ازدواج موفق با عمل به توصیه‌ی کسانی که ازدواج ناموفق داشته‌اند!

16 مرداد 1399 - 6:10
انگیزشی - ازدواج موفق با عمل به توصیه‌ی کسانی که ازدواج ناموفق داشته‌اند!
ازدواج موفق با عمل به توصیه‌ی کسانی که ازدواج ناموفق داشته‌اند!
امتیاز مطلب: 95%

گاهی در ازدواج های ناموفق نکاتی آموزنده، برای افرادی که قصد ازدواج دارند، وجود دارد. اغلب به دنبال مشورت با زوج های موفق هستیم و می خواهیم از آنها کسب تجربه کنیم و خیلی به ندرت پیش می آید که به سراغ افرادی برویم که ازدواج ناموفق داشته اند. با یوکن همراه باشید تا این تجربیات ارزشمند را در اختیارتان قرار دهیم.

کاملا طبیعی است که در زندگی مشترک مان به زوج های موفق بیشتر اعتماد کنیم؛ اما باید بدانید کسانی که در زندگی شان دچار شکست شده اند، همان افرادی است که مشکلات رابطه دوطرفه را احساس کرده و در این رابطه مرتکب اشتباهاتی شده اند که باعث متلاشی شدن زندگی شان شده است. پس این افراد می توانند به ما کمک کنند تا ازدواجی موفق و بدون تنش داشته باشیم.

ازدواج موفق با عمل به توصیه‌ی کسانی که ازدواج ناموفق داشته‌اند!

1. عشق به تنهایی برای دوام زندگی مشترک کافی نیست

تمام افراد تمایل دارند با فرد موردعلاقه شان ازدواج کنند؛ اما این بدین معنا نیست که حتما آینده ی خوبی خواهند داشت و خوشبخت می شوند. تنها عشق برای زندگی مشترک کافی نیست و حتی بیشتر طلاق ها، به این دلیل اتفاق می افتد. افرادی که در زندگی مشترک شان دچار شکست شده اند، توصیه می کنند با کسی ازدواج کنید که طرز تفکر مشابهی با او دارید و احترام زیادی برایش قائل هستید. آنها می گویند ازدواج مساله ی بسیار مهمی است و به جز عشق و دوست داشتن، نیاز به دلایل محکم تری دارد.

2. تلاش برای تغییر دادن افراد بی فایده است

ازدواج موفق با عمل به توصیه‌ی کسانی که ازدواج ناموفق داشته‌اند!

مهم ترین اصل در ازدواج موفق، پذیرفتن افراد است. اگر با هدف تغییر خصوصیات شخصیتی همسرتان با او ازدواج می کنید، بدانید زندگی تان به بن بست می رسد و آینده خوبی نخواهید داشت. تغییردادن افراد تا حدودی امکان پذیر است، اما در بیشتر مواقع برای تغییر باورها و عقاید افراد تلاش می کنیم که بی فایده است.

3. بیش از اندازه به همسر چسبیدن

برخی از زوجین تصور می کنند هر چه بیشتر در کنار همسر خود باشند، روابط بهتر و عاشقانه تری را تجربه خواهند کرد؛ اما اصلا اینطور نیست. افرادی که مدام در کنار هم هستند، هیچ فرصتی برای رسیدگی به فعالیت های شخصی خود نخواهد داشت و روابط شان به سرعت از هم می پاشد. پس کمی فاصله، برای داشتن روابطی بهتر و عاشقانه تر لازم است.

4. سرپوش گذاشتن روی مشکلات و حل نکردن سوء تفاهم ها

ازدواج موفق با عمل به توصیه‌ی کسانی که ازدواج ناموفق داشته‌اند!

بسیاری از افراد فکر می کنند برای داشتن روابط بهتر، نباید مشکلات خود را با همسرشان در میان بگذارند؛ اما این اشتباهی بزرگ است و باعث از هم پاشیدن یک رابطه می شود. گاهی برخی خانم ها فکر می کنند شوهرشان توجه کافی به آنها ندارند، در حالیکه بهتر است هر چه سریعتر این مشکل را با همسرشان در میان بگذارند و احساس خود را منتقل کنند. بیان مشکلات و برطرف کردن آنها خیلی بهتر از سرپوش گذاشتن و مخفی کردن است. یکی از نتایج بیان نکردن مشکلات، ایجاد شک و تردید و سوءظن است که می تواند زندگی مشترک را به نابودی بکشد.

5. شما مجبور به تحمل شرایط نیستید

آیا شوهرتان با شما بدرفتاری می کند؟ در رابطه خود مشکلاتی دارید؟ زندگی مشترک مطابق با خواسته هایتان نیست؟ هر مشکلی داشته باشید، باز هم مجبور به تحمل شرایط نیستید. برخی از زنان ترجیح می دهند با بدترین شرایط ممکن هم زندگی کنند و زیر بار طلاق نروند؛ اما برای داشتن ازدواجی موفق و پایدار، باید برای حل مشکلات تان قدم بردارید یا اگر مشکلات زندگی مشترک تان حل نشدنی است، تصمیمی جدی بگیرید.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-02 15:29:50
دسته بندی ها