تکنیک‌های جلب اعتماد همسر در زندگی مشترک

9 فروردین 1398 - 12:00
مهارت‌های همسرداری - تکنیک‌های جلب اعتماد همسر در زندگی مشترک
تکنیک‌های جلب اعتماد همسر در زندگی مشترک
امتیاز مطلب: 97%

بهترین و رضایت بخش ترین روابط بر پایه ی اعتماد شکل می گیرند. اگر می خواهید عالی ترین روابط را تجربه کنید، هم شما و هم همسرتان باید یاد بگیرید چطور اعتماد همسرتان را به دست آورید. اغلب زن و شوهرها اعتماد را تنها وفاداری در روابط زناشویی تعبیر می کنند، در حالیکه این احساس بسیار عمیق تر است. با یوکن همراه باشید تا راه های جلب اعتماد همسر را بازگو کنیم.

1. پایبندی به ارزش های مشترک

وفادار باشید

اگر یکی از طرفین وفادار نباشد، رابطه به سرعت متلاشی می شود. خیلی از زن و شوهرها از خیانت کوچک چشم پوشی می کنند، اما برای بخشش آن نیز به کمک مشاور یا روانشناس نیاز دارند. به همسرتان تعهدِ وفاداری بدهید و به آن پایبند باشید. اگر در رابطه تان احساس خوشحالی نمی کنید، به جای شروع رابطه ای جدید، از مشاور کمک بگیرید و رابطه فعلی تان را حفظ کنید.

اگر به کسی قول وفاداری داده اید، باید از همه نظر هم فیزیکی و هم احساسی نسبت به او وفادار باشید. عده ای فکر می کنند هیچ اشکالی ندارد که با دیگری وارد رابطه عاطفی شوند و کمی از وقت شان را با فرد دیگری سپری کنند؛ اما باید بدانند این کار باعث ایجاد مشکلاتی در رابطه شان خواهد شد.

تکنیک های جلب اعتماد همسر در زندگی مشترک!

همسرتان را آزاد بگذارید و با او مهربان باشید

اعتماد در فضایی با احساس امنیت به دست می آید. فرآیند آسیب رساندن به یکدیگر، چه به صورت زبانی و چه به صورت فیزیکی و در نهایت پس زدن طرف مقابل، باعث ایجاد ترس هایی می شود که کاهش اعتماد را به دنبال دارد. اگر هر حرکت شریک زندگی تان را کنترل کنید، باعث عدم اعتمادش می شوید و تنها او را از خود دور می کنید.

اگر همسرتان تمایل دارد زمانی را با دوستانش سپری کند، این مساله را بپذیرید. البته باید باهم درمورد رفتار قابل قبول و رفتار غیرقابل قبول صحبت کنید. اگر همسرتان تصمیم دارد به همراه دوستانش در یک کلاس ورزشی ثبت نام کند و شما با این کار مخالف هستید، با او در این باره صحبت کنید تا در آینده این مساله سبب ایجاد تنش در رابطه تان نشود.

همسرتان را به خاطر خودش دوست داشته باشید

هر دو طرف باید به این اطمینان برسند که شریک زندگی تان تنها به خاطر خودتان و نه چیز دیگری دوست تان دارد. گاهی دوست داشتن به صورت کاذب و به خاطر خانواده، پول، ظاهر و حتی ترس از تنهایی است. پس مطمئن شوید همسرتان را به دلیل درستی دوست دارید.

تکنیک های جلب اعتماد همسر در زندگی مشترک!

رابطه تان را در اولویت قرار دهید

به سادگی می توانید همسرتان را به حال خود رها کنید؛ اما باید تمام وقت و انرژی تان را برای دیگر افراد یا سایر فعالیت ها نگذارید، بلکه همیشه رابطه تان را در اولویت قرار دهید. اگر رابطه برایتان مهم است، باید برایتان در اولویت قرار بگیرد.

وفادار بمانید

همیشه نسبت به اختلاف نظرها و عقاید متضاد خودتان تحمل کنید تا ترس از جدایی در دو طرف بوجود نیاید. این کار وقتی ممکن است که شما طرف مقابل را تهدید به جدایی نکنید.

تکنیک های جلب اعتماد همسر در زندگی مشترک!

2. ایجاد اعتماد در طرف مقابل

در رابطه تان ثبات داشته باشید

خیلی از افراد فکر می کنند انجام کارها به روشی متفاوت جذاب تر است؛ یعنی همواره به دنبال برنامه ریزی برای سورپرایز کردن طرف مقابل هستند. هرچند غافلگیر کردن طرف مقابل هیجان انگیز است، اما ثبات و یکنواختی اهمیت بیشتری دارد. شاید یکنواختی به نظرتان خسته کننده بیاید، اما در طولانی مدت باعث جلب اعتماد طرف مقابل می شود.

تکیه گاه خوبی باشید

اعتماد به معنای این است که بتوانید به دیگری تکیه کنید. شما به همسرتان اعتماد دارید که همیشه و فارغ از چیزهای دیگر، چه رفتاری از خود نشان می دهد. اعتماد باعث ایجاد امنیت در رابطه می شود. به گونه ای رفتار کنید که همسرتان مطمئن شود می تواند روی شما حساب کند.

تکنیک های جلب اعتماد همسر در زندگی مشترک!

اگر می گویید تا 5 بعدازظهر خودتان را به خانه می رسانید، خوش قول باشید یا اگر اتفاقی غیرمنتظره افتاد که نمی توانستید سر آن ساعت برسید، حتما همسرتان را در جریان بگذارید. ثبات در این جا به چشم می آید. اگر چند باری این اتفاق افتاد و شما برای اطلاع دادن بابت اینکه دیر می رسید تعلل کردید، نشان می دهد برخی چیزها برای شما مهم تر از رابطه تان هستند. رابطه ی موفق و شاد وقتی ایجاد می شود که دو طرف سعی کنند به قول هایی که می دهند پایبند باشند.

به آنچه می گویید باور داشته باشید

همسر شما از حالت چهره تان متوجه خیلی چیزها می شود. اگر دروغ بگویید یا سعی کنید احساس واقعی تان را پنهان کنید، او به خوبی متوجه این قضیه خواهد شد. با این کار حتی ممکن است فکر کند در حال خیانت به او هستید. وقتی طرف مقابل تان بداند هر چه می گویید حقیقت و قابل اعتماد است، رابطه تان نزدیک تر و بهتر خواهد شد.

تکنیک های جلب اعتماد همسر در زندگی مشترک!

حقیقت را بگویید

یکی از راه هایی که می توانید اعتماد همسرتان را جلب کنید این است که هیچ چیزی برای پنهان کردن نداشته باشید، چرا که زوج های موفق هیچ چیز را از هم پنهان نمی کنند. باید بدانید به زودی همه چیز برملا می شود و روراست نبودن شما تنها باعث سلب اعتماد می شود و رابطه تان را خراب می کند.

احساس واقعی تان را با او در میان بگذارید

برخی از افراد هیچ وقت اجازه نمی دهند شریک زندگی شان از نیازهای واقعی آنها مطلع شود. هرگز نگذارید همسرتان بی اطلاع باشد یا مدام بخواهد حدس بزند که باید چه کاری برایتان انجام دهد. البته این مساله دوطرفه است. اگر تنها یک نفر مورد توجه دیگری باشد، ممکن است فرد مقابل احساس بی توجهی و ناامیدی کند.

تکنیک های جلب اعتماد همسر در زندگی مشترک!

گاهی پاسخ منفی بدهید

خیلی خوب است که به نیازهای همسرتان توجه کنید و سعی کنید آنها را برآورده سازید، اما گاهی بهترین تصمیم "نه گفتن" است. نباید همیشه همه چیز مطابق میل و خواسته ی او پیش برود. با پاسخ منفی نسبت به برخی خواسته ها، احترام او را به دست می آورید همچنین نشان می دهید در رابطه تان منفعل نیستید. اینکه به خواسته ی خود توجه کرده و اظهارنظر کنید باعث افزایش اعتماد دو طرفه می شود.

3. اعتماد کردن به طرف مقابل

توانایی های همسرتان را باور کنید

اگر به این باور رسیده اید که همسرتان در برخی موارد صلاحیت کافی ندارد، در زندگی مشترک تان اعتمادی بین شما نیست. اگر چنین مشکلی دارید صادقانه و با رفتاری مناسب این مساله را با او در میان بگذارید. با این کار هم رابطه تان بهتر پیش می رود و هم اعتماد یکدیگر را به دست می آورید.

تکنیک های جلب اعتماد همسر در زندگی مشترک!

به همسرتان اعتماد کنید

چطور همسرتان به شما اعتماد کند، وقتی شما به او اعتماد کافی ندارید؟ اعتماد جنبه ی دوطرفه دارد و تنها یک نفر نمی تواند از عهده ی آن بربیاید.

اعتماد به طرف مقابل به این برمی گردد که احساس درونی شما نسبت به او چگونه است. اگر نسبت به تمام مسائل پیرامون تان احساس بی اعتمادی و ناامنی دارید، این احساس روی روابط عاطفی تان هم تاثیر می گذارد. دلایل زیادی وجود دارد تا به طرف مقابل تان اعتماد کنید، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

همسرتان را بدون هیچ سند و مدرکی باور کنید

اغلب افراد در هر موقعیتی بدترین سناریوی ممکن را در ذهن شان تصور می کنند که همین مساله اعتماد را در زندگی مشترک آنها از بین می برد. اینکه همسرتان جواب تلفن شما را نداده به این معنا نیست که در حال خیانت به شماست و با فرد دیگری سرگرم است. وقتی قرار است به طرف مقابل تان اعتماد کنید، باید حرف های او را بدون هیچ سند و مدرکی بپذیرید؛ یعنی به همسرتان اجازه می دهید برای موقعیت پیش آمده به شما توضیح دهد تا قانع شوید و حرف هایش را باور کنید.

تکنیک های جلب اعتماد همسر در زندگی مشترک!

به گوشی موبایل همسرتان دست نزنید

آیا برای گوشی موبایل تان رمز گذاشته اید؟ شاید فکر می کنید همسرتان گوشی شما را چک می کند. این مساله نشان می دهد در زندگی مشترک تان هیچ اعتمادی وجود ندارد. هرچند حفظ حریم خصوصی مهم است، اما نباید بیش از اندازه مواظب موبایل و وسایل شخصی تان باشید. وقتی بین دو طرف اعتماد واقعی وجود داشته باشد، حتی اگر دسترسی به موبایل تان هم آسان باشد، طرف مقابل به حریم خصوصی شما احترام می گذارد. وقتی در رابطه تان مشکل وجود دارد که فکر می کنید کسی به همسرتان زنگ می زند که ممکن است زندگی مشترک تان را به خطر بیندازد.

همسرتان را بیش از اندازه کنترل نکنید

وقتی اعتماد در زندگی مشترک وجود نداشته باشد، شما می خواهید هر کاری که طرف مقابل انجام می دهد را کنترل کنید. پس ممکن است همسرتان احساس زندانی بودن کند و به این نتیجه برسد که زندگی مشترک تان در حال تهدید است. اعتماد یعنی اجازه دادن به طرف مقابل که آزادانه زندگی کند. وقتی به فرد دیگری اعتماد دارید، یعنی به خودتان هم اعتماد دارید که سبب ایجاد روابطی موفق و سالم تر در طولانی مدت خواهد شد.

منبع: wikihow

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-10 17:29:24
دسته بندی ها