20 قانون طلایی برای داشتن رابطه‌ای عاشقانه که آرزوی هر کسی است

3 مرداد 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 20 قانون طلایی برای داشتن رابطه‌ای عاشقانه که آرزوی هر کسی است
20 قانون طلایی برای داشتن رابطه‌ای عاشقانه که آرزوی هر کسی است
امتیاز مطلب: 90%

خیلی از ما تصور می‌کنیم داشتن معشوق و شریکِ عاطفی مناسب، اوج خوشبختی است. اما این اشتباهی است که باید برای همیشه فراموشش کنیم. شاید پیدا کردن شریک عاطفی اتفاق خوبی باشد. اما باید قبول کنید تازه اول راه هستید. در صورتی‌که فرازونشیب‌های یک رابطه‌ی عاطفی برایتان دشوار و ناخوشایند باشد، ادامه‌ی مسیر غیرممکن خواهد بود. با یوکن‌ همراه باشید تا به شما کمک کنیم رابطه‌تان را گرم‌تر ومستحکم‌تر کنید.

تمام برنامه‌هایی را که برای رابطه‌تان داشته‌اید فراموش کنید

هیچ‌وقت برای رابطه‌ی عاطفی‌تان نقشه نکشید. زیرا اگر خیال‌پردازی کنید و همه‌چیز آنطور که انتظار دارید پیش نرود، احساس شکست خواهید کرد. در این صورت، به رابطه‌ای که می‌توانست خیلی خوب باشد خاتمه می‌دهید. بهترین روابط بین افراد، روابطی هستند که بی‌برنامه و غیرمنتظره ایجاد می‌شود. پس برای عاشق شدن برنامه ریزی نکنید و اجازه دهید عشق، خود در خانه‌تان را بزند.

20 قانون طلایی برای داشتن رابطه ای عاشقانه که آرزوی هر کسی است!

گذشت داشته باشید

هر کسی ممکن است دچار اشتباه و سوء تفاهم شود. این حقیقت تلخ زندگی است. اگر برای همسرتان ارزش و احترام قائلید باید او را برای اشتباهاتی که مرتکب می‌شود ببخشید. کینه به دل گرفتن، رابطه‌تان را خراب می‌کند و باعث می‌شود برای همیشه بین‌تان شکراب شود. پس کینه و کدورت‌ها را از دل بیرون کنید و افکار سمی را دور بریزید.

همراه با هم پیش بروید

اگر می‌خواهید روابط عاطفی‌تان پایدار باشد، از طرف مقابل انتظار نداشته باشید همیشه برای ابراز احساسات اقدام کند. روابط عاشقانه یک خیابان دوطرفه است و اگر تنها از یک طرف بروید، به زودی به پایان خط خواهید رسید.

وقت بیشتری برای هم بگذارید

قبل از ازدواج برای شناخت هم وقت زیادی صرف کنید. با این کار متوجه می‌شوید که طرف مقابل برای زندگی با شما مناسب است یا نه. بیشتر وقت خود را صرف کافی‌شاپ و حرف‌های تکراری نکنید، بلکه در این زمان سعی کنید شناخت‌تان عمیق‌تر شود. با حرف زدن و برقراری رابطه‌ی صمیمانه می‌توانید یکدیگر را بشناسید. اگر قادر به انجام این کار نیستید یا نمی‌توانید این کار را یاد بگیرید، رابطه‌ی عاطفی‌تان پایدار نخواهد بود.

20 قانون طلایی برای داشتن رابطه ای عاشقانه که آرزوی هر کسی است!

خود را با طرف مقابل وفق دهید

در رابطه‌ی عاطفی انتظار نداشته باشید ایده‌ها و عقاید طرف مقابل شبیه شما باشد. ممکن است در برخی عقاید سیاسی یا مذهبی در تضاد باهم باشید و بخواهید به رابطه‌تان پایان دهید. تمام کردن این رابطه با دلایل مذکور کار عاقلانه‌ای نیست، مگر اینکه اختلاف نظرهای فرهنگی و مذهبی قابل حل نباشند. اگر مشکل جدی و عمیقی بین‌تان وجود دارد به سراغ یک مشاور حرفه‌ای بروید. اما اگر اختلافات سطحی و قابل حل هستند، باید بدانید این مساله در روابط عاطفی وجود دارد و باید به طرف مقابل و علاقه‌مندی‌هایش احترام بگذارید.

علایق خود را دنبال کنید

وجود شباهت میان دو طرف به بهبود زندگی کمک می‌کند. اما فکر نمی‌کنید اگر هر دو طرف علایق کاملا یکسانی داشته باشند، زندگی بسیار کسل کننده می‌شود؟ پس نیاز نیست در تمام مسائل شباهت وجود داشته باشد. پس می‌توانید درمورد موضوعاتی با شریک خود حرف بزنید که او اطلاعی از آنها ندارد و او هم مطالبی را با شما در میان می‌گذارد که شاید تاکنون به آنها فکر هم نکرده باشید.

با هم رقابت نکنید

زندگی زناشویی برای رقابت کردن نیست. پس لزومی ندارد از طرف مقابل امتیاز بگیرید و از او جلو بزنید. اگر کار خوبی برای طرف مقابل انجام دادید و محبتی به او کردید، نباید همه جا بگویید که من به او کمک کردم یا فلان کار را در حق او انجام دادم. این مساله زمانی که شریک‌تان مرتکب اشتباهی شد یا از او عصبانی شدید هم صادق است. نباید برای آرام کردن خود همه چیز را سر او خالی کنید. این یکی از مهم‌ترین دلایل جدایی و شکست روابط عاطفی است. هیچ کسی دوست ندارد در زندگی شکست بخورد. به همین خاطر همیشه طرف مقابل را مقصر می‌داند و همین جاست که همه چیز پایان می‌یابد.

20 قانون طلایی برای داشتن رابطه ای عاشقانه که آرزوی هر کسی است!

تمرین خودآگاهی داشته باشید

وقتی در یک رابطه‌ی عاطفی هستید، تلاش می‌کنید هر کاری از دست‌تان برمی‌آید، برای خوشحالی طرف مقابل انجام دهید. غیر از این است؟ اما حقیقت این است تا زمانی که ندانید خودتان از چه چیزی خوشحال می‌شوید، نمی‌توانید شریک زندگی‌تان را شاد کنید. به همین خاطر باید تمرین خودآگاهی داشته باشید تا بدانید از چه چیز لذت می‌برید و خوشحال می‌شوید. پس همان کار را انجام دهید تا به کسی تبدیل شوید که شریک عاطفی‌تان لیاقتش را دارد.

شخصیت بهتری از خود نشان دهید

به دنبال تقویت خصوصیات مثبت شخصیتی‌تان باشید تا به فرد بهتری تبدیل شوید. این کار در رابطه عاطفی بسیار آسان است. زیرا رابطه فرصت خوبی برای تمرین نقاط قوت شخصیتی چون مهربانی، اعتماد و وفاداری فراهم می‌کند.

مشوق یکدیگر باشید

قطعا دلتان نمی‌خواهد کسی مانع‌تان باشد و شما را از انجام برخی امور و حرکت برای رسیدن به آرزوها بازدارد. نه شما این را می‌خواهید و نه همسرتان. پس برای رسیدن به اهداف ، مشوق همدیگر باشید.

20 قانون طلایی برای داشتن رابطه ای عاشقانه که آرزوی هر کسی است!

از همدیگر انتقاد نکنید

اگر مشکلی در رابطه‌تان ایجاد شد و همسرتان برای گرفتن راهنمایی به سراغ‌تان آمد، به او راه‌حل‌های خوبی ارائه کنید. هیچ‌وقت برای کاری که انجام داده و باعث ایجاد مشکلی شده، او را مورد سرزنش قرار ندهید.

از هم تعریف و تمجید کنید

تعریف کردن از شریک زندگی‌تان کار چندان سختی نیست و با اینکار به او نشان می‌دهید چقدر برایش ارزش قائل هستید. از تغییراتی که در ظاهر همسرتان ایجاد شده به وجد بیایید و توجه خود را به او نشان دهید. طرز بیان احساسات در روابط عاطفی بسیار مهم است. دستاوردهای شغلی طرف مقابل را مایه افتخار خود بدانید و در حضور دیگران از همسرتان تعریف کنید.

به حریم شخصی هم احترام بگذارید

وقت گذرانی با شریک زندگی‌تان باعث بهبود رابطه می‌شود، اما یادتان باشد برای ماندگاری یک رابطه، باید گاهی زمان و انرژی کافی در اختیار هم بگذارید. گاهی لازم است به حریم شخصی یکدیگر احترام بگذارید تا در تنهایی با خود خلوت کنید. با این کار، فردیت خود را حفظ می‌کنید و دلتان برای همدیگر تنگ می‌شود. البته خیلی هم زیاده‌روی نکنید زیرا هدف این است شریک زندگی‌تان با وجود شما احساس تنهایی نداشته باشد.

20 قانون طلایی برای داشتن رابطه ای عاشقانه که آرزوی هر کسی است!

از همدیگر تشکر کنید

تشکر از همدیگر یک قانون طلایی برای داشتن رابطه‌ای پایدار و موفق است. گفتن جمله‌ی «عزیزم ازت ممنونم» ، تنها سه کلمه است اما می‌تواند در رابطه‌تان معجزه کند. با این کلمات به شریک زندگی‌تان می‌فهمانید برایش ارزش و احترام قائل هستید. آیا خود شما اگر احساس کنید طرف مقابل هیچ ارزشی برای تلاش‌هایتان قائل نیست بازهم در رابطه با او دوام می‌آورید؟

اشتباهات‌تان را به گردن بگیرید

حتما برای شما هم پیش آمده که هرچقدر تلاش می‌کنید باز نمی‌توانید خود را بی‌تقصیر نشان دهید. پس اشتباهات‌تان را بپذیرید. گاهی غرورتان را کنار بگذارید و به عشق زندگی‌تان بگویید: «عزیزم تقصیر من بود. من معذرت می‌خوام». اگر برایتان ارزش قائل باشد، حتما شما را خواهد بخشید.

حرف دلتان را بزنید

اگر واقعا نیاز است در مورد چیزی با همسرتان حرف بزنید، حرف دلتان را با او در میان بگذارید. شاید شخصیت درون گرایی داشته باشید و فکر کنید همسرتان از درون شما خبر دارد و روزی شما را درک می‌کند. بدانید اصلا این طور نیست و با اینکار تنها به رابطه‌تان آسیب می‌زنید.

20 قانون طلایی برای داشتن رابطه ای عاشقانه که آرزوی هر کسی است!

کمی رمانتیک باشید

رمانتیک بودن در خیلی از مردها وجود ندارد و این همان چیزی است که باید کمی تمرین کنند. مردها فکر می‌کنند رمانتیک بودن تنها برای دوره آشنایی و نامزدی است. چند قرار عاشقانه با هم بگذارید. شب رویایی و خاطرانگیزی داشته باشید. هر کاری می‌توانید، برای او انجام دهید تا فکر کند ملکه‌ی زندگی شماست. این کار در زندگی زناشویی‌تان معجزه می‌کند.

با دوستان او به خوبی رفتار کنید

اگر از دوستان همسرتان بدتان می‌آید، این بی‌علاقگی را نزد خود نگه دارید و اصلا به زبان نیاورید. نیاز نیست از همه خوشتان بیاید، اما باید برای دوام رابطه‌تان به آنها احترام بگذارید.

مهربان باشید

مهربانی به صورت‌های مختلفی نشان داده می‌شود. گاهی دست او را بگیرید، با موهایش بازی کنید و او را در آغوش بفشارید و ببوسید. تفاوتی ندارد طرف مقابل‌تان زن است یا مرد، هر دویتان باید این نکته را رعایت کنید تا رابطه‌تان شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر شود.

20 قانون طلایی برای داشتن رابطه ای عاشقانه که آرزوی هر کسی است!

ادب و احترام را رعایت کنید

رعایت ادب یکی دیگر از قوانین طلایی زندگی مشترک است. در هر حال وقتی کنار شریک زندگی‌تان هستید، ادب و احترام را رعایت کنید. برای داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه ماندگار، نکات فوق را در نظر بگیرید. شاید اجرای تمامی آنها سخت باشد، اما وقتی به ارزشی که طرف مقابل برایتان دارد فکر کنید، خیلی هم سخت نخواهد بود. رابطه‌ی شیرین و خوب آرزوی هر کسی است و اگر به این رابطه برسید، آن را با دنیا عوض نخواهید کرد.

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-10 09:00:46
  • نظرات
تصویر آواتار محمد کفیری
   محمد کفیری

بهتر است ازهم انتظار نداشته باشیم حتی کارهای معمول یعنی نگوییم وظیفه اش غذا بپزه یا زن بگه وظیفه اش کار کنه یا ما را ببره مسافرت یعنی حتی در کوچک ترین موارد از هم تشکر کنیم وروز به روز سعی کنیم رشد کنیم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها