چرا وارن بافتِ 88 ساله، هنوز به دنبال کسب ثروت است؟

20 بهمن 1399 - 11:00
انگیزشی - چرا وارن بافتِ 88 ساله، هنوز به دنبال کسب ثروت است؟
چرا وارن بافتِ 88 ساله، هنوز به دنبال کسب ثروت است؟
امتیاز مطلب: 84%

وارن بافت 88 ساله، هنوز هم برای سرمایه‌گذاری اشتیاق دارد. آیا می‌دانید چه عاملی به سومین فرد ثروتمند دنیا انگیزه می‌دهد و باعث می‌شود با وجود این همه ثروت، از کار دست نکشد و هنوز به دنبال سرمایه‌گذاری باشد؟ با یوکن همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

وارن بافت، سومین مرد ثروتمند جهان، هیچ نیازی به ثروت بیشتر ندارد اما هنوز هم خود را بازنشسته نکرده و به سرمایه گذاری ادامه می‌دهد. وارن بافت در 27 سالگی توانست با سرمایه گذاری‌های اصولی خود به موفقیت چشمگیری برسد و با احتساب ارزش پول امروز، سرمایه‌ای در حدود دو میلیون دلار برای خود دست و پا کند. ثروت او در آن مقطع و پولی که هرماه از طریق سرمایه‌گذاری به دست می‌آورد برای داشتن یک زندگی مرفه تا پایان عمر کافی بود اما وارن بافت هنوز هم در سن 88 سالگی به سرمایه‌گذاری ادامه می‌دهد و دست از کار نکشیده است.

وارن بافت با وجود ثروت زیادش با همان سبک زندگی دهه‌ی 20 سالگی، زندگی می‌کند و به جز خرید جت شخصی، هیچ رد و نشانی از تجمل‌گرایی در او دیده نمی‌شود. او عادات زندگی‌اش را از زمانی که کندی رئیس‌جمهور آمریکا بود تغییر نداده و هنوز هم در همان خانه زندگی می‌کند. وارن بافت در 88 سالگی هم به بازنشستگی فکر نمی‌کند و هنوز برای کار کردن انگیزه‌ی کافی دارد؛ اما چه چیزی باعث می‌شود چنین انگیزه‌ای در مرد میلیاردر دنیا به وجود بیاید؟

به کارش عشق می‌ورزد

وارن بافت به کارش علاقه دارد. او هر روز صبح به سراغ انجام کاری می‌رود که از آن لذت می‌برد یعنی مطالعه کردن، ارتباط با افراد باهوش و کاردان و خرید شرکت‌های 30 میلیارد دلاری.

وارن بافت - عشق به کار

می‌خواهد ارزش سهام شرکتش را بالا ببرد

وارن بافت قصد دارد ارزش سهام شرکت Berkshire Hathaway را به بالاترین مقدار ممکن ارتقا دهد. بافت در سه دهه‌ی گذشته تمام نامه‌های خود به سهام داران را با بیان قیمت آن شروع کرده است. او دوست دارد برای سالیان سال زنده بماند تا ماندگاری و شهرت شرکتش را با چشم ببیند. به دلیل اینکه تمام املاک خود را به بنیاد خیریه‌ی گیتس اهدا کرده است، ارتقای ارزش شرکت Berkshire Hathaway تأثیر زیادی روی جامعه می‌گذارد و بعد از اینکه از دنیا رفت رویای او را به واقعیت مبدل می‌کند.

سمت رئیس کل سرمایه‌داران را به عهده دارد

دلیل دیگری که وارن بافت هنوز در سن 88 سالگی کار می‌کند این است که به عنوان رئیس‌کل سرمایه‌داران در حوزه‌ی کاری خود فعالیت دارد. به عقیده‌ی او، سرمایه‌داری برخلاف ورزشکاری روز به روز بهتر می‌شود. هرچقدر سرمایه‌گذار تجربه‌ی بیشتری به دست آورد، موفقیت او نیز به مرور زمان بهبود پیدا می‌کند. وارن بافت از این قاعده مستثنی نبوده و 99 درصد ثروتش را بعد از 50 سالگی به دست آورده است.

به دلیل اینکه درصد بازدهی شرکت Berkshire Hathaway به دلیل افزایش سرمایه‌ی پایه، کاهش زیادی داشته، درآمد شرکت و جریان نقدی آن بیش از هر زمان دیگری رشد کرده است. وارن بافت و همکارانش هر ماه به این فکر می‌کنند که چطور یک میلیارد دلار درآمد و سود را در جریان کسب‌وکارشان به کار بگیرند.

وارن بافت - بازدهی بالا

سرمایه‌گذاری را یک کار نیمه‌تمام می‌داند

دلیل چهارم این است که وارن بافت شرکت Berkshire Hathaway را یک کار نیمه‌تمام می‌داند که با گذر زمان بهتر و بهتر می‌شود. می‌توان وارن بافت را یک هنرمند بزرگ دانست و شرکت او را یک اثر هنری ارزشمند تلقی کرد. در حقیقت، شرکت بافت ثمره‌ی زندگی حرفه‌ای اوست و یک شاهکار واقعی به حساب می‌آید.

مرد میلیاردر جهان سرمایه‌گذار بزرگی است که نه تنها اصول مهم سرمایه‌ گذاری را به دیگران آموزش می‌دهد بلکه از نظر شخصیتی نیز بسیار برجسته بوده و داستان زندگی او درس‌های ارزشمندی به دیگران می‌دهد. او می‌گوید: بسیار مهم است شخصیت خود را به عنوان یک انسان پیدا کنید و کارهایی که از انجام آن لذت می‌برید را کشف کنید. سپس اهداف بلندمدتی برای خود تعیین کرده و برای رسیدن به آنها از هیچ تلاشی دست نکشید. وقتی علاقه‌مندی خود را پیدا کنید و به ارزش خود در زندگی پی ببرید، قدرت بیشتری خواهید داشت.

اگر دوران جوانی را پشت سر گذاشته‌اید و هنوز هم راهتان را پیدا نکرده‌اید، نگران نباشید و به این فکر کنید مرد میلیاردر دنیا 99 درصد ارزش خود را بعد از 50 سالگی به دست آورده است.

منبع: quora

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-07 22:47:30
دسته بندی ها