انوشه انصاری به عنوان مدیرعامل بنیاد جایزه ایکس برگزیده می‌شود

12 شهریور 1399 - 11:00
زنان موفق - انوشه انصاری به عنوان مدیرعامل بنیاد جایزه ایکس برگزیده می‌شود
انوشه انصاری به عنوان مدیرعامل بنیاد جایزه ایکس برگزیده می‌شود
امتیاز مطلب: 98%

انوشه انصاری، 12 سال پس از سفرش به فضا، به عنوان مدیرعامل جایزه ایکس برگزیده شده است. جایزه ایکس یک سازمان غیر انتفاعی است که مسابقاتی عمومی طراحی و مدیریت می کند تا به پیشرفت تکنولوژیکی که به سود بشریت است کمک کند. با یوکن همراه باشید.

در سال 2004، انوشه انصاری، کارآفرین ایرانی-آمریکایی، به تأمین هزینه 10 میلیون دلاری جایزه ایکس انصاری برای پرواز فضایی کمک کرد. در سال 2006، او به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرد و به نخستین زن مسلمانی که به مدار رفته تبدیل شد. در حال حاضر او نقش پیشگام در بنیاد جایزه ایکس به عنوان مدیر عامل را ایفا می‌کند.

رهبریت اجرایی انوشه انصاری در گردهمایی سالانه جایزه ایکس در لس‌آنجلس اعلام شد، که در آن 10 تیم شانس خود را برای تبدیل ایده‌هایشان به تکنولوژی چند میلیون دلاری به چالش ‌کشیدند.

انوشه انصاری به عنوان مدیر عامل بنیاد جایزه ایکس برگزیده می‌شود


انوشه انصاری 52 ساله به یک انتشار خبری گفت: «همانطور که فرمان جایزه ایکس را در دست می‌گیرم همان احساس هیجانی را دارم که روزی که در کپسول موشک روسی نشسته بودم و منتظر رفتن به جهان بی‌نهایت که رویای آن را از کودکی داشتم و در انتظار احتملات فراوان در مقابلم بودم را داشتم.»

انصاری این سمت را از پیتر دیاماندیس، یکی از مؤسسین جایزه ایکس، که به عنوان رئیس اجرایی این بنیاد به کار خود ادامه می دهد تحویل می‌گیرد.

دیامندیس می‌گوید: «مدل نوآوری جایزه ایکس از همیشه مهم‌تر است، زیرا افزایش دسترسی به تکنولوژی‌های نمایشی واقعا توانایی هر کسی برای حل مشکلات روز افزون امروز را دموکراتیزه می‌کند. من اعتماد فوق‌العاده‌ای به انوشه دارم تا جایزه ایکس را به مرحله بعدی تکامل خود هدایت کند.»

جایزه ایکس انصاری نخستین بنیاد انگیزشی بود که در سال 1995 توسط دیاماندیس پیشنهاد شد و در سال 2004 توسط گروه پشت Rocket SpaceShipOne برنده شد و با حمایت مالی از پال الن، بنیانگذار مایکروسافت، تامین شد. خانواده انصاری پول مورد نیاز برای خرید یک بیمه نامه «سوراخ در یک» 10 میلیون دلاری را پرداخت کردند.

از آن به بعد، جایزه ایکس مجموعه ای از مسابقات حمایت شده برگزار می‌کند. بزرگ‌ترین چالش آن، جایزه 30 میلیون دلاری گوگل قمری ایکس، امسال بدون هیچ برنده بزرگی، منقضی شد.

انصاری و سایر اعضای خانواده‌اش با سرمایه گذاری در فناوری‌‌های Telecom اولین ثروت خود را به دست آوردند. از سال 2006، او مدیر عامل شرکت Prodea Systems، یک شرکت فناوری واقع در تگزاس بوده که متخصص در اینترنت چیزها است. او همچنان به عنوان رئیس اجرایی Prodea خدمت خواهد کرد.

سفر 11 روزه‌اش به ایستگاه فضایی در سال 2006 توسط ماجراهای فضایی تنظیم شد که 6 نفر دیگر را به مدار می‌فرستاد. (پیشگام نرم افزار در سیاتل چالز سیمونی دو بار در سال 2007 و 2009 رفت.)

انصاری مدت زیادی در هیئت مدیره جایزه ایکس خدمت کرده است. او همچنین یکی از بنیانگذاران صندوق میلیارد دلاری برای زنان بوده که هدف آن تا سال 2020، سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری در شرکت‌های مبتنی بر زنان است. زندگینامه و با عنوان «رویای من از ستاره ها: از دختر ایران به پیشگام فضایی» در سال 2010 منتشر شد.

منبع: Geekwire
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-17 01:05:20
دسته بندی ها