25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

8 آبان 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - 25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان
25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان
امتیاز مطلب: 93%

همه همیشه می‌گویند «روابط خیلی سخت است» اما این درست نیست. این روابط نیستند که دشوارند بلکه افراد هستند که در روابطی قرار دارند که آن‌ها را به چالش می‌کشد. در این مقاله با یوکن همراه باشید تا توصیه‌هایی برای زنان به‌منظور تقویت روابطشان معرفی کنیم.

شما می‌توانید رابطه خود را با انجام دو چیز بهتر کنید:

•         استفاده بیشتر از خودتان

•         استفاده بیشتر از شریک زندگی‌تان

 بسیاری از افراد تنبل هستند. آن‌ها فکر می‌کنند که روابط باید به طرز شگفت‌انگیزی مانند یک ماشین منظم به کار خود ادامه دهند. اما در زندگی واقعی این اتفاق نمی‌افتد.

روابط تلاش می‌خواهند و اگر  بدانید چه کاری باید انجام دهید می‌توانند سالم و شادی‌آور باشند. هیچ سحر و جادویی برای عالی کردن رابطه‌تان بدون تلاش وجود ندارد. اما اگر این راهنمایی‌ها را دنبال کنید، از نتایج آن شگفت‌زده خواهید شد.

در اینجا توصیه‌های ارتباطی برای زنان به اشتراک گذاشته می‌شود که می‌توانید هر روز برای انجام این کار از آن‌ها استفاده کنید:

1. زندگی خود را داشته باشید

شما ممکن است دیوانه‌وار عاشق یکدیگر باشید، اما این بدان معنا نیست که جنبه‌های دیگر زندگی‌تان باید متوقف شوند. دوستان خود را برای او رها نکنید. اگر دوست ندارید سرگرمی‌های او را انجام ندهید و علایق خود را به خاطر او کنار نگذارید.  استقلال و هویت‌شخصی خود را داشته باشید. زیرا اگر این کار را نکنید، همه‌چیز در رابطه خسته‌کننده خواهد شد.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

2. محتاج نباشید

 اگر می‌خواهید او را 24 ساعته ببینید، به او 24 ساعته پیام دهید و اساساً فکر می‌کنید که جهان در اطراف او می‌چرخد، پس شما محتاج او هستید. رفتارهای محتاجانه برای افراد، به‌ویژه مردان زننده است. فکر می‌کنید که این رفتارها به شما کمک می‌کند تا او را نگه‌دارید، اما درواقع دارای اثر متضاد است؛ او را از شما دور می‌کند.

3. اطمینان حاصل کنید که از هر لحاظ ارتباط برقرار می‌کنید

گفتنش از عمل کردن به آن آسان‌تر است، اما این سه چیز بسیار مهم و حیاتی هستند. اگر فقط از لحاظ جسمی متصل باشید اما از لحاظ احساسی یا ذهنی باهم ارتباط برقرار نکنید، رابطه شما دوام نخواهد آورد. شما باید در تمام زمینه‌ها ارتباط داشته باشید. بنابراین مطمئن شوید که از همان ابتدا حواستان به این زمینه‌ها هست.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

4. به دنبال او نباشید

متأسفانه بسیاری از زنان این کار را انجام می‌دهند و حتی متوجه نیستند که این کار را انجام می‌دهند. «دنبال کردن» شکل‌های مختلفی دارد. مانند زنگ زدن به او 100 بار در روز یا اینکه هر دفعه شما اول پیام می‌دهید یا زنگ می‌زنید که به این معنی شما بیشتر به او علاقه‌مند هستید تا او به شما. برای حفظ رابطه نیازی به انجام این کار نیست.

5. خود را دوست داشته باشید

زنان بسیاری شکایت می‌کنند که نمی‌توانند شریک درستی را پیدا کنند یا همیشه افرادی را جذب می‌کنند که با آن‌ها درست رفتار نمی‌کنند.  این امر احتمالاً به این دلیل اتفاق می‌افتد که شما خودتان را به‌اندازه کافی دوست ندارید. شما فقط می‌توانید سطحی از عشق که برای خودتان احساس می‌کنید را جذب کنید. بنابراین، نگاهی به تمام ویژگی‌های خود بیندازید و تصمیم بگیرید که خودتان را دقیقاً همان‌طور که در حال حاضر هستید دوست داشته باشید.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

6. از خودتان مراقبت کنید

اگر خودتان را دوست دارید، به‌طور خودکار از خودتان مراقبت خواهید کرد. این بدان معناست که برای حفظ سلامتی خود تلاش می‌کنید. به‌اندازه کافی می‌خوابید، به ماساژ می‌روید یا با دوستان دختر خود بیرون می‌روید. شما باید روح خود را به روش‌های دیگر خارج از روابط تغذیه کنید در غیر این صورت چیزی برای اشتراک نخواهید داشت.

7. به دنبال راضی کردن همه نباشید

بسیاری از زنان به‌اشتباه اعتقاددارند که اگر دیگران را راضی نگه‌دارند، به‌طور خودکار آن‌ها او را دوست خواهند داشت. این عقیده بسیار نادرست است. بسیاری از افراد اگر بیش‌ازحد به خواسته‌هایشان توجه کنید از شما سو استفاده خواهند کرد. در عوض، تعادل‌سالم برای راضی نگه‌داشتن خود و دیگران ایجاد کنید.  شریک زندگی خود را خوشحال کنید، اما همچنین مطمئن شوید که او نیز شمارا خوشحال می‌کند. رابطه یک خیابان دو طرفه است.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

8. احساسات خود را بروز دهید

وقتی می‌گوییم «احساسات خود را بروز دهید» یعنی آن را به‌آرامی بیرون بریزید. احساسات منفی (یا مثبت) خود را سرکوب نکنید.  هر مشکلی که دارید، با شریک زندگی خود صحبت کنید. سعی کنید خود را به‌عنوان یک تیم ببینید و مشکلات را با هم حل کنید. شما سزاوار احترام و شنیده‌شدن هستید.

9. از مشکلات فرار نکنید

هیچ‌کس اختلاف و درگیری را دوست ندارد، شاید بعضی از افرادی باشند که از آن لذت می‌برند، اما به‌طورکلی، اکثر مردم این‌گونه نیستند. بنابراین، در این مواقع معمولاً از آن فرار می‌کنیم که این روش جواب نمی‌دهد. اگر سال‌های متوالی از مشکلات فرار کنید، آن‌ها جمع شده و پس‌ازآن یک روز مثلاً 25 سال بعد بیدار می‌شوید و هرگز نمی‌توانید دیگر آن‌ها را حل کنید.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

10. برای شریک زندگی‌تان وقت بگذارید

درست است که گفتیم برای زندگی خود وقت بگذارید و استقلال داشته باشید، اما نمی‌توانید زمان زیادی را صرفاً به‌تنهایی (یا با افراد دیگر) صرف کنید، زیرا ممکن است رابطه شما را از بین ببرد. روابط نیاز به توجه دارند بنابراین، اطمینان حاصل کنید که به‌صورت منظم با هم قرار می‌گذارید و مکالمه‌عمیق با هم دارید تا اتصال خود را قوی نگه‌دارید.

11. تقاضای احترام داشته باشید

وقتی می‌گوییم «تقاضا» منظور این است که شما باید اعتقاد داشته باشید که مستحق احترام در همه زمان‌ها هستید. همه مستحق این هستند. اما برای دریافت احترام باید متقابلاً شما نیز به فرد دیگر احترام بگذارید. بنابراین، با احترام گذاشتن در عوض شما نیز رفتاری مهربانانه دریافت می‌کنید.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

12.  تلاش برابر داشته باشید

مردم همیشه می‌گویند «روابط باید 50 - 50 باشد» اما این نظریه اشتباه است. روابط باید 100 - 100 باشد. هر دو نفر باید هرروز 100 درصد تلاش کرده تا رابطه‌ای قوی برقرار کنند. این نمی‌تواند 100-20، 100-50، یا حتی 100-99 باشد. باید برابر باشد. اگر از تعادل خارج شدید، باید در مورد آن با هم صحبت کنید تا بتوانید دوباره به مسیر بازگردید.

13. در مورد نقش‌های جنسیتی صحبت کنید

در چند دهه گذشته نقش‌های جنسیتی کمرنگ شده‌اند. روزهایی که همه به‌طور پیش‌فرض انتظار داشتند که مرد نان‌آور خانواده باشد و زن بماند از بچه‌ها مراقب کند از بین رفته‌اند. این روزها باید گفتگویی درباره انتظارات هر شخص در مورد نقش‌های جنسیتی داشته باشید.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

14. یک شنونده خوب باشید

معمولاً ما فکر می‌کنیم زنان شنوندگان خوبی هستند و مردان شنوندگان بدی هستند، این درست نیست. مردان و زنان فقط به روش متفاوت گوش می‌دهند. زنان برای برقراری ارتباط با یک شخص گوش می‌دهند و مردان برای حل یک مشکل گوش می‌دهند. اما همه ما سزاوار  کسی هستیم به ما گوش دهد. بنابراین، فراموش نکنید که شریک زندگی شما نیز همین نیاز را دارد.

15. همدلی نشان دهید

روابط نباید «من در برابر تو» باشد بلکه باید «ما» به‌عنوان یک تیم باشد. شما فقط نمی‌توانید تنها به دیدگاه خود در مورد هر چیزی توجه کنید. نظر شما ممکن است درست یا غلط باشد، اما ادراک است که اهمیت دارد. اگر شریک زندگی شما آن را متفاوت ببیند، سعی کنید درک کنید. به او همدلی نشان دهید، و سپس به‌احتمال‌زیاد او نیز به شما در عوض همدلی نشان خواهد داد.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

16. تفاوت‌ها را بپذیرید

هیچ دو نفری 100 درصد شبیه به هم نیستند. حتی دوقلوهای یکسان هم دقیقاً همانند نیستند. اگر انتظاراتی بیش‌ازحد از رفتاری دارید که مطابق میل شما نیست، فقط باید تفاوت‌ها را قبول کنید. اگر تفاوت‌های زیادی وجود دارد که نمی‌توانید تحمل‌کنید، شاید او فرد مناسب شما نیست. این را فراموش نکنید که او همچنین باید تفاوت‌های شما را نیز بپذیرد.

17. قانع نباشید

در جهان بسیاری از افراد وجود دارند که از تنهایی می‌ترسند. احتمالاً این امر به این دلیل است که آن‌ها خودشان را به‌اندازه کافی دوست ندارند. برای فرد مناسب صبر کنید. فردی که از همه لحاظ کامل است وجود ندارد ولی شما نباید به کم نیز قانع باشید.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

18. سعی نکنید او را تغییر دهید

زنان همیشه سعی می‌کنند مرد خود را تغییر دهند. به‌عنوان‌مثال آن‌ها با خود فکر می‌کنند اگر بتوانم او را راضی کنم 10 کیلو کم کند بسیار جذاب‌تر می‌شود،  اگر دیگر بازی کامپیوتری نکند بسیار خوشحال خواهم شد، یا هنگامی‌که ما ازدواج کنیم، بهتر می‌شود .این توصیه مهم را حتماً در نظر بگیرید اگر او را همین‌گونه که در حال حاضر است بدون هیچ تغییری دوست ندارید، پس نباید با او باشید. چون شما نمی‌توانید او را به‌هرحال تغییر دهید.

19. به او یاد دهید چگونه با شما رفتار کند

وقتی به فرد دیگر اجازه می‌دهید رفتاری را که مورد پسندتان نیست با شما انجام دهد، همچنان به رفتار خود ادامه خواهد داد. به‌عنوان‌مثال، اگر در اوایل رابطه هنگامی‌که عصبانی شد سر شما داد زد، شما باید او را به‌آرامی اصلاح  کنید. در این شرایط می‌توانید بگویید: من دوست ندارم که سر من فریاد بکشی. من لایق این هستم که با احترام با من صحبت شود. بنابراین، تا زمانی که این کار را نکنی، دیگر در این گفت‌وگو شرکت نخواهم کرد. اگر این کار را نکنید، تنها بدتر خواهد شد.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

20. فردی که باشید که می‌خواهید به خود جذب کنید

اگر خودتان را دوست نداشته باشید و به خود احترام نگذارید، کسی را به خود جذب خواهید کرد که شما را دوست ندارد و به شما احترام نمی‌گذارد. این‌ها همه با عشق به خود آغاز می‌شود. شما نمی‌توانید با خود رفتاری بد داشته و انتظار داشته باشید دیگران با شما مانند یک ملکه رفتار کنند. مطمئن باشید دیگران متوجه رفتارهای شما با خودتان می‌شوند. هنگامی‌که خود را دوست دارید و به خودتان احترام می‌گذارید رابطه‌ای که می‌خواهید را دریافت خواهید کرد.

21. از تنهایی نترسید

تنها بودن هیچ مشکلی ندارد. در واقع، بعضی از اوقات می‌تواند حس خوبی به شما بدهد. شما مجبور نیستید با هرکسی سازش کنید. شما می‌توانید هر کاری که می‌خواهید انجام دهید. نباید برای کارهایتان به هیچ‌کس جواب پس دهید. شما باید خودتان را بهتر بشناسید و برای فردی بهتر بودن کار کنید. بنابراین، اگر در یک رابطه خوشحال نیستید، سعی کنید برای مدتی تنها باشید. ممکن است خیلی بهتر باشد.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

22. قدردانی خود را نشان دهید

هر کس می‌خواهد از جانب شریک خود قدردانی و سپاس گذاری دریافت کند، پس فکر نکنید مرد شما متفاوت است. حتی اگر کارهای کوچکی مانند قرار دادن ظرف‌ها در ماشین ظرف‌شویی انجام می‌دهد و غیره از او تشکر کنید. از او به خاطر همه‌چیزهایی که برای شما انجام می‌دهد تشکر کنید، در این صورت احتمال بیشتری وجود دارد که او بخواهد که در آینده به انجام آن‌ها ادامه دهد تا شما را خوشحال کند. فراموش نکنید که او نیز باید از شما قدردانی  کند.

23. هرگز هیچ‌گونه سو استفاده را تحمل  نکنید

سوءاستفاده فقط در مورد کتک زدن نیست. سوءاستفاده در همه اشکال از قبیل ذهنی و احساسی نیز وجود دارد. درحالی‌که آسیب‌های جسمی می‌تواند بهبود یابد، زخم‌های ذهنی و عاطفی بسیار سخت خوب می‌شوند. بنابراین، اگر او شمارا تحقیر، کوچک و شرمسار می‌کند، آن را تحمل نکنید.

25 توصیه برای قدرتمند کردن روابط زنان

24. حسود نباشید و حس مالکیت نداشته باشید

قابل‌درک است که ما می‌خواهیم مردمان فقط برای خودمان باشد. بااین‌حال، مرزی بین خواستن او فقط برای خودمان و حسادت و حس مالکیت بیش‌ازحد وجود دارد. این ویژگی‌ها زننده هستند و معمولاً مردان را از شما دور می‌کنند. در عوض، سعی کنید احساس امنیت بیشتری داشته باشید. بنابراین نگران نباشید که او را از دست بدهید و حتی اگر هم از دست دادید بدانید که هیچ مشکلی نخواهید داشت.

25. بداخلاق نباشید

 آیا کسی واقعاً می‌خواهد  اطراف فردی بداخلاق و دمدمی‌مزاج باشد؟ منفی بودن به‌طور مداوم  فقط باعث می‌شود مردتان از شما دور شود. مهربان و بامحبت باشید. بداخلاقی را متوقف کنید و به‌جایش  به یکدیگر احترام بگذارید.

اکنون هر چیزی که برای یک رابطه باکیفیت نیاز دارید را یاد گرفتید. این لیست ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد اما واقعاً این‌گونه نیست. فقط تمرین می‌خواهد.  شما باید به‌طور مداوم آن‌ها را در ذهن خود نگه‌دارید. اما هنگامی‌که واقعاً آن‌ها را در زندگی‌تان اعمال کنید، خوشبختی‌دائمی را تجربه خواهید کرد.

 

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-22 10:20:51
دسته بندی ها