چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟

11 فروردین 1398 - 12:00
مهارت‌های همسرداری - چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟
چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟
امتیاز مطلب: 81%

رابطه ی رمانتیک و عالی می تواند به سادگی حاصل شود، در صورتی که خودتان هم تلاش کنید. اگر می خواهید یک زندگی مشترک موفق و شاد داشته باشید، باید همواره برای حفظ عشق تان، هم به تنهایی و هم در کنار همسرتان تلاش کنید. با یوکن همراه باشید.

شاید این نگرانی در شما بوجود آمده که چرا اخیرا عشق تان همانند روزهای اول نیست و همه چیز تغییر کرده است. گاهی اوقات زنده نگه داشتن عشق، کار آسانی نیست، اما شما می توانید زندگی مشترک تان را با عشق روزهای اول حفظ کنید، در صورتی که هم شما و هم همسرتان برای رسیدن به این مرحله، انگیزه ی کافی داشته باشید، انرژی و وقت بگذارید و تمام تلاش تان را بکنید.

در ادامه مقاله، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چطور یک زندگی مشترک موفق بسازید!

باملاحظه باشید

به همسرتان احترام بگذارید

اگر می خواهید زندگی مشترک موفقی داشته باشید و همسرتان به این درک برسد که به احساساتش اهمیت می دهید، وقتی می خواهید درباره ی هر چیزی حتی مسائل روزمره تصمیم گیری کنید، به نظر همسرتان اهمیت دهید و از او نظرخواهی کنید. اگر به گونه ای رفتار کنید که انگار عقاید همسرتان هیچ اهمیتی ندارند و همیشه تصمیم آخر با شماست، ازدواج تان به شکست منجر خواهد شد. حتما نظر همسرتان را همانند عقاید خودتان جدی بگیرید و به آن اهمیت دهید. به همسرتان خوب گوش دهید و این باور را در او ایجاد کنید که برایتان اهمیت دارد.

  • همواره به همسرتان عشق بورزید، مهربان باشید و او را درک کنید. اگر در محل کار با مشکلاتی مواجه شدید و تمام ناراحتی خود را سر او خالی کردید، حتما معذرت خواهی کنید؛ به جای اینکه تنها به فکر خودتان باشید، به خواسته های او هم اهمیت دهید و درکش کنید.
  • به مسائل شخصی همسرتان هم احترام بگذارید. اگر توقع دارید احساس کند به او احترام می گذارید و حریم خصوصی اش را حفظ می کنید، به هیچ عنوان گوشی موبایل یا کامپیوترش را نگردید و به دنبال جستجو در فایل های شخصی نباشید.

چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟

برای حفظ رابطه تان تلاش کنید

اگر به همسرتان اهمیت می دهید و به دنبال رابطه ای موفق و پایدار هستید، سعی کنید اشتباهات گذشته را تکرار نکنید؛ هم اشتباهاتی که خودتان مقصر آن بوده اید و هم اشتباهاتی که از هر دویتان سر زده است. همچنین اشتباهات و شکست های همسرتان را گوشزد نکنید. به جای منفی گرایی، رفتارهای مثبت او و خودتان را تقویت کنید. از کنار هم بودن لذت ببرید و درباره چیزهایی که در زندگی به دنبال شان هستید حرف بزنید. اگر همسرتان را دوست دارید به احساساتش توجه کنید و گذشته را برای اینکه او را آزار دهید، مرور نکنید.

  • نادیده گرفتن گذشته، کار چندان آسانی نیست؛ اما برای اینکه لجبازی و کینه ورزی وارد زندگی مشترک تان نشود، نباید اتفاقات گذشته را مرور کنید. به خود یادآوری کنید همسرتان حق زندگی دارد و نباید با مرور خاطرات گذشته او را آزار دهید.

برای گوش دادن به همسرتان وقت بگذارید

"گوش دادن" بهترین روشی است که می توانید به همسرتان بفهمانید دوستش دارید و برایتان مهم است. وقتی او درباره مشکلات خود با شما حرف می زند، سعی کنید با آرامش به حرف هایش گوش کنید و اجازه دهید تمام حرفش تمام شود و بعد نظرتان را بگویید. باید با تمام وجود به او گوش دهید و به حرفهایی که می زند اهمیت دهید. اگر می خواهید یک گفت و گوی موثر داشته باشید، گوشی تلفن تان را کنار بگذارید، به چشمان همسرتان نگاه کنید و آنقدر که برایتان مهم است برای گوش دادن به حرف هایش انرژی بگذارید.

  • گاهی ممکن است وقتی کسی صحبت می کند، حواس تان پرت شود. اگر در مکالمه با همسرتان چنین اتفاقی رخ داد، معذرت خواهی کنید و هرگز تظاهر به گوش دادن نکنید، بلکه سعی کنید روی حرف هایش متمرکز شوید و بفهمید موضوع صحبتش چیست.
  •  وقتی همسرتان داستانی برای شما تعریف می کند، درمورد آن داستان از او سوال کنید. با این کار، او احساس می کند به حرف هایش اهمیت می دهید و موضوع را درک کرده اید. قطعا نمی خواهید فکر کند حوصله اش را ندارید.
  • در اغلب اوقات، همسرتان تنها می خواهد بعد از گذراندن یک روز سخت و پرمشغله، کسی باشد که به حرف های او گوش کند، پس نباید فکر کنید همیشه باید نقش مشاور را برای او ایفا کنید. تنها کافی است به او گوش کنید، نیازی به ارائه ی راه حل نیست.

چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟

همسرتان را اولویت اصلی زندگی خود بدانید

نگران نباشید، منظور این نیست که در هر شرایطی گوش به فرمان همسرتان باشید و دور او بگردید؛ اما باید درنظر بگیرید وقتی ازدواج می کنید، یعنی هر دو طرف خواسته اید اولویت زندگی دیگری باشید. پس به بزرگترین تصمیم زندگی تان و هر تصمیم مشترکی که در کنار یکدیگر می گیرید، احترام بگذارید. سعی کنید همیشه کاری را انجام دهید که برای هر دوی شما، بهتر است.

  • اگر همسرتان و خانواده یا دوستان تان روابط خوبی باهم ندارند، دلیل نمی شود با همسرتان رو به رو شوید. اگر فکر می کنید حق با همسرتان نیست باز هم ملاحظه ی زندگی و احساسات او را بکنید و حامی اش باشید.
  • اگر همسر خود را دوست دارید سعی کنید دوستان و خانواده اش را هم دوست داشته باشید. اگر او دوستانی دارد که از رفتار و کردارشان خوش تان نمی آید، درباره این مساله با او صحبت کنید و از خودش کمک بخواهید.

رابطه تان را قدرتمند حفظ کنید

اگر می خواهید زندگی مشترک موفقی داشته باشید، ارتباط خوب با همسرتان کلید دست یابی به این موفقیت است. شما و همسرتان باید این توانایی را در خود بوجود آورید که درباره ی هرچیزی که فکر می کنید، خصوصا چیزهایی که بین شما مشترک است، به راحتی با یکدیگر صحبت کنید. اگر درباره ی افکارتان باهم حرف بزنید، این کار باعث ایجاد صداقت و پیشرفت رابطه تان خواهد شد و به شما کمک می کند زندگی مشترک سالم و موفق تری داشته باشید.

  • در هنگام عصبانیت هیچ حرفی را به قصد ناراحت کردن همسرتان به زبان نیاورید، شما که نمی خواهید به او آسیب بزنید! شاید منظور بدی نداشته باشید یا اصلا متوجه نشوید حرف هایتان اشتباه هستند؛ اما این حرف ها در ذهن همسرتان باقی می ماند و به سختی آنها را از یاد خواهد برد؛ همین کلمات می تواند به رابطه تان آسیب بزند. اگر بعد از اینکه حرفی زدید متوجه شدید تاثیر بدی روی او داشته است، حتما معذرت خواهی کنید.
  • وقتی درمورد مساله ای استدلال می کنید، به چیزی که می گویید توجه داشته باشید. هرگز شخصیت همسرتان را نادیده نگیرید و با کلمات خود به او حمله نکنید.
  • برای ایجاد رابطه ای قوی و موفق، باید از افکار و خلق و خوی همسرتان آگاه باشید، بدون اینکه خودش چیزی بگوید. پس زبان بدن او را درک کنید و این توانایی را در خود ایجاد کنید که اشتباهات تان را به زبان بیاورید، این کار باعث می شود زن و مرد احساس راحتی بیشتری باهم کنند.

چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟

اعتماد را در رابطه تان ایجاد کنید و از آن تخطی نکنید

اگر همسرتان درمورد مساله ای مهم و خصوصی به شما اطمینان کرد و آن را با شما در میان گذاشت، هرگز با بی تدبیری خود آن را با کسی در میان نگذارید، حتی خانواده تان، زیرا این کار تمام اعتماد میان شما را از بین می برد. اگر موضوع موردنظر یک مساله ی شخصی بود نباید به خودتان اجازه دهید در بحث ها و جدال هایتان، از آن به عنوان نقطه ضعف همسر خود استفاده کنید؛ حتی اگر همسرتان به شما خیانت کند و بخواهید به زندگی تان پایان دهید. اعتماد بدین معناست که شریک زندگی تان درمورد مهم ترین مسائل زندگی اش با شما صادق است و شما موظف هستید به این صداقت احترام بگذارید.

  • همسرتان باید به شما، بیشتر از هر فرد دیگری اعتماد داشته باشد. پس اجازه ندهید این اعتماد خدشه دار شود. اگر در این مورد مرتکب اشتباهی شدید، حتما از او دلجویی کنید و به دنبال جبران اشتباهتان باشید.

خود را با خلق و خوی همسرتان وفق دهید

اگر فکر می کنید مساله ای باعث نگرانی و رنجش همسرتان شده است، برای چند دقیقه او را در آغوش بگیرید و دلیل ناراحتی اش را جویا شوید. قطعا او به توجه شما نیاز دارد، پس هرگز از این موقعیت چشم پوشی نکنید. اگر همسرتان تمایلی به صحبت کردن درباره ی مشکلش نداشت به او سخت نگیرید، زیرا تنها شرایط بدتر می شود. باید به گونه ای رفتار کنید که بداند هر زمان به وجودتان نیاز داشته باشد، در کنار او خواهید بود و با جان و دل به حرف هایش گوش می کنید.

  • اگر شما و همسرتان بیرون از محیط منزل بودید و متوجه شدید مشکلی پیش آمده است، در جمع دیگران چیزی از او نپرسید. تنها در کنارش باشید و به او نشان دهید برایتان مهم است.

چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟

همیشه دوست داشتنی باشید

از تاثیر جمله‌ی «دوستت  دارم» غافل نشوید

هیچ وقت فکر نکنید چون همسرتان می داند دوستش دارید، پس نیازی نیست هر روز آن را به زبان بیاورید. برای نشان دادن اینکه چقدر همسرتان را دوست دارید، تلاش کنید. بهتر است حداقل روزی یک تا دو بار به او بگویید واقعا دوستش دارید. وقتی "دوستت دارم" تاثیر بیشتری دارد که در چشمانش نگاه کنید و علاقه ی واقعی خود را ابراز کنید. تنها با کلام تان نگویید "دوستت دارم". اگر دور از هم هستید، برای او یک متن عاشقانه بفرستید؛ اما در کل باید در زندگی تان به گونه ای رفتار کنید که به این نتیجه برسد واقعا چقدر دوستش دارید.

  • «دوستت دارم» هیچ زحمتی روی دوشتان ندارد، پس بیشتر از آن استفاده کنید. همین دو کلمه ناقابل در زندگی تان غوغا می کند و باعث ایجاد تغییرات بزرگی در رابطه ی شما می شود.
  • هرگز از این جمله به طور نمایشی استفاده نکنید، مخصوصا وقتی چیزی از همسرتان می خواهید یا بعد از جر و بحث سعی دارید تمام حرف هایی که زده اید را از یاد او ببرید. وقتی به او بگویید "دوستت دارم" که واقعا چنین احساسی داشته باشید. در این زمان، گفتن این جمله تاثیر عاطفی بیشتری روی طرف مقابل خواهد داشت.

هر روزتان را عاشقانه شروع کنید

سعی کنید در رابطه تان مهربان و پرذوق باشید، بدین ترتیب در آغاز روز احساس عاشقانه ی بیشتری نسبت به یکدیگر خواهید داشت و روز آرام و شادی را پشت سر می گذارید. شاید همیشه صبح تان را با خوردن صبحانه و انجام کارهای شخصی شروع کنید، اما اختصاص چند دقیقه برای در آغوش کشیدن همسرتان، بوسیدن یا نوازش کردن او، باعث می شود روز خوبی را شروع کنید. اگر شغل تان طوری است که ساعات زیادی از هم دور هستید، این رفتار عاشقانه و محبت آمیز در ابتدای صبح می تواند بسیار مفید باشد و تا وقتی دوباره نزد خانواده تان برمی گردید، هم شما و هم همسرتان احساس خوبی داشته باشید. پس شریک زندگی تان را در آغوش بگیرید و به او اطمینان و قوت قلب بدهید. ارتباط فیزیکی باعث قدرتمندتر شدن رابطه تان می شود. اگر بین خودتان فاصله ایجاد کنید و حتی روی صندلی کنار هم ننشینید، فاصله ی بین تان هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

  • محبت کردن به همسرتان، تنها چند دقیقه از وقت شما را می گیرد اما این کار، شور و هیجان بیشتری را وارد رابطه تان خواهد کرد. اول صبح او را بدون اشتیاق بغل نکنید و تنها به گفتن "خداحافظ عزیزم" بسنده نکنید، با این کار به او نشان می دهید برای رفتنش از خانه عجله دارید!
  • بدون شک حفظ رابطه جنسی و بهبود آن، کمک زیادی به پیشرفت رابطه تان خواهد کرد. در زمینه رابطه جنسی با همسرتان، با فکر باز رفتار کنید، صادق باشید و درباره ی چیزهایی که در رابطه تان دوست دارید یا دوست ندارید، با یکدیگر حرف بزنید.

چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟

برای همسرتان وقت بگذارید

در طول هفته زمانی را به تنها بودن با یکدیگر اختصاص دهید. وقتی با هم در یک مهمانی خانوادگی یا دوستانه هستید، زمان تنهایی محسوب نمی شود و باید به طور مستقل، این زمان تنهایی را در نظر بگیرید.

  • اگر فکر می کنید مشغله ی زیادی دارید و زمان کافی برای تنها بودن با یکدیگر ندارید، سعی کنید چند دقیقه از وقت تان را خالی کنید و با همسرتان تنها باشید. حتی می توانید با هم به پیاده روی آرام بروید یا زمان محدودی را در یک مهمانی، با یکدیگر خلوت کنید.
  • قرار دونفره تان را در برنامه ی خود بگنجانید، این طوری هم شما و هم همسرتان می دانید برای آن زمان مشخص نباید برنامه ی دیگری داشته باشید.

به هر طریقی، سعی کنید لبخند را روی لب همسرتان بیاورید

هر طور می توانید محبت خود را به همسرتان نشان دهید تا لبخند روی لبانش نقش ببندد. می توانید دست او را ببوسید یا وقتی می دانید هفته ی پرمشغله ای را پشت سر گذاشته است، برخی کارها را برای او انجام دهید. هیچ وقت از تاثیر کارهای کوچک غافل نشوید؛ این که یک یادداشت شیرین و جذاب برای او روی آینه بزنید. چه رابطه ی خوبی دارید و چه رابطه تان به کسالت رسیده است، این کارها را در حق همسرتان انجام دهید. وقتی وارد زندگی مشترک می شوید باید کاری انجام دهید که همسرتان حس کند یک فرد خاص و دوست داشتنی در زندگی شماست. باید به شریک زندگی تان بفهمانید که چگونه قدردان او هستید؛ مثلا گاهی ظرف ها را بشویید یا تخت خواب را مرتب کنید. این کار را انجام ندهید تا از شما تشکر کند، بلکه سعی کنید با این کارها به شریک زندگی تان نشان دهید واقعا دوستش دارید و برایتان مهم است. پس سعی کنید یک "لحظه ی خاص و ارزشمند" برای او بسازید. می توانید حس قدردانی تان را با دادن یک هدیه به او نشان دهید، نیاز هم نیست هدیه ای گران قیمت باشد، مهم این است که چنین کاری را انجام دهید. باید ببینید همسرتان به چه چیزی نیاز دارد تا بتوانید با خرید آن او را شگفت زده کنید.

چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟

  • اگر خیلی درگیر کارهایتان هستید، سعی کنید در زمان هایی که بیکارید برای همسرتان وقت بگذارید و کنارش باشید. باید به همسرتان نشان دهید همیشه مورد توجه شماست و برای او اهمیت دارید.
  • یک یادداشت عاشقانه برای همسرتان بنویسید یا یک مهمانی به مناسبت روز تولدش ترتیب دهید. بدون شک، این جذاب ترین تولد برای او خواهد بود و همیشه در ذهنش می ماند.
  • روزهای خاص مانند تولد یا سالگرد ازدواج، بهترین فرصت برای هدیه دادن است؛ اما گاهی سعی کنید همسرتان را سورپرایز کنید تا در خاطرش باقی بماند. باید به او نشان دهید از روی دوست داشتن و قدردانی از او برایش هدیه خریده اید، نه از سر تکلیف و اجبار!

وقتی همسرتان نیاز به کمک دارد، به کمکش بشتابید!

اگر همسرتان یک روز پرمشغله را پشت سر گذاشته است، باید این مساله را درک کنید و ملاحظه ی او را بکنید. وقتی حواستان به او باشد، وقتی شما هم درگیر باشید قطعا او همین کار را برایتان انجام خواهد داد. البته در این مورد هم باید تعادل را برقرار کنید. اگر می خواهید زندگی مشترک موفقی داشته باشید باید زمان هایی که همسرتان نیاز دارد، برای کمک به او بشتابید و بیشتر تلاش کنید.

  • شاید همسرتان برای اینکه شما را ناراحت نکند، طوری رفتار کند که انگار به کمک شما نیاز نداشته است؛ اما اگر احساس می کنید به کمک شما نیاز دارد و استرس تمام وجودش را فرا گرفته است، همان غذایی که دوست دارد را بپزید یا انجام برخی از مسئولیت های ساده ی او را به عهده بگیرید.

آخرین کارهایی که باید برای داشتن یک زندگی مشترک موفق انجام دهید:

دو طرف، استقلال خود را حفظ کنید

شاید فکر کنید باید تمام وقت باهم باشید و تمام کارها را در کنار هم انجام دهید تا زندگی مشترک تان درست پیش رفته باشد؛ اما حقیقت این است، اگر می خواهید پیوند زناشویی تان محکم باشد، باید استقلال فردی تان را حفظ کنید. اگر شما و شریک زندگی تان تمام کارها را در کنار یکدیگر انجام دهید، هرگز فرصتی برای ارتقای شخصیت و توانایی های فردی خود پیدا نخواهید کرد. وقتی همیشه باهم باشید، هر روز وابستگی تان بیشتر می شود و به مرور زمان استقلال فردی خود را از دست می دهید.

  • وقتی به پیشرفت می رسید که برای علایق و آرزوهای خود وقت صرف کنید.
  • اگر شما و همسرتان وقت بیشتری را به انجام کارهای شخصی اختصاص دهید، زمان های باهم بودن تان را بهتر سپری می کنید و قدر زندگی مشترک تان را می دانید. پس خیلی بهتر باهم کنار می آیید و به یکدیگر کمک می کنید.
  • چرا به همسرتان اجازه نمی دهید کمی با دوستانش وقت بگذراند؟ به این خاطر که ازدواج کرده اید باید تمام ارتباطات دوستانه تان را قطع کنید؟ بله درست است، شما و همسرتان باید در جامعه مکمل یکدیگر باشید، اما همواره به استقلال فردی خود نیز توجه کنید. زمان هایی را به دورهمی های دوستانه اختصاص دهید و هم شما و هم همسرتان، ارتباط خود را همچنان با دوستان تان حفظ کنید.

چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟

عشق را در زندگی تان زنده نگه دارید

اگر می خواهید رابطه تان همانند روزهای اول نامزدی گرم باشد، سعی کنید عشق تان را زنده نگه دارید. معمولا وقتی چند سال از زندگی مشترک می گذرد، چیزهای زیادی در رابطه تغییر می کند. پس برای ایجاد موقعیت های خاص که زندگی تان را از یکنواختی و کسالت در می آورد تلاش کنید. با هم قرار بگذارید و همانند اوایل ازدواج یا نامزدی با هم خوش بگذرانید. این کار باعث می شود هیجان وارد رابطه تان شود و برای یکدیگر جذاب تر باشید.

  • هر هفته یک قرار عاشقانه باهم بگذارید و تمام کارهایی که قبلا انجام می دادید، بعد از گذشت چند سال از زندگی تکرار کنید.
  • حتی اگر شرایط رستوران رفتن هم ندارید، یک میز شام عاشقانه بچینید یا در کنار هم یک فیلم رمانتیک تماشا کنید.
  • برای سالگرد ازدواج تان کارت تبریک عاشقانه برای هم بفرستید.
  • روابط عاشقانه می تواند زندگی مشترک شما را حفظ کند و به آن تازگی و طراوت ببخشد. برای یک سفر دونفره برنامه ریزی کنید و ناگهان به او بگویید که می خواهید آخر هفته با هم به سفر بروید. باید همسرتان را با انجام کارهای موردعلاقه اش سورپرایز کنید.

همدیگر را درک کنید و با هم کنار بیایید

اگر واقعا می خواهید رابطه تان همانند روزهای اول ازدواج باشد، باید با هم کنار بیایید و هر زمان لازم است برای عشق تان فداکاری کنید. هیچ رابطه ای بدون مشکل نیست پس لازم است زمان مشخصی را به صحبت های جدی درباره ی مشکلات تان اختصاص دهید. اینکه کجا می خواهید زندگی کنید یا چه زمانی بچه دار شوید مهم نیست، آنچه که اهمیت دارد این است که آنقدر ارتباط مستحکمی با همسرتان داشته باشید که قبل از هر تصمیمی بدانید چه می خواهید و باهم کنار بیایید.

  • قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید، باید هر دو طرف نظرتان را به هم بگویید و از دیدگاه یکدیگر مطلع شوید.
  • پیش از اینکه رابطه تان به خطر بیفتد، به این باور برسید که شاد بودن، خیلی بهتر از ناراحتی ناشی از بحث و جدل است. پس با هم مواجه نشوید بلکه سعی کنید با هم کنار بیایید و شرایط یکدیگر را درک کنید.

چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟

در تمام لحظات خوب و بد زندگی، در کنار یکدیگر باشید

وقتی همسرتان در موقعیت بدی است یا مساله ای باعث عصبانیتش شده است، کنار او بمانید تا آن شرایط را بگذراند. آیا او به دنبال ترفیع شغلی است؟ می خواهد مهم ترین تصمیم کاری اش را بگیرد؟ یکی از عزیزانش را از دست داده است؟ مهم این است در تمام لحظات خوب و بد زندگی، کنار او بمانید و حامی اش باشید. نباید انتظار داشته باشید همسرتان همیشه رفتار خوبی از خود نشان دهد، بلکه به او این اطمینان را بدهید که هر زمان نیاز باشد کنارش خواهید بود.

  • همیشه حمایت یک طرفه خوشایند نیست و ممکن است برایتان خسته کننده باشد. اگر فکر می کنید همیشه شما هستید که نقش حامی را دارید، درباره ی اینکه همسرتان چطور می تواند از شما حمایت کند با او حرف بزنید.

از همسرتان انتظارات واقع بینانه داشته باشید

اگر به دنبال یک زندگی شاد و موفق هستید، باید به این درک برسید که همیشه همه چیز مطابق میل شما نخواهد بود مثلا انتظار نداشته باشید هر روز به گردش بروید. البته این بدین معنی نیست که منتظر یک زندگی کسل کننده باشید، چرا که این می تواند خیلی ناامیدکننده باشد؛ اما در عین حال واقع بین باشید و گاهی ممکن است میان شما اختلاف نظر پیش بیاید، چند روزی احساس خوبی نداشته باشید و حتی نتوانید با همسرتان در یک اتاق بنشینید. حقیقت این است هیچ چیزی 100 درصد نیست، بلکه مهم واقع بینانه برخورد کردن با شرایط است.

  • اگر توقع دارید همیشه روابط تان عالی باشد، تنها خودتان را اذیت خواهید کرد.
  • باید بپذیرید همسرتان همانند خیلی از افراد عیوبی دارد، اگر انتظار دارید او فرد کاملی باشد، هیچ چیزی جز شکست و ناامیدی به دست نخواهید آورد. همسرتان را همان گونه که هست بپذیرید. اگر مساله ای باعث رنجش شما شده است درباره ی آن با او حرف بزنید و به دنبال تغییر شرایط باشید. از سوی دیگر این آمادگی را داشته باشید که اگر از شما انتقاد شد، بپذیرید و به دنبال اصلاح خودتان باشید.

چطور در زندگی مشترک، رابطه‌ی عاطفی باکیفیتی را تجربه کنیم؟

تغییرات رفتاری همسرتان را بپذیرید و به پای هم پیر شوید!

شاید چند سالی از زندگی مشترک تان سپری می شود، اما فردی که با او زندگی کرده اید، همان آدم سابق نیست. افراد در طول زندگی شان تغییر می کنند زیرا تجربیات و آموخته های آنها، همواره در حال تکامل است. حتی ممکن است دیدگاه آنها نسبت به سیاست و مسائل اجتماعی نیز دستخوش تغییر شود. اگر می خواهید ازدواج موفقی داشته باشید، باید بپذیرید هر دوی شما در طی سال ها تغییر می کنید و مساله ی اصلی این است که هر دو در کنار هم رشد کنید، پیر شوید و تغییرات را بپذیرید.

  • باید بدانید همسرتان در حال چه تغییراتی است. اگر فکر می کنید تغییرات او طبیعی نیست و شخصیت دلخواهتان را پیدا نمی کند، حتما درمورد این مساله با او حرف بزنید.
  • هر چه مسن تر می شوید، باید یاد بگیرید در رشد شخصیت و رابطه تان به یکدیگر کمک کنید. حتی جزئی ترین مسائل مانند غذای موردعلاقه یا تیم ورزشی که دنبال می کند مهم هستند. مهم این است بتوانید به عنوان یک زوج در طی سال های زندگی مشترک، کنار یکدیگر احساس آرامش و خوشبختی کنید.

آنچه اهمیت دارد این است که در تمام سال های زندگی مشترک، شما و همسرتان همچنان یکدیگر را دوست داشته باشید و به این درک برسید که باید در تمام فرازونشیب های زندگی کنار هم بمانید. اگر به دنبال زندگی مشترک موفق هستید، باید بتوانید با هم رشد کنید، با هم قدرتمند باشید و واقعا همدیگر را دوست داشته باشید.

منبع: wikihow

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-10 17:28:55
دسته بندی ها