9 عادت تحصیلی برتر که توسط دانش‌آموزان موفق استفاده می‌شود

4 آذر 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 9 عادت تحصیلی برتر که توسط دانش‌آموزان موفق استفاده می‌شود
9 عادت تحصیلی برتر که توسط دانش‌آموزان موفق استفاده می‌شود
امتیاز مطلب: 68%

بسیاری از دانش آموزان از دیدن این موضوع که  مهم نیست چقدر تلاش کنند، همیشه کسی با نمرات بهتر وجود دارد دلسرد می‌شوند. ممکن است فکر کنید که این موضوع به دلیل تفاوت ژنتیکی یا  امری جادویی است و شما نمی‌توانید کاری در مورد آن انجام دهید، اما در اشتباه هستید. در حقیقت، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که دلیل آن این است که عادت‌های درس خواندن آنها بهتر از شماست. در اینجا 9 عادت مطالعه تحصیلی مفید که توسط دانش آموزان موفق انجام می‌شود را معرفی می‌کنیم. با یوکن همراه باشید.

1. یک جدول زمان‌بندی بکشید

این به نظر عادت معمولی می‌آید اما واقعیت این است که این‌گونه نیست؛ بهترین دانش آموزان هرگز از برنامه‌ ریزی برای آینده خود غافل نمی‌شوند. اگر با اندازه‌ی کارهایی که باید انجام دهید احساس فشار می‌کنید، یک برنامه مطالعه متعادل به شما انگیزه اضافی که نیاز دارید را می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا در هر زمان بر روی یک قسمت متمرکز شوید.

دانش آموز موفق - زمانبندی

2. فرجه داشته باشید

آیا از اینکه یکی از عادت‌های مطالعه توصیه شده این است که در زمان درس خواندن خود وقفه ایجاد کنید متعجب شده‌اید؟ بسیاری از دانش آموزان فقط تکنیک مطالعه‌ای را دنبال می‌کنند که شامل خواندن همه‌ی محتویات قبل از امتحان می‌شود. بااین‌حال، از نظر علمی ثابت شده است که توانایی ما برای یادگیری و حفظ اطلاعات به طور مستقیم نسبت به زمان صرف شده در مقابل کتاب کاهش می‌یابد. بنابراین، اگر می‌خواهید  از وقت خود حداکثر استفاده را ببرید، توصیه می‌شود که برنامه یادگیری خود را در حالی که بین جلسات مختلف استراحت می‌کنید، تقسیم کنید.

3. نوت بردارید

در هنگام یادگیری، مهم است که نوت برداری کنید. تحقیقات ثابت کرده است که مطالعه و نوشتن در کمک به مغز برای یاد آوردن اطلاعات در صورت نیاز بسیار تأثیر گذار هستند.

4. خواب مناسب داشته باشید

یکی از دشمنان اصلی تعالی علمی در میان دانش‌آموزانی که نسبت به دیگران نمرات خوبی دریافت نمی‌کنند، خستگی در کلاس است. دلیل اهمیت خواب این است که زمانی که شما به درستی استراحت می‌کنید؛ مغز شما آنچه در طول روز یاد گرفته‌اید را جذب می‌کند. بنابراین هر چه بیشتر بخوابید، بیشتر یاد می‌گیرید. این عادت مطالعه اغلب توسط دانشجویان و دانش آموزان با بهانه‌ی این که بسیار مشغول هستند نادیده گرفته می‌شود. با این حال، دانشجویان و دانش آموزان موفق اهمیت یک استراحت خوب را می‌دانند.

دانش آموز موفق - خواب مناسب

5. سؤال بپرسید

آیا توجه کرده‌اید که موفق‌ترین دانش آموزان همیشه در طول کلاس سوالاتی برای پرسیدن دارند؟ به جای نشستن و گوش دادن به چیزی که معلم می‌گوید، آنها در تجربه یادگیری از طریق سؤالات و تردیدها شرکت می‌کنند. این بدان معنا نیست که شما همیشه باید بدون ضرروت درس را قطع کنید؛ سؤالات را نیز می‌توانید پس از کلاس بپرسید، از طریق یک گروه مطالعه و غیره. 

6. تجزیه‌وتحلیل شکست انجام دهید

اگر واقعاً می‌خواهید بهترین عادت‌های مطالعه را در روال خود وارد کنید، باید اکنون شروع کنید. به آخرین امتحانات خود نگاه کنید و بررسی کنید که در کدام نمرات پایین‌تری داشتید و چرا این نمرات را دریافت کردید. صرف نظر از اینکه ما در مورد آزمون نهایی، یک تمرین ساده در کلاس یا امتحان آنلاین صحبت می‌کنیم دانش آموزان موفق همیشه اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

دانش آموز موفق - تجزیه و تحلیل اشتباهات

7. واژگان خود را تقویت کنید

نوشتن آکادمیک بسیار صریح و مختصر است و از واژگان رسمی استفاده می‌کند. طبق گفته MHR Writer:

نوشتن آکادمیک باید از دستور زبان بد، سبک بد و سازمان‌دهی ضعیف تهی باشد.

این ویژگی‌ها می‌تواند به شدت مانع موفقیت‌های علمی و حرفه‌ای هرکسی شود. ساختار رسمی که باید مورد استفاده قرار گیرد، کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که استدلال آکادمیک پشتیبانی شده است.

دانش آموزان موفق، این را درک می‌کنند و به این ترتیب زمانی را به بهبود واژگان خود با استفاده از ابزار و روش‌های مفید اختصاص می‌دهند. دانش آموزان بهتر، با استفاده از دستور زبان، جملات و واژگان مناسب یک استدلال علمی سازگار ارائه می‌دهند.

8. شرایط امتحان را شبیه‌سازی کنید

یکی از راه‌های اصلی برای اطمینان از نتایج مورد نظر در امتحانات این است که شبیه‌سازی‌هایی را انجام دهیم که شبیه امتحان واقعی هستند. این به این معنی است که شما باید از کتاب‌های خود جدا شوید، محدوده زمانی تنظیم کنید و غیره. به‌این‌ترتیب، امتحان‌های آنلاین منبع ایده آل آماده‌سازی برای آزمون هستند.

دانش آموز موفق - شبیه سازی شرایط امتحان

9. دانش خود را به مشکلات واقعی اعمال کنید

دانش آموزان موفق می‌دانند که یادگیری در مورد قبول شدن در آزمون‌ها و گرفتن نمرات خوب نیست، بلکه درک مفاهیم و کشف چگونگی استفاده از آنها برای حل مشکلات واقعی است. یادگیری مبتنی بر مشکل روشی است که دقیقاً بر این جنبه تاکید دارد، بنابراین معمولاً در بهترین دانشجویان و دانش آموزان رایج است. بهترین روش برای تبدیل شدن به یک دانش آموز برتر، این است که سعی کنید تکنیک های مختلف  که به بهترین وجه مناسب شما هستند را پیدا کنید.

 

منبع: Lifehack 
 

 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-11-27 15:00:12
دسته بندی ها