با این 6 نشانه متوجه می‌شوید رابطه‌تان در معرض خطر است

12 مرداد 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - با این 6 نشانه متوجه می‌شوید رابطه‌تان در معرض خطر است
با این 6 نشانه متوجه می‌شوید رابطه‌تان در معرض خطر است
امتیاز مطلب: 80%

به محض اینکه همسرتان وارد اتاق می‌شود به سراغ گوشی‌تان می‌روید. پس حتما مشکلی در رابطه‌تان وجود دارد. گاهی با گذشت زمان و تغییر خصوصیات شخصیتی دو طرف، تغییرات مختلفی در رابطه بوجود می‌آید. اما از کجا متوجه شویم بین ما و شریک زندگی‌مان فاصله افتاده است؟ با یوکن همراه باشید تا 6 نشانه که در خطر بودن رابطه‌ است را با شما در میان بگذاریم.

گاهی تغییر خصوصیات شخصیتی و رفتاری نشانه‌ی بلوغ است و به بهبود زندگی کمک می‌کند. اما برخی از این تغییرات می‌تواند نشانه‌ی سرد شدن رابطه‌ی عاطفی‌تان باشد. در این شرایط، احساس می‌کنید همسرتان همانند گذشته به شما نزدیک نمی‌شود. در اغلب موارد، نمی‌توانید با هم به تفاهم برسید؛ گویی در دو دنیای مختلف سیر می‌کنید.

پس به جای اینکه خود را کنار بکشید و منتظر بمانید تا طرف مقابل به حرف بیاید، دست بجنبانید و درمورد آنچه باعث آزارتان می‌شود صحبت کنید. برخی نشانه‌های هشداردهنده وجود دارد که به شما می‌گوید رابطه‌ی عاطفی‌تان در معرض آسیب است.

تماس چشمی کمتری برقرار می‌کنید

کیت بالستریری (Kate Balestrieri)، روانشناس بالینی و مشاور خانواده، می‌گوید: از اولین نشانه‌ها و البته پنهان‌ترین تغییرات کاهش تماس چشمی است. تمام زوج‌ها ارتباط چشمی زیادی ندارند، اما اگر کاهش چشم‌گیری در تماس چشمی‌تان با طرف مقابل احساس می‌کنید، حتما مشکلی وجود دارد.

با این 6 نشانه متوجه می شوید رابطه تان در معرض خطر است!

بیشتر از قبل به تنهایی برنامه می‌ریزید

آخر هفته‌ها را به گردش تک نفره اختصاص می‌دهید یا وقت بیشتری برای خوش‌گذرانی با دوستان یا همکاران‌تان می‌گذارید. البته فکر نکنید باید تمام وقت در اختیار شریک زندگی‌تان باشید. اما نکته مهم این است که آیا وضعیت نسبت به قبل تغییر کرده است یا نه؟ به عقیده‌ی بالستریری باید ببینید شما یا همسرتان برای کنار هم نبودن بهانه تراشی می‌کنید؟

مدام به سراغ گوشی‌تان می‌روید

وقتی در کنار همسرتان هستید چند بار به سراغ گوشی‌تان می‌روید؟ به گفته‌ی بالستیری، این نشانه‌ی واضحی است. در دنیایی که وابستگی زیادی به تلفن همراه داریم، تشخیص این مورد کار دشواری است. وقتی همسرتان وارد اتاق می‌شود، به سراغ تلفن همراه‌تان می‌روید زیرا نمی‌خواهید با او حرف بزنید. از موضوعی ناراحت هستید یا فکر می‌کنید توانی برای مواجهه با او ندارید. این زنگ هشدار است که به شما می‌گوید از هم دور شده‌اید.

با این 6 نشانه متوجه می شوید رابطه تان در معرض خطر است!بحث و جدل‌تان بیشتر شده است

وقتی فکر می‌کنید از هم فاصله گرفته‌اید، معمولا یکی از دو طرف شروع به ایراد گرفتن و غُر زدن می‌کند. دکتر «فرن والفیش»(Fran Walfish)، روانشناس خانواده و نویسنده‌ی کتاب «والد خودآگاه» می‌گوید: در چنین شرایطی مستقیما سر اصل مطلب بروید و از طرف مقابل بپرسید «موضوع چیه؟ از دست من عصبانی هستی؟» بهتر است از حرف‌های طرف مقابل برداشت منفی نکنید تا اختلاف و بگومگویی بین‌تان بوجود نیاید.

کارها را در کنار هم اما بدون هیچ تعاملی انجام می‌دهید

شاید تصور کنید همیشه در کنار هم هستید، اما اینکه تنها در یک مکان باشید کافی نیست. در این مدت چقدر با هم تعامل دارید؟ تماشای بی‌وقفه تلویزیون، بازی ویدئویی و مهمانی رفتن، خیلی خوب است اما می‌تواند نشانه‌ی فاصله گرفتن شما و شریک زندگی‌تان باشد. بالستیری می‌گوید وقتی افراد بزرگسال از همه فاصله می‌گیرند، از تعامل با یکدیگر دست می‌کشند. اما ممکن است کارهای مشترک بیشتری را با هم انجام دهند. پس این نشانه کمی گمراه‌کننده است.

با این 6 نشانه متوجه می شوید رابطه تان در معرض خطر است!

رابطه‌ی جنسی کمتری دارید

دکتر والویش می‌گوید: وقتی خدشه‌ای به رابطه‌تان وارد می‌شود، اولین چیزی که بهم می‌ریزد رابطه‌ی جنسی است.

 اغلب زوجین وقتی ناراحت و دلخور هستند، دوست ندارند به طرف مقابل نزدیک شوند و در آغوش او باشند. درست نیست به اجبار و از روی بی‌میلی به تخت خواب بروید تا مشکل‌تان حل شود. باید بدانید چه چیزی آزارتان می‌دهد و باعث می‌شود دلتان نخواهد با شریک زندگی‌تان وارد رابطه‌ی جنسی شوید. پس رابطه‌ی جنسی حل‌کننده مشکل نیست، بلکه نشانه سردی شما و شریک زندگی‌تان است. برای حل مشکل باید ریشه را پیدا کنید و به دنبال رفع آن باشید.

چطور به رابطه‌مان کمک کنیم؟

چند راه‌حل خوب برای پشت سر گذاشتن این شرایط و نزدیک شدن شما به شریک زندگی‌تان وجود دارد. بالستیری پیشنهاد می‌کند زمان‌سنج گوشی‌تان را فعال کنید و برای چند دقیقه بدون وقفه تماس چشمی داشته باشید. این کار بخش‌هایی از مغز شما و شریک زندگی‌تان را فعال می‌کند که باعث ازدیاد حس همدلی می‌شود؛ همان چیزی که به دنبالش هستیم. او می‌گوید هر شب زمانی را به صحبت با یکدیگر درباره‌ی روزی که پشت سر گذاشته‌اید و برنامه‌های روز بعدتان اختصاص دهید.

به عقیده‌ی والفیش‌، برای گذر از چالش‌های مهم زندگی باید ‌گوش دادن را تمرین کنید. پس بدون اینکه حرف طرف مقابل را قطع کنید، به او گوش دهید. باید به این نکته توجه داشته باشید که نیاز نیست هر مشکلی که حرفش به میان می‌آید را حل و فصل کنید. تنها کافی است هر دو طرف حرف دلشان را بزنند و به آنچه طرف مقابل می‌گوید گوش دهند. این کار باعث می‌شود طرف مقابل حضورمان را بهتر درک کند.

نباید توجه و رسیدگی به خود را فراموش کنید. اگر شما یا همسرتان رنجیده خاطر باشید و زمان کافی صرف خودتان نکنید، کار را برای طرف مقابل سخت‌تر خواهید کرد. به عقیده‌ی والفیش، برای داشتن رابطه‌ی بهتر مهم است که مراقب خودمان باشیم، به موقع استراحت کنیم و به نیازهایمان توجه نشان دهیم.

اگر با این راهکارها هنوز هم اختلاف دارید و فکر می‌کنید از هم دور هستید، به سراغ مشاور یا روانشناس بروید و کمک گرفتن از او را نادیده نگیرید.

مطمئن باشید حرف زدن همانند چسب شما را در کنار هم نگه می‌دارد و از رابطه‌تان مراقبت می‌کند، پس تا می‌توانید حرف بزنید، حرف بزنید و حرف بزنید.

منبع: thisisinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-03 15:39:48
دسته بندی ها