فرد مناسب ازدواج چه خصوصیاتی دارد؟

15 مرداد 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - فرد مناسب ازدواج چه خصوصیاتی دارد؟
فرد مناسب ازدواج چه خصوصیاتی دارد؟
امتیاز مطلب: 81%

ازدواج حساس‌ترین و مهم‌ترین مرحله‌ی زندگی است. شناخت طرف مقابل اهمیت زیادی دارد. به‌طوری‌که اگر دوطرف شناخت کافی از هم نداشته باشند، با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. البته تنها شناخت کافی نیست بلکه باید به موارد دیگری چون سطح درآمد، میزان تحصیلات، مرتبه ی اجتماعی و غیره نیز توجه کنید. با یوکن همراه باشید تا در چگونگی این شناخت اطلاعاتی به دست آورید.

برای شناخت طرف مقابل لازم است در ابتدا با خصوصیات مهم فرد آشنا شوید. اگر وارد رابطه عاطفی جدی شده‌اید، نیاز به اطلاعات حساسی خواهید داشت. قبل از هر اقدامی خودتان را ارزیابی کنید و سوال‌های زیر را از خود بپرسید:

  • آیا از لحاظ عاطفی برای ورود به یک رابطه آماده هستم؟
  • آیا برای طرف مقابل جذابیت دارم؟
  • چه زمانی بهترین فرد زندگی‌ام را پیدا می‌کنم؟
  • آیا می‌توانم زندگی آینده‌ام را در کنار او بسازم؟

اغلب افراد قبل از ازدواج به دنبال پاسخ این سوالات هستند؛ اما مسائل خیلی مهم‌تری هم وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به مهم‌ترین خصوصیات افراد در یک رابطه اشاره کنیم. برای یافتن این خصوصیات، باید با فرد وارد رابطه شوید. زیرا نمی‌توان در شبکه های اجتماعی به این خصوصیات پی برد.

این خصوصیات همان «خودآگاهی ارتباطی» است که باعث ایجاد حس کنجکاوی در افراد می‌شود. فردی برای ازدواج مناسب است که خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • به راحتی می‌تواند درباره‌ی روابط قبلی‌ش صحبت کند و انگیزه‌ی خود را از همان آغاز رابطه‌ی جدید، اظهار کند.
  • مشکلات و اشتباهات یک رابطه را به گردن دو طرف می‌اندازد. افرادی که دارای این خصوصیت هستند، همیشه مسئولیت اشتباهات خود را می‌پذیرند.
  • از انتقادها واهمه‌ای ندارد و با درک عمیق به آنها گوش می‌کند.

اگر به دنبال ایجاد رابطه‌ای طولانی مدت هستید، به جای تمرکز روی پول، قیافه، موقعیت اجتماعی و دیگر مواردی که امروزه به عنوان شروط ازدواج مطرح می‌شود، به دنبال کسی باشید که چنین خصوصیتی یعنی «خودآگاهی ارتباطی» را داشته باشد. اگر طرف مقابل‌تان خصوصیت «خودآگاهی ارتباطی» را داشته باشد، فرد مطمئنی برای تکیه کردن خواهد بود.

چطور می‌توان با چنین‌فردی رابطه برقرار کرد؟

برای این کار دو روش وجود دارد: 

1. به واکنش آنها توجه کنید

در طول روز نسبت به اتفاقات زیادی واکنش نشان می‌دهیم. پس شما باید بتوانید این واکنش‌ها را در فرد مقابل‌تان بسنجید. تصمیم می‌گیرید برای صرف شام به رستوران بروید، اما گارسون غذای اشتباهی سر میز می آورد. یا در حال رانندگی، با ماشین کناری تصادف می کنید. در این موقعیت، سه واکنش مختلف می‌توان نشان داد:

  • سر فرد داد و فریاد راه بیندازید و او را سرزنش کنید.
  • فرار کنید و به خاطر آن موقعیت احساس شرمندگی کنید.
  • شرایط را در نظر بگیرید. اقدامی انجام دهید بدون اینکه کسی شرمنده شود، موقعیت به خوبی پیش برود یا اگر مشکلی بوجود آمده است، راه حلی برای آن مشکل پیدا کنید.

در بیشتر مواقع، ما یا دعوا می‌کنیم یا از آن موقعیت فرار می‌کنیم. اما افرادی که خصوصیت خودآگاهی دارند، گزینه سوم را انتخاب می‌کنند. در این شرایط می‌تواند موقعیت را در نظر بگیرد و بدون اینکه آسیبی به کسی وارد کند، نیازهای خودتان را هم تامین کند.

فرد مناسب ازدواج چه خصوصیاتی دارد؟

چرا خصوصیت خودآگاهی در تمام افراد وجود ندارد؟

شما هم به زودی در مقابل او در چنین موقعیتی قرار خواهید گرفت. شاید کاری کنید که برای او عجیب یا آزاردهنده باشد. پس بهتر است به دنبال کسی باشید که با واکنشی به موقع، مسیر درست را در پیش رویتان قرار دهد.

2. ببینید چطور درمورد روابط‌ش صحبت می‌کند

این مساله در مورد روابط عاطفی گذشته نمود پیدا می‌کند. راهکار دیگر برای پیدا کردن فرد مناسب ازدواج، سنجش نحوه‌ی صحبت کردن او از روابط احساسی قبلی‌ش است. افرادی که چنین خصوصیتی ندارند، یا خود را قربانی می‌دانند یا دیگران را احمق فرض می‌کنند. این در حالیست که فرد دارای خصوصیت «خودآگاهی ارتباطی» می‌گوید: «ما اصلا برای هم ساخته نشده‌ایم.»، «او شرایطی که داشت که نمی‌توانست رابطه‌ی سالمی با من داشته باشد.» یا «با اینکه برای تمام شدن آن رابطه ناراحت شدم، اما تجربه‌های زیادی به دست آوردم.»

پس قبل از هر کاری، به دو راهکار توجه داشته باشید. اگر درخواست‌ها و مشکلات شما با صبر و احترام پاسخ داده شد، بدانید با فرد مناسبی روبه رو هستید. اما اگر می‌بینید پاسخ‌های او همیشه حق به جانب است، باید بدانید فرد مناسبی برای ازدواج انتخاب نکرده‌اید.

 

منبع: psychologytoday

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-04 11:29:47
دسته بندی ها