اگر این 5 کار را انجام می‌دهید، احساسات خود را بیش از حد سرکوب می‌کنید

4 دی 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - اگر این 5 کار را انجام می‌دهید، احساسات خود را بیش از حد سرکوب می‌کنید
اگر این 5 کار را انجام می‌دهید، احساسات خود را بیش از حد سرکوب می‌کنید
امتیاز مطلب: 90%

سرکوب احساسات چیزی است که همه ما هر از گاهی انجام می‌دهیم. شاید جدایی را تجربه کرده باشید و به جای اجازه دادن به خود برای داشتن احساسات، آن‌ها را مسدود کردید و به گونه‌ای رفتار می‌کنید که انگار اتفاقی نیافتاده است. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که به ما می‌گوید بدون توجه به موقعیتی که در آن هستیم باید قوی باشیم. با یوکن همراه باشید، در اینجا چند نکته معرفی می‌کنیم که اگر آن‌ها را انجام ‌می‌دهید به این معنی است که احساسات خود را بیش از حد سرکوب می‌کنید.

1. شما یک ظاهر خشن دارید

شما معمولا در خاکسپاری‌ها آن فردی هستید که گریه نمی‌کند. هنگامی‌که از شریک زندگی‌تان جدا می‌شوید طوری رفتار می‌کنید که انگار هیچ تاثیری روی‌تان نگذاشته است. افراد اطراف‌تان احتمالا شما را به عنوان کسی که بی‌احساس است توصیف می‌کنند. با این حال، چنین چیزی به عنوان یک فرد بی‌احساس وجود ندارد. حتی سایکوپث‌ها نیز برخی از عواطف را تجربه می‌کنند؛ آن‌ها فقط حس همدلی ندارند.

اگر این 5 کار را انجام می‌دهید، احساسات خود را بیش از حد سرکوب می‌کنید

2. شما حس اضطراب غیر منطقی دارید

ممکن است فکر کنید که اگر احساساتتان را سرکوب کنید، از بین می‌روند، اما این درست نیست. در نهایت، آنها به شیوه‌های غیرمنطقی بیرون می‌آیند. آیا فردی را مشاهده کردید که بیماری بسیار جزئی دارد و سپس به طور ناگهانی فکر می‌کند که فقط برای سه هفته دیگر زنده است؟ احتمالا این دوست ارتباط خوبی با احساساتش ندارد.

3. شما در هر منفی مثبت پیدا می‌کنید

 ممکن است با خود فکر کنید: «این که چیز خوبی است!» فرض کنید فکر می‌کردید همه چیز با شریک زندگی‌تان خوب پیش می‌رود، اما به صورت ناگهانی او ارتباطتش را با شما قطع می‌کند. دوست صمیمی خود را برای ناهار ملاقات می‌کنید و او می پرسد که حالتان چطور است؟ نمی‌خواهید راجب آن صحبت کنید، بنابراین می‌گویید خوشحال هستید که این اتفاق افتاده، زیرا او را به عنوان کسی که می‌خواستید بقیه زندگی خود را با او بگذرانید نمی‌دیدید. اما شما هر دو می‌دانید که این یک دروغ است. مثبت بودن در هر شرایطی به این معنی است که شما هرگز با احساسات واقعی خود مواجه نمی‌شوید.

اگر این 5 کار را انجام می‌دهید، احساسات خود را بیش از حد سرکوب می‌کنید

4. شما همیشه در حال حرکت هستید

شما از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانند بیش از یک ساعت بدون فکر کردن به کارهایی که می‌توانند انجام دهند یک گوشه بنشینند. ترجیح می‌دهید قبل از اینکه روزی برای خودتان داشته باشید، 60 ساعت در کار هفته کار کنید.

5. شما به همه مشاوره می‌دهید

بسیار آسان تر است تا به دیگران در مورد احساسات‌شان مشاوره دهیم تا این که با احساسات خودمان مواجه شویم. برای اینکه توجه را مسائل خود دور کنید، همیشه برای کمک به دوستانتان در حل بحران‌های احساسی‌شان آماده هستید. این امر فقط یک تاکتیک برای جلوگیری از احساسات خود است.

اگر این 5 کار را انجام می‌دهید، احساسات خود را بیش از حد سرکوب می‌کنید

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-12-24 14:42:41
دسته بندی ها