ازدواج نباید 5 خصوصیت شخصیتی شما را تغییر دهد

21 شهریور 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - ازدواج نباید 5 خصوصیت شخصیتی شما را تغییر دهد
ازدواج نباید 5 خصوصیت شخصیتی شما را تغییر دهد
امتیاز مطلب: 90%

ازدواج مهم‌ترین تصمیم زندگی است و همین تصمیم گیری سخت، آینده‌ی ما را می‌سازد. اما نباید اجازه دهید این تصمیم روی دیگر ابعاد زندگی‌تان سایه بیندازد. یک ازدواج موفق ما را به سوی داشتن زندگی موفق و کامل‌تری رهنمون می‌کند. اکنون قصد داریم به 5 فاکتور مهم اشاره کنیم که نباید بعد از ازدواج تغییری در آنها ایجاد کنید. با یوکن همراه باشید.

نباید خصوصیات شخصیتی خود را به خاطر رابطه جدید یا ازدواج تغییر دهید. البته ممکن است دو طرف به این توافق برسند که تغییراتی اعمال شود؛ اما مطمئنا این تغییرات هیچ تاثیر مثبتی روی زندگی مشترک نخواهد داشت. چراکه صلاح نیست خصوصیات شخصیتی خود را به خاطر ازدواج تغییر دهید. اکنون به 5 فاکتور مهم اشاره می‌کنیم که ممکن است بعد از ازدواج تغییر کند:

1. ارزش‌ها و باورهای فرد

ارزش‌های هر کسی از همان دوران کودکی شکل می‌گیرد و با بزرگ شدن نیز کامل‌تر می‌شود. تغییر باورها بعد از ازدواج، به این معناست که سیستم‌های ارزشی‌تان را به چالش می‌کشید. باید بدانید در یک رابطه صداقت و اعتماد بسیار مهم‌تر از یکسان بودن باورهاست. پس هیچ‌وقت به خاطر بهبود کیفیت رابطه، باورها و ارزش‌های خود را خدشه‌دار نکنید.

ازدواج نباید 5 خصوصیت شخصیتی شما را تغییر دهد!

2. عیوب فرد

عده‌ی زیادی فکر می‌کنند بعد از ازدواج باید تمام عیب‌ها و نقایص‌شان را از بین ببرند. در حالیکه عیب‌و‌نقص‌های هر فرد شخصیت او را می‌سازد و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند کامل و بی‌نقص است. اگر کسی بخواهد عیب و نقص‌های خود را از بین ببرد، یعنی بخشی از شخصیت خود را از بین برده است. اگر همسرتان به زندگی با شما علاقه‌مند باشد، قطعا می‌تواند عیب و نقص‌هایتان را بپذیرد و شخصیت واقعی‌تان را قبول کند. پس چه بهتر که از ابتدای رابطه، تمام خصوصیات خوب و بدتان را برای شریک زندگی‌تان توضیح دهید.

3. وضعیت ظاهری

اگر تمایل دارید اندام‌تان تغییر کند، می‌توانید نوع فعالیت‌تان را تغییر دهید، اما هیچ‌وقت به خاطر نظر و دلخواه دیگری، این کار را انجام ندهید. اغلب افراد دوست دارند اندامی زیبا و بی‌عیب‌و‌نقص داشته باشند، اما نباید تمام انرژی و وقت خود را روی این مساله بگذارید. اگر شریک زندگی‌تان اصرار دارد اندام‌تان را مطابق با دلخواه او تغییر دهید، باید بدانید تنها ظاهر شما برای او مهم است و هیچ احساسی نسبت به شما ندارد. اگر شریک زندگی‌تان واقعا به شما علاقه‌مند باشد، ظاهرتان بی‌ارزش‌ترین چیزی است که به آن فکر می‌کند.

ازدواج نباید 5 خصوصیت شخصیتی شما را تغییر دهد!

4. اهداف و خواسته‌ها

هیچ‌وقت با ازدواج خواسته‌ها و آرزوهایتان را فدا نکنید. هرچند ازدواج جایگاه بسیار بالایی دارد؛ اما خواسته‌ها و اهداف شما هم مهم هستند. در یک ازدواج ایده‌آل شریک زندگی شما از خواسته‌ها و تمایلات‌تان حمایت می‌کند. ممکن است شما و همسرتان آرزوهای مشترک زیادی داشته باشید، اما حتما باید اهداف و آرزوهای شخصی خود را هم دنبال کنید.

5. ارتباط با دیگران

همه‌ی ما به جز همسر با افراد دیگری چون خانواده، دوستان و آشنایان نیز ارتباط داریم. ازدواج و تشکیل خانواده نباید مانع ارتباط شما با اعضای خانواده و دوستان نزدیک‌تان شود. باید این مساله را مدنظر داشته باشید و برای عزیزان طرف مقابل خود، ارزش قائل شوید.

ازدواج نباید 5 خصوصیت شخصیتی شما را تغییر دهد!

رابطه‌ی موفق نیاز به رسیدگی دارد و برای داشتن روابطی ایده‌آل و موفق، باید تلاش کنید و وقت و انرژی بگذارید. همسرتان موظف است شما را با تمام علایق و سرگرمی‌هایتان دوست داشته باشد. اگر زن و مرد برای علایق و خواسته‌های طرف مقابل ارزش قائل شوند، رابطه‌ای مستحکم‌تر و لذت‌بخش‌تر را تجربه خواهند کرد.

 

منبع: famifi

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-02 11:55:17
دسته بندی ها