5 کاری که باید از انجام آن‌ها در لینکدین خودداری کنید

24 اسفند 1397 - 12:00
بازاریابی اینترنتی - 5 کاری که باید از انجام آن‌ها در لینکدین خودداری کنید
5 کاری که باید از انجام آن‌ها در لینکدین خودداری کنید
امتیاز مطلب: 95%

لینکدین یک سرویس تجاری و اشتغال است که از طریق وب سایت و برنامه های تلفن همراه عمل می کند و بیشتر برای شبکه سازی حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله کارفرمایانی که  دنبال استخدام می‌گردند و متقاضیانی که رزومه خود را پست می‌کنند. برای موفقیت در استفاده از آن باید از انجام برخی از کارها خودداری کرد. با یوکن همراه باشید.

بث گرنجر به افراد کمک می کند تا چشم انداز بیشتری پیدا کنند و برند تجاری حرفه ای خود را با استفاده از رسانه های اجتماعی، فروش اجتماعی و لینکدین ایجاد کنند. گرنجر پیشنهاد می کند اگر می‌خواهید با استفاده از لینکدین به موفقیت بیشتر برسید از انجام این شش کار خودداری کنید.

کاری که باید از انجام آن‌ها در لینکدین خودداری کنید

1. کارفرمای سابق خود را به عنوان کارفرمای فعلی خود اعلام نکنید

افرادی هستند که برای شش ماه است بیکارند اما کارفرمای سابق‌شان هنوز هم به عنوان کارفرمایشان قرار دارد. این اصلا خوب نیست. کارفرمایان می‌توانند از اینکه اطلاعات پروفایل شما نادرست است گزارش پر کنند. 

از آنجایی‌که بسیاری از کارفرمایان کسی که کار نمی‌کند را در نظر نمی گیرد، اغلب افراد نمی‌خواهند صادقانه ذکر کنند که بیکارند از این رو خود را به‌عنوان مشاور یا فریلنسر معرفی می‌کنند. این کار مشکلی ندارد اما بهتر است زمانی که بیکارید فعالیت‌هایی در زمینه مشاوره انجام دهید تا از نظر قانونی هم بتوانید به‌گونه‌ای بگویید که مشاور هستید. اما زمانی که برای شرکتی کار نمی‌کنید ادعا نکنید که هنوز هم آنجا کار می کنید.

2. انتظار نداشته باشید کسانی که تایید (Endorse) کردید حتما شما را تایید کنند

بعضی افراد در لینکدین مهارت‌های یک عده را تأیید می‌کنند و از آن شخص می‌خواهند که در ازای این کار او هم مهارت‌های آنها را تأیید کند. این کار در فضای لینکدین توصیه نمی‌شود. شما با این کار دیگران را در معذوریت قرار می‌دهید و به‌طورکلی هم درست نیست مواردی که درباره آنها اطلاعات درستی در دست نداریم را تأیید کنیم. البته این کار می‌تواند شروع یک گفت‌وگو باشد اما بهتر است مهارت‌های دیگران را از روی شناخت کامل تأیید کنیم. البته اگر کسی مهارت‌های شما را تأیید می‌کند و شما او را می‌شناسید و مهارت‌هایش را می‌شناسید برای تشکر می‌توانید علاوه بر گفتن تشکر آنچه در او می‌شناسید را تأیید کنید. تأیید خواهم کرد.

3. از عکس یکسان در پروفایل خود برای سالها استفاده نکنید

همه افراد در گذر زمان دچار تغییراتی می‌شوند و ویژگی‌های ظاهری افراد از این قضیه مستثنی نیست. شاید خودتان فکر می‌کنید در پنج سال گذشته قیافه‌تان هیچ تغییری نکرده است و مانند پنج سال پیش‌تان هستید  اما بهتر است هر دو سال یکبار عکس‌ پروفایل‌تان را تغییر دهید تا برای دیگران قابل تشخیص باشید و به‌راحتی شناسایی شوید.

عده‌ای فکر می‌کنند قیافه و ظاهرشان دو سال پیش جذاب‌تر، زیباتر و جوان‌تر بوده است از این رو از عکس‌های قبلی برای پروفایل‌شان استفاده می‌کنند. استفاده از عکس‌های قدیمی اگر چهره و ظاهرتان با الان خیلی متفاوت باشد نوعی فریب دادن دیگران محسوب می‌شود. علاوه بر این شما از طریق آن عکس قابل شناسایی نیستید. از این رو حتما عکس پروفایل‌تان را به‌روز کنید.

کاری که باید از انجام آن‌ها در لینکدین خودداری کنید

 4. افراد و شرکت‌ها را در پست‌ها تگ نکنید مگر اینکه  آن پست به طور مستقیم به آنها مربوط باشد.

تگ کردن اشخاص اساسا درخواستی برای آن‌ها است تا به گونه‌ای به آن پاسخ دهند یا از آن مطلع شوند چون فکر می‌کنیم به آن علاقه‌مند هستند. اگر این کار بیش از اندازه انجام شود می‌تواند آزاردهنده باشد.

5. بدون ارسال یک یادداشت سفارشی از دعوت افراد برای پیوستن به شبکه لینکدین خود خودداری کنید

ارتباطات لینکدین خود را باید سفارشی کنید. اگر میخواهید با کسی که نمی‌شناسید اما دوست دارید بشناسید ارتباط برقرار کنید، توضیح دهید که چرا می خواهید آنها را بشناسید.

مطمئنا، لازم نیست این کار را با یک خویشاوند یا فردی که خوب می شناسید انجام دهید.

منبع: Forbes
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-03-13 13:09:59
دسته بندی ها