با این 9 راه استرس‌تان را کنترل کنید تا زندگی شادتری داشته باشید

20 شهریور 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - با این 9 راه استرس‌تان را کنترل کنید تا زندگی شادتری داشته باشید
با این 9 راه استرس‌تان را کنترل کنید تا زندگی شادتری داشته باشید
امتیاز مطلب: 78%

استرس روی زندگی شهری سایه انداخته و همه‌ی ما از تاثیرات مخرب استرس روی زندگی خود مطلع هستیم. اما هرگز نمی‌توان تمام شرایط را برای کنترل استرس مهیا کرد. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چطور زندگی شاد و بدون استرسی را تجربه کنید.

1. هزینه‌های زندگی را کنترل کنید

اولین عامل استرس‌زا در زندگی‌های امروزی، پول است. پس هزینه‌ها را مدیریت کنید و با دخل و خرج درست، استرس‌تان را کاهش دهید. پس‌انداز کردن برای بازنشستگی، خرید خانه، داشتن بیمه و غیره از بهترین راهکارها برای مدیریت هزینه‌ها و در نهایت کاهش استرس است.

استرس تان را کنترل کنید تا زندگی شادتری داشته باشید!

2. به قدر کافی بخوابید

کمبود خواب باعث ایجاد استرس می‌شود. براساس تحقیقات انجمن روانشناسان ایالات متحده آمریکا، 21 درصد افرادی که با استرس دست و پنجه نرم می‌کنند، دچار کم‌خوابی هستند. اگر کمبود خواب شما همیشگی باشد قطعا بمبی از استرس خواهید بود که هر لحظه خطر انفجار دارد. پس برای کارهایتان برنامه ریزی درست داشته باشید تا دچار کمبود خواب و در نتیجه استرس نشوید.

3. برنامه‌ریزی کنید

برای هر روز، هر هفته و هر ماه خود برنامه‌ریزی کنید. شاید این کار برایتان خسته کننده باشد، اما از استرس کارهایی که ممکن است فراموش کنید رها شده و با برنامه‌ریزی درست، موفقیت بیشتری در انتظارتان خواهد بود.

4. لیستی از کارهایتان داشته باشید

بعد از برنامه‌ریزی، لیستی برای خود تهیه کنید تا از انجام تمام کارها مطمئن شوید. بدین ترتیب وقتی برنامه خود را به طور کامل به انجام برسانید، اراده‌تان تقویت می‌شود و اعتماد به نفس تان بالا می‌رود. البته سعی کنید این لیست کوتاه باشد. در غیر این صورت، خود عاملی برای افزایش استرس‌تان خواهد بود.

5. برای زندگی‌تان قانون بگذارید

داشتن قوانین خاص و سختگیرانه، مانند شروع کار بعد از ساعت 7 صبح و تعطیل کردن قبل از 10 شب، به شما این اطمینان را می‌دهد که برای استراحت وقت کافی دارید و می‌توانید بدون استرس زندگی کنید.

استرس تان را کنترل کنید تا زندگی شادتری داشته باشید!

وقتی استرس به سراغ‌تان می‌آید، به خودتان استراحت داده و چند نفس عمیق بکشید. وقتی کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، همین استراحت‌های کوتاه، انرژی و انگیزه تان را چندبرابر خواهد کرد.

6. شرایط خود را بسنجید

این که بدانید چطور موقعیت‌های پراسترس را پشت سر بگذارید مساله‌ی بسیار مهمی است. راهکار مقابله با استرس در هر فردی متفاوت است. برای مثال، شاید یک نفر با گوش دادن به موسیقی، دردودل کردن با دیگری یا خواب نیمروز بتواند استرس خود را کاهش دهد. پس باید بتوانید راه‌های کاهش استرس را در خود پیدا کرده و آنها را به کار بگیرید.

7. تمرینات مدیتیشن انجام دهید

مدیتیشن (مراقبه) بهترین راهکار برای کاهش استرس است. هر روز چند دقیقه از وقت‌تان را به انجام تمرینات مدیتیشن اختصاص دهید تا ذهن‌تان آرام بگیرد. برای اینکه روز آرام و بی‌استرسی داشته باشید حداقل 10 دقیقه از وقت‌تان را به مدیتیشن بپردازید.

8. با دیگران در ارتباط باشید

یکی از راه‌های کاهش استرس، ارتباط برقرار کردن با اطرافیان است. اگر در محل کار دچار استرس شدید، از مدیر یا همکاران خود کمک بگیرید. اگر استرس در خانه به سراغ‌تان آمد، با اعضای خانواده در مورد حال و احساس خود حرف بزنید.

استرس تان را کنترل کنید تا زندگی شادتری داشته باشید!

9. خانه‌تان را سر و سامان دهید

از دلایل استرس و اضطراب بهم‌ریختگی محل کار یا زندگی فرد است. پس تمام وسایل اضافی و کهنه را به افراد نیازمند بدهید و همیشه روی میزکارتان را مرتب کنید. وقتی استرس کمتری داشته باشید، زندگی شادتری خواهید داشت. البته استرس در برخی شرایط اجتناب ناپذیر است، اما باید بدانید چطور با آن رو به رو شوید تا زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار ندهد.

 

منبع: famifi

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-02 11:40:26
دسته بندی ها