چطور می‌توانیم با افراد بیشتری دوست شویم؟

4 فروردین 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - چطور می‌توانیم با افراد بیشتری دوست شویم؟
چطور می‌توانیم با افراد بیشتری دوست شویم؟
امتیاز مطلب: 96%

حتما با برخی افراد مواجه شده اید که دوستان بیشتری در اطراف خود دارند، در مقابل عده ای در لاک تنهایی خود فرو رفته و همیشه بیرون از جمع دوستانه اند و با حسرت به آنها نگاه می کنند. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چطور دوستان بیشتری داشته باشید.

اگر یکی از همین آدم های تنها هستید و دوستان اندکی دارید، دیگر وقتش رسیده از لاک خود بیرون بیایید و دوستان بیشتری پیدا کنید.

چطور می‌توانیم با افراد بیشتری دوست شویم؟

اکنون قصد داریم 10 نکته را بیان کنیم که برای دوست یابی به شما کمک می کند:

1. خودِ واقعی تان باشید

هیچ کس از آدم ریاکار خوشش نمی آید. اگر خودِ واقعی تان نباشید، این شما نیستید که دارید با کسی دوست می شوید، بلکه تنها نقش کسی را بازی می کنید که با دیگران دوست می شود. وقتی آنقدر با دیگران صمیمی شوید که خودِ واقعی تان را در معرض نمایش قرار دهید، شاید با استقبال چندانی مواجه نشوید، چون کاملا متفاوت از چیزی هستید که نشان می دادید. اجازه دهید کسی که می خواهید با او دوست شوید خودِ واقعی تان را بشناسد.

2. با کسانی که می شناسید وارد رابطه شوید

حتی اگر دوستان زیادی نداشته باشید حتما افراد بسیاری در پیرامون تان هستند که آنها را می شناسید. با کسانی که می شناسید ارتباط برقرار کنید و حتی با دوستان قدیمی که مدتی است از آنها خبر ندارید تماس بگیرید. حتی به فکر دوستانِ دوستان تان هم باشید. شاید از طریق ارتباط با دوستان تان و دوستان آنها، با افراد جذابی آشنا شوید که می توانند دوستان خوبی در آینده باشند. اگر از شما دعوت کردند که به خانه شان بروید، حتما قبول کنید؛ زیرا اگر در خانه بمانید و بیرون نروید، شانس آشنایی با دوستان جدید را از دست خواهید داد.

چطور می‌توانیم با افراد بیشتری دوست شویم؟

3. به سراغ دوستی‌های آنلاین بروید

از فناوری کمک بگیرید تا دوستان جدیدی پیدا کنید. هر نوع گروه آنلاینی که بخواهید در آن شرکت کنید در اینترنت پیدا می شود. حتی در برخی گروه ها برای انجام فعالیت هایی برنامه ریزی می شود. برای مثال، وب سایت لیف لت (LeafLet) محیط بسیار خوبی برای آشنا شدن با افراد جدید است. این وب سایت بخشی مربوط به رویدادها دارد که می توانید در آنها شرکت کنید و با افرای که علایق و تفکری همانند شما دارند آشنا شوید.

4. فکرتان را باز کنید

اگر همیشه نسبت به اطرافیان تان دیدگاه انتقادی داشته باشید و همواره آنها را مورد قضاوت قرار دهید، قطعا نمی توانید دوستان زیادی پیدا کنید. پس کمی منعطف باشید و تمام عقاید، دیدگاه ها و موقعیت های مختلف را بپذیرید. با این روش می توانید دوستان زیادی در اطراف خود داشته باشید.

چطور می‌توانیم با افراد بیشتری دوست شویم؟

5. سوال بپرسید

وقتی با افراد جدیدی ملاقات می کنید از آنها درباره ی خودشان و زندگی شان سوال کنید، البته در ملاقات اول سوالات خصوصی و خانوادگی نپرسید. نه برای اینکه آنها را بیشتر بشناسید، بلکه با این کار به آنها نشان می دهید زندگی شان برایتان جالب است و آنها هم در پاسخ به سوالات صداقت بیشتری از خود نشان خواهند داد.

6. اجتماعی باشید

برای اینکه دوستان جدیدی پیدا کنید اجتماعی باشید و با افراد بیشتری وارد تعامل شوید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، پیشنهاد می کنیم در یک انجمن یا گروه اجتماعی عضو شوید. کارهای داوطلبانه انجام دهید و در دوره های مختلف شرکت کنید. اگر به مهمانی دعوت شدید حتما این دعوت را بپذیرید و به قصد پیدا کردن دوستان جدید، به آنجا بروید.

چطور می‌توانیم با افراد بیشتری دوست شویم؟

7. تکیه‌گاه مطمئنی باشید

اگر می خواهید دوستان خوبی در اطراف خود داشته باشید، باید خودتان هم برای او دوست باشید و یک تکیه گاه خوب به حساب بیایید. هر زمان دوست تان به کمک شما نیاز داشت در کنار او باشید. اگر دوست تان بی موقع به شما زنگ زد و از مشکلش گفت، تلفن را به روی او قطع نکنید. شاید شما هم خسته و درمانده باشید، اما مطمئنا او حالش از شما بدتر است که دیروقت زنگ زده است. اینکه او خواسته به شما زنگ بزند و درباره ی مشکلش درد و دل بکند نشان می دهد شما را دوست و تکیه گاه خود می داند، پس همان دوستی باشید که او انتظارش را دارد.

8. با دوستان‌تان در تماس باشید

شاید بعد از مدت کوتاهی ارتباط خود را با کسانی که با آنها آشنا شده اید قطع کنید؛ اما بهتر است با آنها در تماس باشید. امروزه با وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید با دیگران در ارتباط بمانید. حتی می توانید دوستان قدیمی تان را پیدا کنید و دوباره با آنها وارد رابطه شوید.

چطور می‌توانیم با افراد بیشتری دوست شویم؟

9. در یک گروه کاری عضو شوید

حتما در محل کارتان گروه هایی هستند که در یک حوزه ی خاص فعالیت می کنند. ممکن است گروهی در وقت ناهار پیاده روی یا ورزش کنند. در تمام فعالیت هایی که در محل کارتان انجام می شوند شرکت کنید تا با افراد جدیدی آشنا شوید.

10. به سرعت اطلاعات‌تان را فاش نکنید

هرچند لازم است با دوستان نزدیک تان روراست باشید، اما خیلی زود اطلاعات زیادی راجع به خودتان و زندگی تان فاش نکنید. این کار چندان خوشایند نیست. وقتی او مدت کوتاهی است با شما آشنا شده، قطعا تمایلی ندارد درباره جزئی ترین مسائل شخصی شما بداند. پس اطلاعات زندگیتان را در زمان مناسب با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-04-08 11:30:02
دسته بندی ها