برای یک زندگی شاد و موفق، این عادت های اشتباه را کنار بگذارید!

10 مهر 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - برای یک زندگی شاد و موفق، این عادت های اشتباه را کنار بگذارید!
برای یک زندگی شاد و موفق، این عادت های اشتباه را کنار بگذارید!
امتیاز مطلب: 93%

گاهی به قدری عادت های منفی وارد زندگی مان می شود که فکر می کنیم، کنار گذاشتن این عادت ها غیرممکن است. برای مثال، برخی ها برای غلبه بر استرس، به سراغ پرخوری می روند و مواد غذایی مضر مصرف می کنند. افراد سیگاری نیز می گویند با کشیدن یک نخ سیگار به آرامش می رسند. شاید لذت و آرامشی که در کوتاه مدت به دست می آورید، دلیل اصلی برای این است که عادت بدتان را کنار نگذارید.

برخی عادت های منفی در زندگی ما ریشه کرده که روی بسیاری از جنبه های زندگی مان تاثیر گذاشته است، پس چه بهتر برای ترک این عادت ها قدم بردارید. با یوکن همراه باشید تا بهترین روش ها را برای ترک این عادت ها معرفی کنیم.

در این مقاله قصد داریم چند روش موثر برای کنار گذاشتن عادت های منفی را معرفی کنیم:

1. ذهن تان را به آن مشغول نکنید

بعد از اینکه برای کنارگذاشتن عادت منفی خود عزم تان را جزم کردید، سعی کنید هر بار که به انجام آن کار وسوسه می شوید، ذهن خود را از انجام آن منحرف کنید.

2. میزان پیشرفت تان را بسنجید

برای یک زندگی شاد و موفق، این عادت های اشتباه را کنار بگذارید!

سعی کنید روند تغییر رفتار خود را یادداشت کرده و میزان پیشرفت تان را اندازه گیری کنید؛ زیرا با این کار انگیزه ی بیشتری برای ترک عادت اشتباه تان خواهید داشت. همچنین با این روش می توانید اقدامات اشتباه خود را شناسایی کرده و از تکرار آنها بپرهیزید.

3. به خودتان پاداش بدهید

اگر با تلاش فراوان موفق شدید عادت اشتباه خود را ترک کنید، حتما پاداشی به خودتان بدهید. نیاز نیست این پاداش خیلی بزرگ و گران قیمت باشد. حتی می‌توانید در صورت تخلف از ترک عادت، خودتان را تنبیه کنید.

باید بدانید ترک عادت‌های بد اگرچه کمی سخت و چالش برانگیز است، اما ممکن است. هرگز ناامید نشوید و تا ترک عادت بد خود، به مسیر خود ادامه دهید.

4. با ترک عادت های بد شادتر خواهید بود!

برای یک زندگی شاد و موفق، این عادت های اشتباه را کنار بگذارید!

عده ای تصور می‌کنند برای شاد بودن، نیاز به برنامه‌ی پیچیده یا انجام کاری خارق العاده است. در حالیکه شاد بودن، ساده تر از چیزی است که تصور می کنید.

در ادامه عادت هایی را نام ببریم که با کنارگذاشتن آنها می توانید شادتر زندگی کنید.

انجام کارهای تکراری و یکنواخت

بیشتر افراد وقتی از خواب بیدار می شوند، به سراغ کارهای روتین و تکراری می روند، برای مثال صبحانه همیشگی را می خورند، وظایف تکراری هر روز را انجام می دهند و با آدم های هر روز سروکار دارند. پیشنهاد می کنیم فرصتی از پرتکرارترین کارهای خود تهیه کرده و صادقانه از خود بپرسید آیا این فعالیت ها می تواند تاثیری در روند پیشرفت شما داشته باشد یا نه؟ قطعا خیلی از آنها هیچ تاثیری روی پیشرفت شما نخواهند داشت. پس بهتر است آنها را برای همیشه ترک کنید و وقت خود را به انجام کارهای دیگری اختصاص دهید. با این کار احساس بهتری در طول روز خواهید داشت.

انتظار برای رسیدن موقعیتی خاص و شگفت انگیز

برای یک زندگی شاد و موفق، این عادت های اشتباه را کنار بگذارید!

اگر هر روز منتظر مواجهه با موقعیتی شگفت انگیز باشید تا به اهداف و آرزوهایتان برسید، به این زودی ها این اتفاق رخ نخواهد داد. شاید سال ها طول بکشد اما شما هنوز کاری انجام نداده باشید. به جای انتظار کشیدن برای رسیدن به یک موقعیت خاص، از هم اکنون شروع کنید و از موقعیت فعلی خود نهایت استفاده را ببرید. با این کار هم اقدام مثبتی برای رسیدن به اهداف تان انجام داده اید، هم احساس بهتری را تجربه می کنید.

حسادت و تمرکز روی زندگی دیگران

به جای تمرکز روی داشته‌های دیگران، روی زندگی و داشته‌های خودتان تمرکز کنید. بهترین معیار برای سنجش پیشرفت شما، خودتان هستید. هر روز خودتان را با روز قبل مقایسه کنید و سعی کنید هر روز، بهتر از دیروز باشید.

کار و تلاش بیش از حد

برای یک زندگی شاد و موفق، این عادت های اشتباه را کنار بگذارید!

تلاش و سخت کوشی برای داشتن یک زندگی خوب ضروری است، اما نباید خیلی کار کنید و برای خودتان وقت نگذارید. برای ایجاد تعادل بین کار و استراحت، راهکارهای زیر را در پیش بگیرید:

  • استراحت 15/45: زمان سنج گوشی خود را روی 45 دقیقه بگذارید. در این مدت تنها روی وظیفه در حال انجام تمرکز کنید و بعد از گذشت این مدت زمان، یک ربع به خودتان استراحت دهید. بهتر است در این 15 دقیقه، پیاده روی کنید، حرکات کششی انجام دهید یا یک خوراکی بخورید.
  • 10 دقیقه حیرت انگیز: فرض کنید همیشه 10 دقیقه زودتر در محل کار، ایستگاه مترو یا هر جای دیگری باشید. با همین 10 دقیقه زودتر هیچ استرس و نگرانی برای دیر رسیدن نخواهید داشت. پس همیشه 10 دقیقه زودتر از زمان واقعی برنامه بریزید.

نداشتن انگیزه کافی

گاهی تصور می کنیم زندگی کامل و بی عیب و نقصی داریم، اما وقتی با خودمان خلوت می کنیم از وضعیت موجود ناراضی هستیم و تمام وجودمان را انرژی منفی در بر می گیرد. برای مقابله با انرژی های منفی و بی انگیزگی، کارهای زیر را انجام دهید:

  • خاطرات خوبِ گذشته را در ذهن مرور کنید و این باور را در خود بوجود آورید که به اندازه ی کافی از زندگی خود لذت برده اید.
  • یک کتاب جدید بخرید، در یک کلاس هیجان انگیز ثبت نام کنید یا به موسیقی موردعلاقه تان گوش دهید. با این کار احساس بهتری خواهید داشت و انگیزه تان بیشتر می شود.
  • کارهایی انجام دهید که همیشه از انجام آنها واهمه داشته اید. با این کار کمی تنوع وارد زندگی تان می کنید و احساس بهتری را تجربه خواهید کرد.

سخت گرفتن زندگی

برای یک زندگی شاد و موفق، این عادت های اشتباه را کنار بگذارید!

وقتی زندگی را بیش از اندازه جدی می‌گیرید، ترس و ناامیدی تمام وجودتان را دربرمی گیرد و نمی‌توانید از زندگی‌تان هیچ لذتی ببرید. برای اینکه از زمان حال لذت ببرید و زندگی را به خود سخت نگیرید، کارهای زیر را انجام دهید:

  • یک یادآور برای خود داشته باشید. می توانید این یادداشت تاثیرگذار را روی در یخچال یا هر جای دیگری بزنید که مقابل چشم تان باشد. پس هربار که به یادداشت نگاه می کنید، به خودتان یادآوری خواهید کرد که باید احساس بهتری داشته باشید.
  • با افراد مثبت اندیش معاشرت کنید. اینکه با چه کسانی ارتباط دارید تاثیر شگفتی روی تفکرات و زندگی شما دارد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از طریق افراد، اینترنت و کتاب ها، انرژی مثبت بیشتری را وارد زندگی تان کنید.
  • عزت نفس خود را زیاد کنید. افزایش اعتماد به نفس به شما کمک می کند انرژی مثبت خود را افزایش دهید و احساس بهتری داشته باشید.

منبع: positivityblog

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-30 12:27:38
دسته بندی ها