5 نشانه که رابطه عاطفی‌تان آنقدر جدی شده که به ازدواج منجر شود

15 شهریور 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 5 نشانه که رابطه عاطفی‌تان آنقدر جدی شده که به ازدواج منجر شود
5 نشانه که رابطه عاطفی‌تان آنقدر جدی شده که به ازدواج منجر شود
امتیاز مطلب: 89%

گاهی در روابط عاطفی شرایطی پیش می‌آید که دو طرف اطمینانی به هم ندارند. در این زمان هیچ یک از دو نفر نمی‌توانند با قطعیت بگویند که طرف مقابل هم احساس مشترکی دارد و رابطه‌شان در چه مرحله‌ای است؟ بدون شک، این مرحله بسیار هیجان‌انگیز و در عین حال پرتنش است. شاید در همان زمانی که می‌خواهید شخصیت و خصوصیات طرف مقابل‌تان را بشناسید عاشق او شوید، اما چیزی نشان نمی‌دهید و حتی خود را محکم نگه می‌دارید. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم دقیقا چه زمانی رابطه‌ی عاطفی‌تان جدی شده است.

شاید سوالات زیادی به ذهن‌تان خطور کند. اینکه آیا رابطه‌تان فراتر از دوستی معمولی است؟ آیا زمان آن رسیده که در جمع به طرف مقابل‌تان ابراز علاقه کنید و یک زوج عاشق به نظر برسید؟ چطور متوجه شویم رابطه‌مان جدی است و می‌توانیم با اطمینان، احساس‌مان را بدون محافظه‌کاری نشان دهیم؟ چطور دریابیم با وجود تمام نااطمینانی دنیای پیرامون‌مان حداقل در نقطه‌ی درستی قرار گرفته‌ایم و رابطه‌مان رو به جدی شدن است؟

نشانه‌های روشنی وجود دارد که جدی شدن رابطه را تایید می‌کند. مانند خریدن حلقه یا صحبت درباره‌ی مراسم عقد. اما علاوه بر این نشانه‌های آشکار، نشانه‌های ریزتری هم وجود دارد که از جدی شدن رابطه حکایت می‌کند. در ادامه‌ی مقاله، به برخی از این نشانه‌های ظریف اشاره خواهیم کرد.

1. در جمع ابراز علاقه می‌کنید

هیچ‌گاه ابراز عشق و علاقه را در جمع دست کم نگیرید. البته تنها منظور شوخی‌های شیطنت‌آمیز و نازکردن در مقابل چشم دیگران نیست. وقتی شما و شریک عاطفی‌تان به دیگران نشان می‌دهید عاشق هم هستید، یعنی رابطه‌تان رو به جدی شدن است. در این برهه، بدون هیچ نگرانی و خجالتی در شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستید. عکس‌های دونفره‌تان را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید و به روزرسانی حساب فیسبوک‌تان را به رابطه با یکدیگر اختصاص می‌دهید.

افرادی که فعالیت چندانی در فضای مجازی ندارند، از طرق دیگری جدی شدن رابطه‌شان را نوید می‌دهند. مانند اعلام نسبت‌شان هنگام معرفی یکدیگر، عدم پنهان کاری برای ارتباط با هم دست در دستِ هم بودن و هوای همدیگر را داشتن در جمع.

2. وقتی برای همدیگر اهمیت پیدا می‌کنید

رابطه عاطفی مان آنقدر جدی شده که به ازدواج منجر شود؟

وقتی طرف مقابل از مسیر همیشگی می‌گذرد و حتی راهش را طولانی می‌کند تا شما را خوشحال کند، یعنی برایش مهم هستید و رابطه‌تان جدی شده است. وقتی رابطه‌تان جدی شده است، نشانه‌های کوچک مدام تکرار می‌شود تا جایی که می‌خواهید به همان اندازه که مراقب خودتان هستید، مراقب طرف مقابل هم باشید.

قرارگذاشتن برای تفریح بعد از کار، شام دونفره یا سینما رفتن برای هر دو طرف نشانه‌ی این است که رابطه عاطفی جدی شده است. کافی است از طرف مقابل بپرسید «امروز چه کارهایی انجام دادی؟» تا نشان دهید به او اهمیت می‌دهید و برایش ارزش قائل هستید، حتی اگر از حرف‌های او سر در نیاورید و تنها ادای گوش دادن درآورید.

2. وقتی به یکدیگر اعتماد می‌کنید

اعتماد یکی از نشانه‌های مهم در رابطه‌ی عاطفی پایدار است. هر رابطه‌ای فراز و نشیب‌های خودش را دارد. اما مهم این است به جایی برسید که وقتی طرف مقابل می‌گوید دوست‌تان دارد و می‌خواهد همیشه کنارش بمانید. به او شک نکنید و در ذهن‌تان نگویید «واقعا راست می‌گوید؟»

نباید مدام نگران باشید که طرف مقابل نگاهش به دیگران است یا شاید با نامزد قبلی‌اش ارتباط دارد. بلکه باید به این اطمینان برسید که در بین ایمیل‌ها و پیام‌هایش هیچ چیز مشکوکی وجود ندارد و اگر تنهایش می‌گذارید و در تعطیلات کنارش نیستید، هیچ نگرانی برای خیانت وجود ندارد.

اگر در رابطه‌تان احساس امنیت می‌کنید، بدین معناست که رابطه‌ی عاطفی شما جدی شده است و نباید همانند کارآگاه‌ها رفتار کنید. البته از خودتان هم غافل نشوید. نیاز نیست مدام در حال پاک کردن پیام‌هایتان باشید و پنهان‌کاری را در پیش بگیرید. رابطه‌ی سالم و مثبت در تمام شرایط، چه در خوشی‌ها و چه در ناخوشی‌ها زیبا و لذت‌بخش است.

3. وقتی بخشی از زندگی هم می‌شوید

رابطه عاطفی مان آنقدر جدی شده که به ازدواج منجر شود؟

بسیار مهم است که بخش‌هایی از زندگی‌تان تنها متعلق به شما دو نفر باشد. وقتی ماجراهای زیادی هست که تنها خودتان دونفر از آنها مطلع هستید، یعنی رابطه‌تان جدی شده است. چیزهایی که فقط شما دوتا از آنها سر درمی آورید.

در عین اینکه بخشی از زندگی هم می‌شوید، زمانی هم برای تنهایی خودتان دارید. با اینکه در یک رابطه‌ی عاطفی هستید، برای خودتان شخصیتی متمایز با علاقه‌مندی‌های خاص دارید. این همان چیزی است که باعث تقویت رابطه‌تان می‌شود. هر یک زمانی را به خود اختصاص می‌دهید، اما زمان‌هایی هم دارید که با هم می‌گذرانید و تجربیات مشترکی را به ارمغان می‌آورید، یعنی طرف مقابل را در بخش‌هایی از زندگی‌تان سهیم می‌کنید.

با معرفی شریک عاطفی‌تان به خانواده و دوستان، دعوت او به مهمانی‌های خانوادگی و لذت‌بردن از علاقه‌مندی‌های مشترک، رابطه‌تان گرم‌تر خواهد شد. هر یک از شما دو نفر وجوه گوناگونی دارید، برخی از آنها در راستای رابطه‌تان، برخی دیگر در حوزه‌ی علاقه‌مندی‌ها و اهداف فردی‌تان و همچنین کسانی که در زندگی‌تان نقش دارد است. باید بتوانید با وجود تمام مشغله‌هایی که دارید، رابطه‌تان را مدیریت کنید و در نهایت باعث تکامل رابطه‌تان شوید.

4. وقتی در کنار او هستید، احساس بی‌نظیری دارید

مایا آنجلو می‌گوید:

افراد گفته‌هایتان را از یاد می‌برند، کارهایتان را فراموش می‌کنند، اما هیچ وقت احساسی را که در آنها بوجود آوردید فراموش نخواهند کرد.

گفته‌ی آنجلو به خصوص در رابطه‌ی عاطفی که احساسات نقش مهمی در پیوند میان افراد دارد، صدق می‌کند. اگر در کنار شریک عاطفی‌تان احساس فوق‌العاده‌ای دارید و سرشار از آرامش هستید، یعنی به خانه‌ی آسوده‌تان پناه برده‌اید و رابطه‌تان جدی شده است.

وقتی کنار عشق‌تان هستید، خواب بهتری دارید، وقت گذرانی با هیچ کسی را به قدر وقت گذرانی با او دوست ندارید و وقتی با او هستید، همه چیز خیلی بهتر است. اگر چنین احساسی دارید، بدانید رابطه‌تان خیلی جدی‌تر از آن است که تصور می‌کنید.

 

منبع: elitedaily

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-04 12:51:26
دسته بندی ها