تقویم تاریخ - 30 بهمن

30 بهمن 1397 - 8:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 30 بهمن
تقویم تاریخ - 30 بهمن
امتیاز مطلب: 96%

تولد جفری ایملت مدیرعامل جنرال الکتریک

جفری ایملت کارآفرین آمریکایی 19 فوریه 1956م. در اوهایو متولد شد. ایملت از سال 2000 و در پی بازنشستگی جک ولش رییس هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی شرکت جنرال الکتریکمی‌باشد و عملاً" سکان رهبری این شرکت بزرگ را، در دست دارد. این شرکت هم‌اکنون یکی از اصلی‌ترین تولیدکننده‌های موتور جت در آمریکا و همچنین یکی از فعالین در بخش تولید تجهیزات نیروگاهی و ساخت انواع توربین است. ایملت امروز 63 ساله شد.

تاریخچه تصویری شرکت جنرال الکتریک

تولد نیکلاس کوپرنیک ستاره شناس لهستانی

نیکلاس کوپرنیک ستاره شناس، ریاضیدان و اقتصاددان لهستانی 19 فوریه 1473م. در تورون متولد شد. وی پس از سال‌ها مطالعه و مشاهده اجرام آسمانی به این نتیجه رسید که بر خلاف تصور پیشینیان زمین در مرکز کائنات قرار ندارد، بلکه این خورشید است که در مرکز منظومه شمسی است و سایر سیارات از جمله زمین به دور آن در حال گردشند. نظریهٔ انقلابی کوپرنیک یکی از درخشان‌ترین مستندسازی‌های عصر رنسانس است که نه فقط آغازگر ستاره‌شناسی نوین بود، بلکه دیدگاه بشر را دربارهٔ جهان هستی دگرگون کرد.

درگذشت کیلب برادهم بنیانگذار شرکت پپسی

کیلب برادهم

کیلب دیویس برادهم داروساز آمریکایی 19 فوریه 1934م. در 66 سالگی در کارولینای شمالی دیده از جهان فرو بست. نوشابه پپسی اولین بار در سال 1893م. توسط داروساز کیلب برادهم اهل نیوبرن در ایالت کارولینای شمالی در کشور آمریکا معرفی شد. هدف برادهم از تولید این نوشیدنی درمان درد معده بود. نام نوشابه پپسی بر گرفته شده از پپسین (Pepsin)، آنزیمی است پروتئینی که از سلولهای اصلی معده ترشح می‌شود و به هضم پروتئینها کمک می‌کند. این شرکت در زمینه تولید انواع نوشیدنی‌های غیر الکلی فعالیت داشت که پپسی معروف‌ترین آن‌هاست. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری کیلب برادهم روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری کیلب برادهم

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-18 07:04:11
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها