10 نشانه‌ی هشداردهنده درباره‌ی رابطه عاطفی یک‌طرفه

24 مرداد 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 10 نشانه‌ی هشداردهنده درباره‌ی رابطه عاطفی یک‌طرفه
10 نشانه‌ی هشداردهنده درباره‌ی رابطه عاطفی یک‌طرفه
امتیاز مطلب: 79%

رابطه عاطفی موضوع حساس و پیچیده‌ای است. این مساله در مورد دو نفری که در یک رابطه‌ی عاشقانه به سر می‌برند، شدت بیشتری دارد. وقتی عشق و علاقه میان دو نفر از بین می‌رود، برگرداندن آن به حالت اول کار ساده‌ای نیست و در همین جاست که برخی‌ها شروع به دروغ گفتن می‌کنند. با یوکن همراه باشید تا 10 نشانه‌ی هشداردهنده درباره‌ی رابطه عاطفی یک‌طرفه را معرفی کنیم.

1. چک کردن گوشی موبایل

این واقعیت را قبول کنید که هیچ کسی دوست ندارد دیگران وسایل شخصی او را بگردند. بدون شک، این کار برای هیچ کس خوشایند نیست. تصور کنید گوشی موبایل همسرتان را برمی‌دارید و شروع به خواندن پیام‌ها و تماس‌هایش می‌کنید. قطعا واکنش او به این کار شما منفی و تند خواهد بود. شما می‌دانید همسرتان از نظر روانی مشکلی ندارد و این عکس‌العمل مربوط به کاری است که انجام داده‌اید. شاید در این لحظه به نتیجه برسید که او می‌خواهد چیزی را از شما پنهان کند. چک کردن گوشی همسرتان می‌تواند باعث از بین رفتن اعتماد در رابطه شما شود.

چطور متوجه شویم رابطه ی عاطفی مان یک طرفه است؟

2. اضافه کاری‌های زیاد

اغلب افرادی که تا دیروقت سرکار می‌مانند ادعا می‌کنند مشغول کار هستند. اما در برخی موارد تا دیروقت سرکار ماندن نشانه‌ی رابطه‌ای عاشقانه در محل کار یا بی‌علاقگی به وقت گذرانی با طرف مقابل است. شاید این سوال مطرح شود که چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟ باید پاسخ این سوال را در گفت‌و‌گویی آرام و به دور از تنش و درگیری پیدا کنید. قطعا آرزو دارید بعد از تمام شدن ساعت کار، برای دیدن همدیگر لحظه شماری کنید.

3. حسودی بی‌دلیل

بی‌دلیل حسود شدن می‌تواند از نشانه‌های دوری در رابطه عاطفی باشد. حسادت به اندازه، حس خوبی است. در سال‌های ابتدایی رابطه این حس بسیار خوشایند و مطلوب است، زیرا عشق‌تان را به طرف مقابل نشان می‌دهید. اما اگر همسرتان بعد از گذشت چند سال از رابطه هنوز بدون هیچ دلیلی به شما حسادت می‌کند، احتمالا خودش در حال خیانت کردن است.

چطور متوجه شویم رابطه ی عاطفی مان یک طرفه است؟

4. بی‌میلی به توجه و علاقه‌‌ی زیاد

اغلب از سوی کسی که دوست‌مان دارد کمبود توجه و عشق را احساس می‌کنیم. بیشتر افراد از ابراز عشق و محبت شریک عاطفی‌شان خشنود می‌شوند. اما اگر شما به طرف مقابل‌تان توجه و علاقه نشان می‌دهید، اما او تمایلی به این کار ندارد؛ بهتر است به دنبال دلیل آن باشید و از توجه نشان دادن یک طرفه اجتناب کنید، زیرا حتما مشکلی در رابطه‌تان وجود دارد.

5. نبود صمیمیت و نزدیکی

باید متوجه شوید چرا در رابطه‌تان صمیمیت وجود ندارد. صمیمیت عامل مهمی در یک رابطه‌ی موفق است. معمولا شور و اشتیاقی که در ابتدای رابطه وجود دارد بعد از مدتی از بین می‌رود، اما از دست دادن صمیمیت در رابطه نشانه‌ی خطرناکی است. برای نجات رابطه‌تان در این‌باره با شریک عاطفی‌تان حرف بزنید. از او بخواهید هرچه در قلب و ذهنش می‌گذرد را بگوید تا متوجه شوید چرا رابطه‌تان صمیمیت قبل را ندارد.

چطور متوجه شویم رابطه ی عاطفی مان یک طرفه است؟

6. عدم برنامه‌ریزی برای آینده

افرادی که یک رابطه عاطفی سالم دارند تمام برنامه‌هایشان را با شریک عاطفی خود در میان می‌گذارند. این مساله در سال‌های ابتدایی رابطه حادتر است. باید باهم به توافق برسید که کجا زندگی کنید، در شهر یا در جایی دنج در خارج از شهر؟ اگر یکی از طرفین تمایل ندارد درباره‌ی آینده مشترک صحبت کند، حتما مشکلی وجود دارد و باید سعی کنید دلیل این مساله را پیدا کنید.

7. هدیه‌های بی‌مناسبت و متوالی

هدیه دادن زیاد ممکن است باعث بدبینی طرف مقابل شود. اغلب خانم‌ها عاشق هدیه گرفتن هستند، البته آقایان هم هدیه گرفتن را دوست دارند؛ اما خانم‌ها وقتی از عشق‌شان هدیه می‌گیرند فکر می‌کنند خوشبخت‌ترین زن روی کره زمین هستند. ولی اگر کسی بیش از اندازه به شما هدیه بدهد چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟ شاید در ابتدا هیجان‌زده شوید، اما بعد از مدتی شک و تردید به سراغ‌تان می‌آید. حتما از خود می‌پرسید چرا این کار را می‌کند؟ آیا مساله‌ای هست که بابت آن احساس گناه یا شرمندگی دارد؟ آیا می‌خواهد با هدیه دادن کارهای خود را بپوشاند؟

چطور متوجه شویم رابطه ی عاطفی مان یک طرفه است؟

8. نشان دادن خشونت

گاهی در زندگی شرایط سختی بوجود می‌آید که باعث ایجاد تنش و استرس زیادی می‌شود. پس هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که همیشه خلق‌و‌خوی ثابتی دارد، اما اگر طرف مقابل‌تان مدام تغییر اخلاق می‌دهد یا مطمئن هستید علت عوض شدن خلق‌و‌خوی او، استرس و فشار کاری نیست، باید آن را جدی بگیرید. بهتر است در این مورد باهم روراست و صمیمانه حرف بزنید تا بدانید دلیل خلق‌و‌خوی خشن او چیست و رابطه‌تان در چه مسیری قرار گرفته است.

9. عوض کردن موضوع بحث هنگام یک گفت‌و‌گوی جدی

بحث عوض کردن هنگام یک گفت‌و‌گوی جدی از نشانه‌های ایجاد تنش در رابطه‌ی عاطفی است. حتما درک می‌کنید بعد از آمدن از سرکار یا هنگامی که ساعت خواب و استراحت است نباید درباره‌ی یک موضوع جدی بحث کنید. اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که شریک عاطفی‌تان از بحث درباره‌ی هر موضوعی طفره می‌رود و تمایلی به صحبت کردن ندارد. ظاهرا او تلاش می‌کند از صحبت کردن درباره‌ی موضوعی که شما مطرح کرده‌اید دوری کند. این نشانه‌ی خطرناکی است که آینده‌ی رابطه‌تان را تهدید می‌کند و باید به دنبال راه چاره باشید.

چطور متوجه شویم رابطه ی عاطفی مان یک طرفه است؟

10. پنهان کردن شما از دوستان

اگر مدت زیادی است در یک رابطه‌ی عاطفی هستید اما طرف مقابل چندان تمایلی ندارد که شما را به دوستان صمیمی‌اش معرفی کند، آن را نشانه‌ی خطرناکی تلقی کنید. اگر او در رابطه با شما جدی است، نباید در این‌باره تردید داشته باشد. آیا مدام می‌گوید آمادگی این کار را ندارد و فکر می‌کنید برای معرفی شما به دوستانش بهانه تراشی می‌کند؟ شاید نمی‌خواهد به این زودی‌ها با حقیقت رابطه‌تان مواجه شود. در این صورت، به نظر می‌رسد او آنقدرها که شما فکر می‌کنید در رابطه‌تان جدی نیست و قدم در یک رابطه‌ی یک طرفه گذاشته‌اید.

منبع: brightside

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-14 14:56:07
دسته بندی ها