تقویم تاریخ - 6 اسفند

6 اسفند 1397 - 8:00
مسیر موفقیت - تقویم تاریخ - 6 اسفند
تقویم تاریخ - 6 اسفند
امتیاز مطلب: 94%

تولد پاول رویتر بنیانگذار شبکۀ خبرگزاری رویترز

پاول رویتر

پاول یولیوس فرایهر فون رویتر روزنامه نگار و کارآفرین آلمانی بریتانیایی 25 فوریه 1899م. در 82 سالگی در نیس درگذشت. وی در سال 1851م. آزانس خبرنگاری رویترز را در لندن تأسیس نمود. وی در میان ایرانیان به دلیل عقد امتیازنامه رویتر با دربار ناصرالدین شاه قاجار که در آن کنترل تمامی منابع طبیعی ایران با اعطای وامی به ناصرالدین شاه قاجار به دست وی افتاد شهرت یافته‌است. برخی وی رابه پاس تأسیس بانک شاهی ایران درسال۱۸۸۹میلادی بنیانگذار بانکداری نوین در ایران می‌دانند.

تولد پیر آگوست رنوار نقاش فرانسوی

پیر آگوست رنوار

پیر آگوست رنوار نقاش فرانسوی 25 فوریه 1841م. در لیموژ دیده به جهان گشود. آثار رنوار به آثار تابستانی معروف است و از شفافیت و نور و سایه‌روشن‌های روزهای تابستان برخوردار است. وی در دومین، سومین و هفتمین دور نمایشگاه امپرسیونیسم همراه مونه و دیگر پیشگامان این مکتب نقاشی شرکت کرد و در طی سال‌های 1878 تا 1883م. نمایشگاه‌هایی را به صورت انفرادی برپا کرد. در سال 1875م.، مشکلات مالی هنرمندان سبک امپرسیونیسم آن‌ها را وادار به حراج آثار خود کرد. در سال 1890م. برای آخرین بار در یک نمایشگاه گروهی همراه دیگر امپرسیونیستها شرکت کرد و مدال لژیون را نصیب خود کرد. رنوار با وجود ناراحتی‌های جسمانی که داشت تا آخر عمر به نقاشی کشیدن ادامه داد.

تولد خوزه د سن مارتین قهرمان ملی آرژانتین

خوزه د سن مارتین

خوزه فرانسیسکو د سن مارتین موتوراس سپهسالار آرژانتینی 25 فوریه 1778م. در یاپیو متولد شد. وی طی جنگهایی توانست استقلال کشورهای آرژانتین، شیلی و پرو را اسپانیا بگیرد و به عنوان قهرمان ملی آرژانتین شناخته شود. بالاترین نشان این کشور به افتخار او نام‌گذاری گشته‌است.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-02-23 11:56:27
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها