هرگز با این 6فرد رابطه‌ی عاطفی برقرار نکنید

23 مهر 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - هرگز با این 6فرد رابطه‌ی عاطفی برقرار نکنید
هرگز با این 6فرد رابطه‌ی عاطفی برقرار نکنید
امتیاز مطلب: 82%

عوامل زیادی باعث ایجاد رابطه‌ی عاطفی خوب می‌شود. یکی از این عوامل، صداقت و وفاداری است. اما عوامل دیگری هم وجود دارد که در شکل‌گیری رابطه عاطفی مبتنی بر دوست داشتن نقش دارد. حقیقت این است، برقراری رابطه با برخی افراد سخت و چالش‌برانگیز است، با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم با چه نوع شخصیتی نباید وارد رابطه‌ی عاطفی شوید.

1. افراد خودشیفته

برای افراد خودشیفته، تنها عشقِ یک نفر کافی نیست. خودشیفته‌ها به دنبال تعریف و تمجید دیگران هستند و زندگی‌شان به این صورت معنا می‌یابد. آنها همیشه به دنبال شریک عاطفی کامل و بی‌نقص هستند و باور دارند رابطه‌ی فعلی‌شان خیلی ارزش ادامه دادن ندارد. البته به خاطر این جدایی همه را مقصر می‌کنند به‌جز خودشان.

رابطه عاطفی - افراد خودشیفته

2. افراد خیلی عاشق‌پیشه

دلدادگی و شکل‌گیری رابطه‌ی جدید برای عاشق پیشه‌ها بسیار مهم است. این شخصیت‌ها به دنبال تاثیرگذاری‌های عمیق هستند؛ کارهای معمولی باعث کسل شدنشان می‌شود و به این کارها راضی نیستند. افراد بیش‌ازاندازه عاشق‌پیشه، به دنبال راه‌های جدیدی می‌گردند و در این مسیر هیچ حدومرزی ندارند. محدودیتی برای این افراد وجود ندارد و بیش از هر چیزی به آزادی‌شان اهمیت می‌دهند.

3. افراد بدون اعتمادبه‌نفس

گاهی ممکن است در زندگی دچار کمبود اعتماد به نفس شویم؛ اما رابطه با کسی که مدام به دنبال تأیید دیگران است و بدون تأیید اطرافیانش احساس ضعف می‌کند، خطرناک است. این افراد با کمترین نشانه‌ی بی‌توجهی تصمیم به خاتمه رابطه می‌گیرند و به پیدا کردن فردی دیگر فکر می‌کنند.

رابطه عاطفی - افراد بدون اعتماد به نفس

4. افراد خیلی خودخواه

افراد خودخواه به قدری درگیر خودشان هستند که نمی‌توانند قبول کنند هرکسی ممکن است برایش ناراحتی یا مشکلی پیش بیاید. آنها می‌دانند که شاید خودشان علت مشکل یا ناراحتی دیگران باشند، اما معتقدند همه باید آنها را استثنا بدانند. افراد بیش‌ازاندازه خودخواه برای ورود به رابطه‌ی عاطفی مناسب نیستند، زیرا همیشه اشتباهات خود را نادیده می‌گیرند و حتی نمی‌توانند طرف مقابل را به خاطر همان اشتباهات ببخشند.

5. افراد خیلی مظلوم

فرد بیش‌ازاندازه مظلوم به خاطر هر مشکلی ناراحت می‌شود و همیشه خود را قربانی می‌داند. او به دنبال دلداری دیگران است تا بتواند مشکلاتش را بپذیرد. اگر با یک فرد بیش‌ازاندازه مظلوم وارد رابطه هستید تا وقتی او را دلداری بدهید، در کنار شما خواهد ماند.

رابطه عاطفی - افراد خیلی مظلوم

6. افراد بهانه‌گیر

فرد بهانه‌گیر از جمله افرادی است که دچار کمبود اعتمادبه‌نفس هستند. این افراد با ایرادگرفتن از دیگران برای جزئی‌ترین مسائل و نصیحت کردن آنها، ابراز وجود می‌کنند. افراد ایرادگیر هیچ ابایی برای ناراحت کردن دیگران ندارند پس هیچ‌وقت نباید با آنها وارد رابطه‌ی عاطفی شوید.

منبع: brightside

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-11-05 10:51:02
دسته بندی ها