شغل‌تان خیلی سخت باشد اما باید بدانید اگر همواره در زندگی کاری را انجام دهید که آن را دوست ندارید شاد، خوشحال و راضی نخواهید بود. بنابراین اگر شغل‌تان را دوست ندارید باید درصدد تغییر آن برآیید. باید بتوانید در زندگی‌تان کاری را پیدا کنید که هم بتوانید از آن درآمد کافی داشته باشید و هم از انجام دادن آن راضی و شاد باشید. مهم نیست در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید اگر در کارتان خوب باشید و هر روز که سر آن کار حاضر می‌شوید لبخند روی لب‌هایتان باشد باید بدانید که موفق هستید و خواهید بود. 

منبع: Forbes
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-03-13 10:09:18
دسته بندی ها