10 خصوصیت افراد زرنگ که باعث موفقیت شان می‌شود

5 فروردین 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 10 خصوصیت افراد زرنگ که باعث موفقیت شان می‌شود
10 خصوصیت افراد زرنگ که باعث موفقیت شان می‌شود
امتیاز مطلب: 93%

فارست گامپ می گوید: «کار احمقانه همان کاری است که احمق می کند.» این شخصیت با گفته های عمیقش، در مقابل شخصیت «پیتر سِلرز» در فیلم کلاسیک حضور قرار داشت. در آن فیلم تصور می شد شخصیت اصلی فیلم (آقای شانسِ باغبان) بسیار زرنگ است، اما او احمق بود، البته احمقی که می توانست غیرممکن ها را ممکن کند. با یوکن همراه باشید تا 10 خصوصیت رفتاری آدم های زرنگ را بیان کنیم.

جمله‌ی گامپ بدین معناست: شما همان کاری هستید که انجام می دهید. مهم نیست فکر کنید چقدر زرنگ هستید یا نیستید، اگر همیشه کارهای ساده لوحانه انجام می دهید، پس هنوز ساده لوح هستید.

به عقیده ی گامپ «کار احمقانه کاری است که احمق می کند» اگر نتوانید درباره مساله ی مهمی چون هوش انسانی صحبت کنید، آن هم تنها به این خاطر که می ترسید به دیگران بربخورد، مهم نیست خودتان فکر می کنید چقدر زرنگ هستید، بلکه از نظر من خودتان را به عمق حماقت کشانده‌اید!

آدم های زرنگ بسیار مهم هستند و من به شما می گویم چرا. آدم های زرنگ، تصمیمات هوشمندانه می گیرند و این اصلی ترین عامل موفقیت شان است.

اکنون یکی از بهترین انتخاب هایی که می توانید در زندگی تان داشته باشید این است که در روابط کاریِ خود به دنبال افراد زرنگ بگردید. منظورم افرادی نیستند که خودشان فکر می کنند باهوش هستند، اما همیشه کارهای احمقانه انجام می دهند. بلکه منظور افراد زرنگ واقعی است؛ اما چطور تشخیص دهیم با یک زرنگ واقعی در ارتباط هستیم؟ حقیقت این است، افراد زرنگ واقعی خصوصیت هایی دارند که می توان آنها را تشخیص داد.

1. همیشه تصمیم های هوشمندانه اتخاذ می کنند

10 خصوصیت افراد زرنگ که باعث موفقیت شان می‌شود

افراد زرنگ می دانند هر عملشان، عواقبی به دنبال دارد. آنها به این درک رسیده اند که در کسب و کارشان، هر بار تنها یک تصمیم خوب می توانند بگیرند. اتخاذ تصمیمات خوب به طور مداوم، نیاز به تمرکز و هوشمندی دارد.

2. از اشتباهات شان درس می گیرند

ما در طول زندگی مان، هر چیزی را با آزمون و خطا یاد می گیریم. همه ی ما مرتکب اشتباه می شویم، زیرا از این طریق است که می آموزیم. آدم های زرنگ همیشه از اشتباهات شان درس می گیرند. اگر با این واقعیت مواجه نشوید و خودتان را صادقانه قضاوت نکنید، قطعا بار دیگر، عملکرد بهتری نخواهید داشت.

3. آنها پاسخ هر چیزی را نمی دانند

10 خصوصیت افراد زرنگ که باعث موفقیت شان می‌شود

یک جمله ی قدیمی هست که می گوید: "افرادی که توهم می زنند همه چیز را می دانند، گروهی دیگر که واقعا همه چیز را می دانند، آزار می دهند". آدم های زرنگ و باهوش سعی نمی کنند واقعیت باهوش بودن شان را به رخ دیگران بکشند. آنها به اندازه ی کافی باهوش هستند که بدانند هنوز خیلی چیزها را نمی دانند.

4. با آدم های زرنگ همانند خودشان ارتباط دارند

هر فردی هرچقدر هم بزرگ باشد، باز این گروه ها هستند که کارهای خارق العاده می کنند. استیو جابز به طور حیرت انگیزی زیرمجموعه ی خود را کنترل می کرد، اما چند نفری در تیم رهبری اش داشت که توانمندترین افرادی بودند که پیدا می شدند و به آنها یاد می داد با گروه های خودشان هم چنین کاری کنند. این یعنی هوشمندانه عمل کردن که باعث موفقیت های بزرگ می شود.

5. بسیار کاردان هستند

10 خصوصیت افراد زرنگ که باعث موفقیت شان می‌شود

اغلب افراد زرنگ با محیط پیرامون شان سازگارترند و از این محیط به طور خلاقانه برای دست یابی به نتایج دلخواه خود استفاده می کنند.

6. به خوبی استدلال می کنند

من هرگز با این مساله کنار نخواهم آمد. خیلی از افراد، حتی وقتی با شواهد غیرقابل انکاری مبنی بر اینکه اشتباه می کنند مواجه می شوند، باز هم روی عقیده ی خود پافشاری می کنند، به طوری که انگار زندگی شان به آن وابسته است. اگر تفکر انتقادی، استدلال منطقی، علیت و روش های علمی، اینقدر پیشرفت نمی کردند ما هنوز در قرون وسطی بودیم.

7. آنها از موج های زودگذر تبعیت نمی کنند

10 خصوصیت افراد زرنگ که باعث موفقیت شان می‌شود

ما در عصر فَدها (چیزهایی که موقتی همه گیر می شوند) و شبه علم زندگی می کنیم. هیچ چیز واضح تر از آنچه در فیلم Idiocracy از مایک جاج (Mike Judge) تصویر شده، در مورد حماقتی که جامعه را به انحطاط می کشاند، پیدا نخواهید کرد. اربن دیکشنری این فیلم را اینچنین توصیف می کند: "فیلمی که در حقیقت کمدی بود، اما تبدیل به مستند شد." حقیقت دارد!

8. بیشتر از داشته هایشان خرج نمی کنند

همه ی ما در دوران جوانی، بلندپروازی کرده ایم، اما بعد از اینکه به آنچه می خواستیم رسیدیم، عاقلانه نیست با ولخرجی کردن، آن را هدر دهیم.

9. آنها گاهی بدترین دشمن خودشان هستند

10 خصوصیت افراد زرنگ که باعث موفقیت شان می‌شود

هر چقدر هم که لوب پیشانی ما توسعه یافته باشد، هر کسی یک نقطه ی کور حسی دارد که باعث گرفتاری اش می شود. در بیشتر مواقع، این نقطه ی کور، روی دیگر سکه ای است که آنها را به فردی زرنگ تبدیل کرده است. همانند یین (yin) و یانگ (yang) که برای هم وجودی به یکدیگر نیاز دارند.

10. در جایگاه کارآفرین، همیشه هم موفق نیستند

من به این باور رسیده ام، وقتی درباره موفقیت کسب و کار صحبت می شود، هوشمندی لازم است، اما کافی نیست. مقصودم کسانی نیست که از دیگران سوء استفاده می کنند یا از یک ایده ی تجاریِ هوشمندانه، ثروت زیادی به دست می آورند. حقیقت این است، برای راه اندازی و مدیریت کسب و کاری موفق در طولانی مدت، باید زرنگ باشید، همین!

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-23 13:08:59
دسته بندی ها