چطور با مثبت اندیشی، به موفقیت های بزرگ برسیم؟

12 فروردین 1398 - 12:00
مثبت اندیشی - چطور با مثبت اندیشی، به موفقیت های بزرگ برسیم؟
چطور با مثبت اندیشی، به موفقیت های بزرگ برسیم؟
امتیاز مطلب: 92%

آیا می دانید نگرش مثبت چه تاثیری بر موفقیت ما دارد؟ نگرش به طراحی و سازماندهی ذهن می پردازد و آن را منعطف می کند. نگرش شما شامل درک تان از موفقیت یا شکست است و تاثیر زیادی در ادامه ی مسیرتان در کار و زندگی دارد؛ مهم تر این است که انتخاب نوع نگرش با خودتان است. با یوکن همراه باشید. در این مقاله توصیه های ارزشمندی برای شما داریم که با استفاده از آنها، می توانید نگرش خود را مثبت کنید و به زندگی دلخواه تان دست یابید.

یک مربی درونی برای خود تصور کنید

افکاری که درباره ی خودتان، توانایی هایتان و دستاوردهای مالی تان در زندگی دارید و همچنین تصوری که در ذهن تان نسبت به توانایی های خود برای دست یابی به موفقیت دارید، نهایتا در زندگی تان کسب خواهید کرد. اعمال شما از افکارتان سرچشمه می گیرد. پس برای رسیدن به موفقیت، باید کنترل افکارتان را به دست بگیرید و افکار خود را با تدبیر انتخاب کنید. اگر نگرش مثبتی نسبت به خود ندارید و فکر می کنید تفکرات منفی دست و پایتان را بسته است، این تمرین را انجام دهید: یک مربی درونی برای خود تصور کنید که افکار ناامیدکننده و منفی شما را با افکاری که از ایمان و قدرت درونی تان سرچشمه می گیرد، جایگزین می کند. برای این منظور تمام تمرکز خود را روی توانایی هایتان بگذارید تا بتوانید به اهداف تان برسید. باید یاد بگیرید مربی درونی خود باشید و همیشه خود را برای یک موقعیت ذهنی مثبت آماده کنید. این کار باعث می شود همواره به تلاش ادامه دهید و از حرکت باز نایستید. معادله نگرش = حرکت را در ذهن داشته باشید. این معادله به شما می گوید نگرش همان چیزی است که حرکت رو به جلو یا عقب شما را مشخص می کند. پس با توجه به اینکه چطور در زندگی تان حرکت می کنید، می توانید نگرش تان را مورد ارزیابی قرار دهید.

چطور با مثبت اندیشی، به موفقیت های بزرگ برسیم؟

انگیزه های درونی خود را پیدا کنید

به دنبال چیزهایی باشید که به شما انگیزه ی تلاش و بلندشدن می دهد. تاکنون چه چیزهایی در زندگی تان وجود داشته که به شما انگیزه داده تا تغییرات موثر ایجاد کنید و به دنبال اهداف تان بروید. اگر می خواهید اشتیاق و انگیزه خود را تقویت کنید، باید دلیل انجام کارهایتان را بدانید. آیا انگیزه ی انجام کارهایتان رسیدن به سود و پول بیشتر بوده است؟ آیا می خواستید کاری انجام دهید تا بتوانید وضعیت فعلی تان را حفظ کنید؟ آیا ترس یا ناامیدی دلیل انجام برخی تصمیم هایتان بوده است؟ اگر انگیزه های واضحی در زندگی داشته باشید می توانید مثبت اندیش شوید و با حرکت در مسیر مثبت اندیشی به اهداف تان برسید. وقتی بتوانید برای رسیدن به یک هدف به خودتان انگیزه دهید، نگرش شما از قدرت درونی تان نشات می گیرد و باعث می شود سریع تر در مسیرتان قدم بردارید، بیشتر بخندید، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و در نهایت تمام این موارد باعث خواهد شد که موفقیت بیشتری کسب کنید.

اهداف تان را در ذهن تجسم کنید

الگوهای ذهنی برای خود داشته باشید که به تجسم اهداف تان کمک می کند تا برای رسیدن به آنها، مهارت های خود را ارتقا دهید. براش داشتن نگرش مثبت و هدفمند، الگوهایی برای موفقیت خود ترسیم کنید و همواره درباره ی آنها فکر کنید. هر چقدر بیشتر تحقق یک هدف را باور کنید، به احتمال بیشتری آن هدف محقق خواهد شد. این تمرین ذهنی سبب مثبت اندیشی شما می شود و در نهایت شما را در مسیر موفقیت قرار می دهد. من به این باور رسیده ام که هر فردی برای آنچه تجسم می کند، تلاش خواهد کرد.

چطور با مثبت اندیشی، به موفقیت های بزرگ برسیم؟

اضطراب خود را کنترل کنید

وقتی در کارتان دچار چالش می شوید، شاید تصور کنید کنترل افکار و احساسات تان را از دست داده اید. ذهن تان را سر و سامان دهید تا از افکار بدبینانه رهایی یابید و زندگی لذت بخش تری داشته باشید. اضطراب همان ترس از آینده است. به خودتان بگویید "چه می شود اگر" هنوز اتفاق نیفتاده است. پس روی آنچه که اکنون می توانید کنترل کنید، متمرکز شوید. هر فکر دانه ای است که برای برنامه ریزی نوع نگرش و در نهایت نوع رفتارتان، آن را می کارید. برای اینکه نگرش مثبتی داشته باشید، باید یاد بگیرید روی راه حل ها تمرکز کنید نه روی مشکلات!

در دیگران احساس مثبت ایجاد کنید

برای رسیدن به اوج پتانسیل خود و در نهایت رسیدن به موفقیت، باید کمی زیرک باشید، از کار خود لذت ببرید و در هر شرایطی خوشحال باشید. هرچقدر بیشتر به اطرافیان تان انرژی مثبت دهید، به موفقیت های بیشتری دست خواهید یافت. میزان انرژی شما هم می تواند دیگران را به سمت تان جذب کند و هم می تواند آنها را دور کند. وقتی با هیجان و انرژی رفتار می کنید، این احساس به دیگران منتقل می شود و روحیه آنها هم افزایش می یابد. نگرش مثبت شما باعث انگیزه بخشی دیگران می شود و باعث می شود از تلاش تان برای رسیدن به سطح بالای موفقیت حمایت کنند.

چطور با مثبت اندیشی، به موفقیت های بزرگ برسیم؟

شور و اشتیاق خود را نشان دهید

همواره مشتاق موفقیت باشید. بدین ترتیب یک شوق واقعی در رفتارتان بروز می کند و به نظر می رسد که نمی توانید برای اقدام کردن و تبدیل اشتیاق تان به عمل صبر کنید. این شوق مسئول احساسات شماست و وقتی به طور صد درصد به کارتان متعهد باشید، به عنوان نیرو محرکه ی شما برای رسیدن به اهداف تان عمل می کند. پس تعهد و اشتیاق، کلید دست یابی به موفقیت است.

انگیزه های معنوی خود را تقویت کنید

اگر بتوانید میان انگیزه های معنوی و اهداف کاری خود ارتباط معناداری ایجاد کنید، به این درک خواهید رسید که با کارتان تمام اهدافی که برای زندگی دارید، محقق خواهد شد. کار شما چیزی است که می توانید روی دیگران تاثیر مثبت بگذارید. این نوع تفکر به هدفی که برایش تلاش می کنید، معنا می دهد و به شما کمک می کند که ببینید چطور هدف تان به زندگی دیگران کمک می کند. بدین ترتیب قدرت و انرژی بیشتری برای انجام کارهایتان خواهید داشت.

چطور با مثبت اندیشی، به موفقیت های بزرگ برسیم؟

بی خیال باشید

وقتی برای دست یابی به موفقیت تلاش می کنید، به جنبه های لذت بخش زندگی هم فکر کنید. با این کار استرس کمتری را تجربه می کنید. هر چقدر استرس کمتری داشته باشید، انرژی مثبت بیشتری خواهید داشت که شما را به تلاش بیشتر وامی دارد. بی خیال بودن کمک می کند محیط اطراف تان را شادتر کنید و به جذابیت شخصیتی برسید، پس در ارتباط با کسانی که با شما یا برای شما کار می کنند، اعتماد و اشتیاق بیشتری خواهید داشت.

فعالیت بدنی انجام دهید

برای کنارگذاشتن افکار منفی و دست یابی به نگرش مثبت، باید به وضعیت جسمانی خود توجه کنید. اگر استرس دارید، فعالیت بدنی خود را تقویت کنید تا به آرامش برسید. فعالیت بدنی به شما کمک می کند از افکار منفی دور شوید و برای تقویت افکار مثبت تلاش کنید. ورزش یا هر نوع فعالیتی که شما را در یک وضعیت متعادل ذهنی قرار می دهد، کمک می کند مثبت اندیشی را در خود تقویت کنید. هر نوع فعالیت و حرکتی باعث رها شدن از استرس می شود که برای تعادل ذهنی و تقویت انگیزه موثر است. اگر مشغله ی زیادی دارید و نمی توانید به باشگاه بروید، حداقل روزی 15 دقیقه پیاده روی آرام داشته باشید.

چطور با مثبت اندیشی، به موفقیت های بزرگ برسیم؟

به خودتان مسلط شوید

برای رسیدن به موفقیت باید روی افکار و احساسات تان مسلط شوید. اگر بدبین هستید، قصد کنید مسئولیت انتخاب نگرش خود را به عهده بگیرید. مثبت اندیشی را در اخلاق و ارتباط تان با دیگران تمرین کنید. وقتی بتوانید بر خودتان مسلط شوید و بر دنیای درونی خود قدرت یابید، روی دنیای بیرونی هم تسلط پیدا خواهید کرد. در کسب و کار، نگرش بسیار مهم است. اگر به این باور برسید که می توانید موفق شوید، حتما می توانید. نگرش شما درباره ی موفقیت، درحقیقت بیان آینده واقعی شماست. پس موفقیت را انتخاب کنید.

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-04-14 11:41:37
دسته بندی ها