13 راه که به یک شوهر ایده آل و تمام عیار تبدیل شویم

22 مهر 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 13 راه که به یک شوهر ایده آل و تمام عیار تبدیل شویم
13 راه که به یک شوهر ایده آل و تمام عیار تبدیل شویم
امتیاز مطلب: 93%

برای اینکه شوهر ایده‌آلی برای همسرتان باشید، فرمول خاصی وجود ندارد؛ چرا که شرایط هر خانواده‌ای متفاوت از دیگری است. البته خانم‌ها با دلایل مشابهی از شوهران خود ناراضی هستند. با یوکن همراه باشید تا 13 خصوصیت یک شوهر ایده‌آل را معرفی کنیم.

1. تحت هر شرایطی صداقت داشته باشید

صداقت بهترین خصوصیتی است که می‌توانید در خود پرورش دهید تا به یک شوهر ایده‌آل و همه چیز تمام تبدیل شوید. شاید برایتان سخت باشد که همیشه راست بگویید، اما باید بدانید صداقت ریشه‌ی رابطه‌تان را محکم و استوار می‌کند. وقتی به همسرتان راستش را می‌گویید دیگر نیاز نیست نگران هیچ چیزی باشید. البته ممکن است گفتن حقیقت به طور کامل برایتان سخت باشد. در این مواقع حقیقت را با حرف‌های دیگر ترکیب کنید و تنها مقداری از حقیقت را بگویید. با این سیاست دروغ هم نگفته‌اید. گاهی نیاز است طوری از پاسخ دادن به سوال طفره بروید که طرف مقابل اصلا متوجه نشود.

شوهر ایده آل - صداقت - گفتن حقیقت

2. راه‌های برقراری ارتباط با او را پیدا کنید

اگر مشکلی در رابطه‌تان وجود دارد که آرامش‌تان را بهم می‌زند، حتما آن را با همسرتان در میان بگذارید. مطمئن باشید همیشه حرف زدن و برقراری ارتباط با او نتیجه بخش است. اغلب خانم‌ها به دنبال توجه هستند. سعی کنید در هنگام صحبت کردن با او هیچ چیزی جز او توجه‌تان را به خود جلب نکند. وقتی سوالی از همسرتان می‌پرسید، خود را برای دریافت پاسخ مشتاق نشان دهید. برای بهبود ارتباط‌تان از او بپرسید از تماشای چه فیلم‌هایی لذت می‌برد یا به انجام چه کارهایی رغبت دارد.

3. تمام کارها را به او نسپارید

اگر می‌خواهید زندگی شاد و سعادتمندی در کنار همسرتان داشته باشید، تا حد امکان در انجام وظایف خانه، به همسر خود کمک کنید و او را تنها نگذارید. همیشه قبل از اینکه همسرتان از شما کمک بخواهد، خودتان پیش‌قدم شوید. اگر مدام به شما بگوید چه کارهایی را انجام دهید، قطعا در رابطه‌تان به مشکل جدی برخورد خواهید کرد. یکی از مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید، ایجاد حس مادر و فرزندی در بین شماست. نباید اجازه دهید این حس میان شما و همسرتان ایجاد شود. در این مورد دو نکته را به خود یادآوری کنید:

  • تمام مردها بچه‌دار می‌شوند؛ اما فقط مردان بالغ و کامل می‌توانند در بچه داری به همسرشان کمک کنند. سعی کنید چنین مردی برای همسرتان باشید.
  • همراهی کردن همسرتان در انجام کارهای خانه، خرید یا هر وظیفه‌ای که برعهده‌ی اوست می‌تواند حس فوق‌العاده‌ای در همسرتان بوجود آورد. با این کار احترام شما چند برابر می‌شود و عشق‌تان به هم بیشتر خواهد شد.

4. مسئولیت‌پذیری بیشتری از خود نشان دهید

مردان مسئولیت‌پذیر چند خصوصیت مشترک دارند. آنها مسئول تمام رفتارهای خود هستند. به قول هایشان پایبندند و پای تمام اشتباهات‌شان می‌ایستند. یک مرد واقعی اینگونه رفتار می‌کند. اما در مقابل مردانی که به بلوغ رفتاری نرسیده‌اند کاملا برعکس عمل می‌کنند.

شوهر ایده آل - مسئولیت پذیری - مرد واقعی

5. با او به گرمی برخورد کنید

اکثر مردان وقتی با رفتار سردی از سوی همسرشان مواجه می‌شوند، به دنبال علت آن می‌گردند و اگر علت را پیدا نکند عصبی می شوند و تصمیم می گیرند با بی اعتنایی مساله را نادیده بگیرند. این در حالیست که بیشتر زنان دلیل ناراحتی خود را به زبان نمی آورند و فکر می کنند همسرشان می تواند ذهن آنها را بخواند. شما به عنوان یک شوهر ایده آل نباید با همسرتان به سردی برخورد کنید و او را در چنین شرایطی رها کنید. اگر با همسرتان با مهربانی و لطافت برخورد کنید، قطعا دلیل ناراحتی خود را بروز می‌دهد. حتی ممکن است دلیل ناراحتی او آنقدر ساده باشد که بتوانید با یک گفتگوی چند دقیقه‌ای مشکل‌تان را به طور کامل رفع کنید. اما گاهی اوقات مساله بسیار حاد است و باعث عصبانیت‌تان می‌شود. در چنین شرایطی به مکالمه‌تان ادامه ندهید و بگذارید عصبانیت‌تان فروکش کند و بعد با آرامش با همسرتان صحبت کنید.

6. همسرتان را تحقیر نکنید

تحقیر می‌تواند رابطه‌تان را از هم بپاشد. کاملا طبیعی است که همسرتان آنطور که می‌خواهید نباشد؛ اما هیچ وقت او را تحقیر نکنید. تحقیر تنها در کلام‌تان نفوذ نمی‌کند، بلکه یک لبخند یا نگاه تحقیرآمیز هم می‌تواند زندگی‌تان را به نابودی بکشد. شاید فکر کنید این حرکات خیلی به چشم نمی‌آید، اما تاثیر عمیقی روی زندگی‌تان به جا خواهد گذاشت. این مساله می‌تواند احترام، اعتماد و حمایت زن و مرد را از یکدیگر سلب کند.

زندگی‌تان در هر وضعیتی که هست باید به همسرتان ارزش دهید. نشان دادن رفتارهای تحقیرآمیز در مقابل چشم کودکان بسیار مخرب است؛ زیرا آنها از شما الگو می‌گیرند و در آینده همان رفتار را با همسرتان خواهند داشت.

7. به همسرتان بها دهید

همسر شما حق دارد در بیشتر تصمیم گیری ها و مشکلات زندگی همراهتان باشد. باید در این موارد با همسرتان صحبت کنید تا بداند در چه مواقعی می‌خواهید به تنهایی تصمیم بگیرید و در چه مواردی به مشورت با او نیاز دارید. حتی زمانی که همسرتان حضور ندارد، از دیگران بخواهید به شما اجازه دهند با همسر خود مشورت کنید.

شوهر ایده آل - بها دادن به همسر

8. حامی و پشتیبان همسرتان باشید

یک شوهر ایده‌آل، تکیه‌گاه مطمئنی برای همسرش است. وقتی همسرتان روز پرکاری داشته و خسته به منزل برمی‌گردد، کنارش بنشینید و از او بخواهید با شما حرف بزند. در همین حال به او بگویید از نظر روحی و جسمی از او حمایت خواهید کرد و همیشه کنارش خواهید ماند. وقتی برای مشکلی ناراحت است به او بگویید هر کاری در توان‌تان است انجام می دهید تا مشکلش برطرف شود.

9. از رابطه تان مراقبت کنید

وقتی همسرتان کارهای خانه یا مراقبت از بچه‌ها را انجام می‌دهد، به کمک او بشتابید. یک شوهر ایده‌آل با کارهایی چون آشپزی ساده یا تمیز کردن منزل، کمک زیادی به زندگی مشترکش می‌کند. حتی می‌توانید غذای موردعلاقه‌ی همسرتان را آماده کنید و باعث خوشحالی‌اش شوید. یادتان باشد هیچ زنی خستگی ناپذیر نیست و همه ی آنها نیاز به کمک شما دارند.

10. رمانتیک باشید

هر کسی معنای متفاوتی از رمانتیک بودن دارد؛ اما در حالت کلی می توان گفت رمانتیک بودن به معنای آن است که کار غیرمنتظره‌ای انجام دهید و همسر خود را از نظر عاطفی هیجان‌زده کنید. برای رمانتیک بودن باید خلاقیت، صداقت و عشق را در هم آمیخته و تقدیم همسرتان کنید.

اوایل زندگی مشترک برای تمام زوج‌‌ها لذت‌بخش است، اما هرچقدر زمان می‌گذرد، عشق رنگ و بوی خود را از دست می‌دهد. رمانتیک باشید تا رابطه‌تان هیجان روزهای اول رابطه را داشته باشد. شما می‌توانید با ایجاد تغییر در سبک زندگی‌تان، رابطه زناشویی‌تان را از روزمرگی نجات دهید و همانند روزهای اول آشنایی برای هم جذاب باشید.

شوهر آیده آل - رمانتیک بودن - زندگی مشترک

در این‌باره پیشنهادهایی برای شما داریم:

  • فکر کنید هنوز با همسرتان آشنایی زیادی ندارید و در ابتدای یک رابطه هستید. بیشتر مردها در ابتدای رابطه تلاش می‌کنند اعتماد طرف مقابل شان را به دست آورند. پس تصور کنید در همین موقعیت هستید و هر کاری از دست‌تان برمی‌آید انجام دهید.
  • کمی متفاوت باشید و راه‌های مختلفی را برای ابراز احساسات همسرتان به کار بگیرید. نباید تنها به «دوستت دارم» اکتفا کنید. بلکه در هر موقعیتی احساسات خود را نشان دهید.

11.همیشه پرانرژی و شاد باشید

هنگام آمدن و رفتن از خانه همسرتان را در بغل بگیرید و او را ببوسید. همسرتان با این کار متوجه عشق و علاقه شما می‌شود و همیشه رابطه‌تان گرم خواهد ماند. علایق همسرتان را بشناسید و ایده‌های جدیدی را برای بهبود رابطه‌تان به کار بگیرید. سعی کنید تا جای ممکن نیازهای همسرتان را به نیازهای خود ترجیح دهید.

12. بیشتر هدیه بدهید

اغلب مردها برای تولد، سالگرد ازدواج و مناسبت‌های مهم هدیه می‌خرند. اما وقتی همسرتان به وجد می‌آید که برای او هدیه‌ای غیرمنتظره بخرید. همسرتان با دیدن هدیه‌ای که بدون دلیل برای او خریده‌اید، خوشحال می‌شود و رابطه‌تان سمت و سوی بهتری می‌گیرد. وقتی هدیه را به همسرتان می‌دهید، به او بگویید «وقتی آن را دیدم تصمیم گرفتم برایت بخرم و خوشحالت کنم». نیاز نیست هدیه‌ای گران قیمت بخرید و پول زیادی صرف هدیه‌های بی‌مناسبت کنید. این هدیه می‌تواند یک کتاب جدید یا هر چیز کوچکی باشد که همسرتان را بی‌نهایت خوشحال می‌کند.

13. نیازهایش را بشناسید

شوهر ایده آل - شناخت نیازهای همسر - زندگی مشترک

با همسر خود صحبت کنید و درباره‌ی چیزهایی که موردنیازش است به توافق برسید. شاید در ابتدا نیازهایش را به زبان نیاورد یا حتی تعارف کند. اما شما اصرار کنید تا دقیقا نیازهایش را بشناسید. شاید به شما بگوید «می‌خواهم زودتر به خانه بیایی». در این صورت، سعی کنید در هنگام تاخیر با او تماس بگیرید و علت تاخیر خود را توضیح دهید تا عشق تان را ثابت کنید. شاید چیزهای زیادی برایش فراهم کرده باشید؛ اما مهم این است که او به چه چیزی نیاز دارد.

منبع: kivimag

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-14 10:50:23
دسته بندی ها