5 راه که انگیزه اعضای تیم را بالا ببریم و به موفقیت برسیم

23 دی 1399 - 11:00
رفتار سازمانی - 5 راه که انگیزه اعضای تیم را بالا ببریم و به موفقیت برسیم
5 راه که انگیزه اعضای تیم را بالا ببریم و به موفقیت برسیم
امتیاز مطلب: 87%

امروزه ساختار تیمی و همکاری بین گروهی به سرعت در حال تغییر و توسعه است. با ارائه روش‌های نوین پاداش دهی، انگیزه‌ی کار کارمندان‌تان را بالا ببرید و به بهره وری سازمان خود کمک کنید. با یوکن همراه باشید.

انگیزه‌دهی به تیم کاری برای موفقیت و سلامت هر کسب و کاری لازم است. قطعا نمی‌توانید بدون همراهی یک تیم خوب کسب و کارتان را با موفقیت جلو ببرید. به همین منظور لازم است تکنیک‌های جدید و خلاقانه‌ای را دنبال کنید و هر روز به تیم خود انگیزه بدهید.

شاید لازم است کارمندان‌تان را به سمت هدفی مشترک رهنمون کنید که نسبت به آن شور و اشتیاق دارند. پس با آنها صادق و روراست باشید تا احساس کنند در جایگاه خوبی قرار گرفته‌اند. بهترین راه این است که به آنها بگویید کارشان را خیلی خوب انجام می‌دهند.

گاهی تیم کاری به چیزی فراتر از حمایت لفظی نیاز دارد. در ادامه‌ی مقاله، پنج راه برای باانگیزه نگه داشتن تیم کاری را به شما معرفی می‌کنیم که کمک می‌کند محیط کاری پرانرژی و شادی داشته باشید.

1. فعالیت‌های سازنده را در برنامه‌ی خود بگنجانید

برای انگیزه دادن به اعضای تیم‌تان، باید پیشنهاداتی بالاتر از حقوق و دستمزد و تعطیلات رسمی داشته باشید. باید این اطمینان را بوجود آورید که کارمندان‌تان به عنوان یک تیم برای یک هدف مشترک تلاش می‌کنند و برای دست‌یابی به این هدف هیچ کاری بهتر از فعالیت‌های تیم ساز نیست.

کار تیمی - افزایش انگیزه - هدف مشترک - کارمند

مزایای فعالیت‌های تیم‌ساز عبارت‌اند از:

  • کارمندان را از دفتر کارشان بیرون می‌کشد تا کاری انجام دهند که به آنها انرژی و هیجان می‌دهد.
  • آنها را در فعالیت‌های اجتماعی یا امور خیریه دخیل می‌کند.
  • این امکان را مهیا می‌کند تا کارمندان در فضایی خصوصی‌تر با هم آشنا شوند.

فعالیت‌های تیم‌ساز، کارمندان را به هم نزدیک‌تر می‌کند و همچنین:

  • به آنها کمک می‌کند مهارت‌های ارتباطی‌شان را بهبود دهند.
  • آنها را از رکود خارج می‌کند.
  • به ارزش‌های تیم می‌افزاید.
  • توانایی آنها را در حل مشکلات بیشتر می‌کند.
  • به کارمندان کمک می‌کند آزادانه‌تر رفتار کنند و اوقات خوبی داشته باشند.
  • به آنها امکان می‌دهد مهارت‌های رهبری‌شان را ارتقا دهند.

2. از کارمندان‌تان حمایت کنید

بدون حمایت و پشتیبانی شما، تیم کاری‌تان هیچ پیشرفتی نمی‌کند و به موفقیت نخواهد رسید. باید ابزارهایی در اختیار اعضای تیم‌تان بگذارید تا بتوانند به اهدافی که تعیین کرده‌اند برسند. حمایت شما از کارمندان به صورت‌های مختلفی نمود می‌کند؛ مثلا وقتی برخی از اعضای تیم برای پیشرفت یک پروژه به اطلاعات خاصی نیاز دارند، ممکن است برخی دیگر نیازمند آموزش‌های پیشرفته‌تری باشند.

کارمند - رابطۀ مؤثر - انگیزه - انگیزه بخشی - حمایت - رابطه کارمند و رئیس

پس روش حمایتی شما باید بین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت به تعادل برسد. ممکن است به این درک برسید که برگزاری جلسات منظم در بلندمدت باعث افزایش بهره وری شرکت می‌شود. از سوی دیگر باید با کارمندان در فواصل زمانی کوتاه‌تر در تماس باشید تا مطمئن شوید آنها تمام امکانات لازم برای انجام وظایف‌شان را در اختیار دارند.

3. بگذارید کارمندان گاهی اوقات کارشان را از راه دور انجام دهند

در مقطعی زندگی می‌کنیم که هر روز بر محبوبیت آزادکاری افزوده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد اثرات مثبت دورکاری کارمندان می‌تواند:

  • بهره‌وری آنها را ارتقا دهد
  • به کارایی‌شان بیفزاید
  • سطح استرس آنها را کاهش دهد
  • روحیه آنها را تقویت کند
  • تعامل بین آنها را افزایش دهد تا به کارشان متعهدتر شوند
  • آمار جایگزینی کارمندان را پایین بیاورد
  • هزینه های کلی را کاهش دهد
  • اثرات محیط زیستی مثبتی به ارمغان آورد

دورکاری - آزادکاری - همکاری - کارمندی - اشتغال

اگر به کارمندان‌تان اجازه دهید بر مبنای دورکاری ساعت کاری منعطفی داشته باشند، در پدیده‌ای جهانی وارد می‌شوید که خیلی‌ها می‌گویند مبنای روش کاری در آینده است؛ خصوصا کارمندان جوان که اگر محیط کاری‌شان انعطاف‌پذیر، سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش باشد، نگرش بهتری به مدیر و شرکت خود خواهند داشت.

4. محیطی سرگرم‌کننده برای استراحت کارمندان فراهم کنید

فضای استراحت کارمندان جایی است که آنها به ذهن‌شان آرامش می‌دهند، استراحت می‌کنند و در کنار هم قهوه می‌نوشند. این مکان باید سرگرم‌کننده و پرانرژی باشد تا در زمان‌هایی که مشغول وظایف سخت و طاقت فرسا هستند، به آنجا بروند تا کیفیت کارشان بهبود پیدا کند و انگیزه‌شان بالاتر رود.

کارمند - سرگرمی - انگیزه - همکاری

باید فضایی مهیا کنید که در آن کارمندان‌تان به آرامش برسند. برای مدتی که از کار فاصله می‌گیرند، ذهن‌شان را سرو سامان بدهند و از استرس های کاری دور شوند. توصیه می‌کنیم در اتاق استراحت میز تنیس بگذارید تا کارمندان بتوانند در گروه‌های دو یا چند نفره به بازی‌های مهیج بپردازند و کمی هم فعالیت فیزیکی داشته باشند.

قرار گرفتن کارمندان در چنین فضایی باعث می‌شود:

  • حال و هوای کارمندان بهتر شود.
  • جایی داشته باشند که بتوانند در هنگام مشکلات کاری به آنجا بروند و ذهن‌شان را سامان دهند.
  • سلامت عمومی کارمندان بهتر شود.
  • می‌توانید تیم کاری مفیدتری در کنار خود داشته باشید.

اتاق استراحت فضای خوبی است که کارمندان می‌توانند بعد از 8 یا 9 ساعت کار، به آنجا بروند و روحیه‌شان را تجدید کنند.

5. قدردانی خود را نشان دهید

وقتی شرکت به دستاورد خوبی می‌رسد، بهتر است موضوع را با کارمندان‌تان در میان بگذارید و این موفقیت را با هم جشن بگیرید. باید در هر فرصتی به کارمندان نشان دهید ارزش واقعی آنها را می‌دانید و نه تنها در زمان موفقیت شرکت، بلکه در موقعیت‌های دیگری چون سالروز تولد، ازدواج و ترفیع گرفتن‌شان جشنی برپا کنید.

قدردانی - انگیزه بخشی - کارمند - رابطۀ مثبت

هر حرکت کوچکی از جانب شما، برای کارمندان ارزشمند است. قدردانی از آنها یا تایید اینکه کارشان را خوب انجام داده‌اند، نتایج بسیار مثبتی دارد. باعث می‌شود برای تلاش بیشتر انگیزه داشته باشند و تعهد کاری بیشتری هم از خود نشان دهند. برای نشان دادن قدردانی نسبت به تیم خود، می‌توانید بعد از تمام شدن روز کاری آنها را به یک فنجان قهوه دعوت کنید یا حتی برنامه‌ی یک شام دسته جمعی را بریزید.

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-13 00:31:50
دسته بندی ها