شما فقط با همسرتان ازدواج نمی‌کنید، بلکه با شیوه‌ی زندگی او هم ازدواج می‌کنید

26 اسفند 1397 - 12:00
مدیریت شخصی - شما فقط با همسرتان ازدواج نمی‌کنید، بلکه با شیوه‌ی زندگی او هم ازدواج می‌کنید
شما فقط با همسرتان ازدواج نمی‌کنید، بلکه با شیوه‌ی زندگی او هم ازدواج می‌کنید
امتیاز مطلب: 81%

آیا تا به حال دوستانی داشتید که پس از ازدواج تغییر کرده باشند؟ خلق و خوی آنها متفاوت شده باشد یا عادت های جدید را از خود نشان داده باشند؟ البته که این اتفاق می‌افتد! هنگامی که ازدواج می کنید، فقط شماها نیستید که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد و به خلق و خوی هم عادت می‌کنید بلکه شیوه‌ی زندگی‌تان هم مانند یکدیگر می‌شود. به همین دلیل زمانی که زن و شوهری را می‌بینیم که برای سال‌های طولانی با هم زندگی کرده‌اند به نظرمان می رسد که شبیه یکدیگر شده‌اند. شاید این مسأله کمی ترسناک به نظر برسد اما یک امر کاملا طبیعی است. با یوکن همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

شما فقط با یک شخص ازدواج نمی‌کنید، بلکه با شیوه‌ی زندگی آن‌ها نیز ازدواج می‌کنید

چرا ازدواج ما را تغییر می‌دهد؟

افراد زمانی که اغلب اوقات را کنار همدیگر هستند و با یکدیگر وقت می‌گذارند نمی‌توانند مانند یکدیگر نشوند. این مسأله نه‌تنها در روابط طولانی‌مدت بلکه در روابطی که دو نفر با همدیگر خیلی صمیمی هستند هم دیده می‌شود. در ازدواج این اثر 10 برابر می‌شود. چون همسران نه‌تنها هر روز کنار یکدیگر هستند بلکه فعالیت‌های مشترک زیادی هم با یکدیگر انجام می‌دهند. 

نکات ریز و کوچک هم شبیه یکدیگر می‌شود

اولین چیزی که پس از ازدواج متوجه می‌شوید این است که  شبیه همسرتان صحبت می‌کنید، جملاتی که به کار می‌برید و حتی تکیه کلام‌هایی که استفاده می‌کنید و به‌طور طبیعی بر زبان‌تان جاری می‌شود هم مشترک هستند. زوج‌هایی که چند سال از ازدواج‌شان گذشته است نمی‌توانند به یاد بیاورند که کدام یک از آنها خالق اصطلاحات و شوخی‌هایی است که آنها بسیار به کار می‌برند. اگر دقت کنید می‌بینید که همسران شبیه یکدیگر صحبت می‌کنند.  

شما فقط با همسرتان ازدواج نمی‌کنید، بلکه با شیوه‌ی زندگی او هم ازدواج می‌کنید

در مسائل اساسی و بزرگ تأثیرپذیری زیادی دیده می‌شود

اگر به زندگی افرادی که چند ماه از ازدواج‌شان می‌گذرد دقت می‌بینند که شیوه‌ی زندگی‌شان نسبت به زمان مجردی تغییرات زیادی کرده است. مثلا اگر در دوران مجردی زیاد ورزش می‌کردید و اهل ورزش بوده‌اید اما همسرتان این‌گونه نیست بعد از مدتی متوجه خواهید شد که جدیتی که در ورزش کردن داشتید از بین رفته و سبک زندگی او روی شیوه‌ی زندگی شما تأثیر گذاشته است. همسران روی ابعاد مختلف زندگی یکدیگر تأثیر می‌گذارند و این امر به همسرتان نیز ممکن است عادت های خود را در تلاش برای با شما بودن تغییر دهد! چیزهای دیگری هم وجود دارد. شما با برنامه، سلامت، شخصیت، امنیت مالی، خانواده و وضعیت همسر خود تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. این امر به اندازه‌ای که شگفت انگیز است می‌تواند  دشوار باشد. فقط به یاد داشته باشید که ازدواج همیشه برای هر دو طرف است.

تفاوت‌ها و تغییرات را بپذیرید

این همه تغییر در زندگی همان اندازه که برای شما باورنکردنی و شاید غیرقابل‌تحمل است برای همسرتان هم تکان‌دهنده و شاید دوست‌نداشتنی خواهد بود.

اگر تغییراتی که در سبک زندگی‌تان پس از ازدواج ایجاد شده را نمی‌پسندید پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر برای تعدیل کردن این تغییرات اقدام کنید. مثلا اگر آدم منظم و مرتبی هستید اما همسرتان هیچ چیز را سر جایش نمی‌گذارد و خانه را به هم می‌ریزد با او صحبت کنید و برای مشکل به‌هم‌ریختگی یک راه حل بیندیشید. مثلا به توافق برسید که هر کدام یک روز مسئولیت تمیز کردن و مرتب کردن خانه را به عهده بگیرد.

یادتان باشد که شریک زندگی‌تان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند و تا زمانی که از احساسات و نیازهایتان صحبت نکنید در جهت برآورده کردن آنها نمی‌تواند هیچ اقدامی انجام دهد. 

وقتی شما با کسی ازدواج می‌کنید درواقع او و سبک و شیوه‌ زندگی‌اش را پذیرفته‌اید. بنابراین سعی کنید از زندگی با او و به شیوه او لذت ببرید. هیچ ازدواج صددرصد دلخواهی وجود ندارد بنابراین سعی کنید از زندگی کنار همسرتان لذت ببرید و تا می‌توانید شاد باشید.

منبع: Lifehack

 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-03-17 10:02:47
دسته بندی ها