17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان

6 آبان 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - 17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان
17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان
امتیاز مطلب: 83%

چه کسی یک داستان عاشقانه خوب را دوست ندارد؟ بسیاری از ما می‌خواهیم اعتقاد داشته باشیم هنگامی‌که شاهزاده خود را پیدا کنیم خوشبختی  ابدی را تجربه خواهیم کرد. اما برای بسیاری از زوج‌ها، این اتفاق نمی‌افتد. با میزان طلاق  50 درصدی روشن است که اکثر مردم نمی‌دانند چگونه روابط سالم ایجاد کرده و ازدواج  خود را حفظ کنند.

اگر  در مورد آن فکر کنید، خیلی تعجب‌آور هم نیست. منظور این نیست که هیچ‌کدام از ما کلاس درسی با نام «عشق و ازدواج» نداشتیم. درواقع، اکثر ما هرگز مهارت های زندگی  را یاد نگرفتیم، چه برسد به مهارت‌های ارتباطی

بنابراین، شگفت‌انگیز نیست که بیشتر زوج‌ها به مشکل برمی‌خورند و نمی‌دانند چگونه خودشان را نجات دهند. با یوکن همراه باشید تا توصیه‌هایی برای حفظ و پایداری ازدواج را با شما درمیان بگذاریم.

بیشتر زوج‌ها شکایت می‌کنند که «روابط بسیار دشوار هستند» اما روابط ذاتاً سخت نیستند. این افراد در روابط هستند که آن‌ها را دشوار می‌سازند. بنابراین، اگر شروع به برقراری ارتباط جدید کرده‌اید یا تلاش می‌کنید ازدواج  50 ساله خود را حفظ کنید، در اینجا چند راهنمایی برای شما وجود دارد. 

1. زبان‌های عشق خود را بشناسید

اگر  کتاب «پنج زبان عشق» را مطالعه نکرده‌اید، باید قطعاً آن را بخوانید. این کتاب توسط گری چپمن درمانگر ازدواج نوشته‌شده است. چپمن در این کتاب توضیح می‌دهد اساساً پنج راه اصلی وجود دارد که یک فرد عشق خود را نشان می‌دهد و می‌خواهد آن را دریافت کند. شما و همسرتان ممکن است این راه‌ها را به شیوه یکسان انجام ندهید. خواندن این کتاب به شما کمک خواهد کرد که خودتان و همسرتان را بهتر درک کنید.

17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان

2. با یکدیگر همدردی کنید

یکی از مشکلات اصلی روابط این است که بیشتر مردم تنها نقطه‌نظر خود را می‌بینند. اختلاف‌نظر زوج‌ها اجتناب‌ناپذیر است، اما این بدان معنا نیست که باید به رابطه شما آسیب برسد. بنابراین به‌منظور درک یکدیگر، شما باید  نقطه‌نظر فرد دیگر گوش دهید و آن را بپذیرید. هرکسی سزاوار این است که درک شود.

3. با یکدیگر بیرون بروید

یکی از موارد غم‌انگیز مربوط به روابط این است که وقتی سال‌ها از ازدواج می‌گذرد مردم فراموش می‌کنند که با یکدیگر قرار بگذارند. آن‌ها فکر می‌کنند تلاشی دیگر نیاز نیست، زیرا با یکدیگر راحت هستند. اما گاهی اوقات زندگی و بچه‌ها مانع زنده نگه‌داشتن عشق می‌شود. ضروری است که با هم بیرون بروید تا بتوانید به‌طور مداوم ارتباط برقرار کنید.

17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان

4. یاد بگیرید درگیری‌ها را به‌طور مؤثر حل کنید

اکثر مردم با اختلافات و درگیری‌ها به روش نادرست برخورد می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند این وضعیت «من در برابر تو» است. آن‌ها فکر می‌کنند که باید حق با آن‌ها باشد و باید دعوا را برنده شوند. درحالی‌که این تفکر برعکس است. من در برابر تو نیستم، بلکه ما باهم هستیم. به خودتان به‌عنوان یک تیم نگاه کنید که برای رسیدن به یک هدف باهم کار می‌کند تا بتواند یک مشکل را حل کند.

5. عادات منحصربه‌فرد یکدیگر را درک کنید

هرکسی عادات عجیب‌وغریبی دارد. ممکن است فردی دوست نداشته باشد غذای خود را به اشتراک بگذارد. باید یاد بگیرید که عادات یکدیگر را قبول کنید. ممکن است آن‌ها را دوست نداشته باشید، اما باید آن‌ها را بپذیرید و سعی نکنید رابطه خود را خراب کنید.

17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان

6. تست شخصیت مایرز-بریگز را انجام  دهید

تست شخصیت مایرز-بریگز نشان می‌دهد که چقدر فردی درون گرا یا برون گرا هستید. این تست همچنین بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی دیگر را به شما نشان می‌دهد. هنگامی‌که هر دو این تست را انجام دهید و نتایج را  بخوانید شخصیت‌های یکدیگر را بهتر درک می‌کنید.

7. درباره امور مالی و برنامه‌ریزی بودجه صحبت کنید 

پول یکی از چیزهایی است که باعث جدایی زوج‌ها می‌شود. شاید یکی از شما شخصی که باشد که زیاد خرج می‌کند و دیگری بیشتر ذخیره می‌کند. این یک مشکل است و اختلافات زیادی را ایجاد خواهد کرد. بنابراین درباره نحوه رسیدگی به پول صحبت کنید. به مصالحه برسید، بودجه‌ای تعیین کنید و به اندازه همان بودجه خرج کنید.

17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان

8. صمیمیت را نادیده نگیرید

اگر فرزند دارید، ارتباط و صمیمیت می‌تواند به سادگی از بین برود. شما باید مکالمات صمیمی داشته باشید و کارهایی که دو نفر  را به هم متصل می‌کند انجام دهید.

9. مراقب اعتیاد باشید

 می‌گویند هرکس به نوعی اعتیاد دارد. اعتیاد فقط الکل یا موادمخدر نیست.‌ افراد می‌توانند به هر چیزی از خرید تا بازی‌های ویدئویی معتاد شوند. اگر فعالیتی را بیش‌ازحد انجام می‌دهد، زمان کافی برای وقت گذراندن با دیگران را از شما می‌گیرد. بنابراین آن را کاهش دهید، تا  بتوانید انرژی خود را بر روی رابطه تمرکز کنید.

17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان

10. خودخواه نباشید

آسان است بر روی خود و چیزی که می‌خواهیم تمرکز کنیم. اما کنار گذاشتن نیازهای خود توجه به آنچه همسرتان می‌خواهد، امری دشوار خواهد بود. هر رابطه باکیفیتی شامل سازش است. شما نمی‌توانید همیشه شماره یک باشید و اگر می‌خواهید باشید، نباید رابطه‌ای داشته باشید. باید بقیه زندگی خود مجرد بمانید.

11. بین با هم بودن و استقلال تعادل برقرار کنید

گاهی‌اوقات زوج‌ها یا افراط می‌کنند یا تفریط: با هم بودن بیش‌ازحد یا دور بودن بیش‌ازحد. البته شما برای ارتباط بهتر نیاز به با هم بودن دارید. اما اگر این با هم بودن بیش از حد باشد ممکن است هویت خود را از دست بدهید. از سوی دیگر زمان زیادی جدا بودن باعث می‌شود از هم دور شوید. بنابراین بین این دو تعادل ایجاد کنید.

17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان

12. با یکدیگر صحبت کنید

زندگی اکثر مردم بسیار پرمشغله است. کار، بچه‌ها، خانواده‌ها و فعالیت‌های دیگر؛ این شلوغی مانع ارتباط شما در روابطتان می‌شود. اما این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که خودتان به آن‌ها اجازه دهید. اطمینان حاصل کنید که هنوز هم با یکدیگر صحبت می‌کنید و نه فقط در مورد بچه‌ها یا کار. به‌عبارت‌دیگر واقعاً با هم صحبت کنید. گاهی اوقات مکالمات جالب و عمیق انجام دهید. اگر فکر نمی‌کنید که زمان داشته باشید، باید خودتان زمانی برای انجام این کار کنار بگذارید.

13. هرروز تلاش کنید

 افرادی که در روابط بلندمدت هستند، با خود فکر می‌کنند «تمام کارها انجام شده است. حالا من می‌توانم خود واقعیم باشم و هیچ کاری انجام ندهم». اما اتفاقا این زمانی است که کار واقعی شروع می‌شود! شما باید به رابطه خود به‌عنوان یک گیاه فکر کنید. اگر هرروز به آن آب ندهید، خواهد مرد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که هرروز به آن «آب» می‌دهید.

17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان

14. نیازهای شریک زندگی خود را بالاتر یا برابر با نیازهای خود قرار دهید

این مورد با خودخواه نبودن ارتباط مستقیم دارد. هیچ‌کس نمی‌خواهد شریک زندگی‌اش احساس کند که به نیازهایش اهمیت نمی‌دهد. شما باید بدانید که شریک زندگی‌تان چه‌چیزی دوست دارد و سپس آن را انجام دهید. او هم همین‌طور، هر دو نفر باید 100 درصد برای خوشحال کردن یکدیگر تلاش کنند. این اتفاق نمی‌تواند یک طرفه باشد.

15. خودآگاه باشید

این کار برای بعضی از مردم آسان‌تر از دیگران است. اما داشتن عنصر خودآگاهی به شما کمک می‌کند تا ببینید چگونه رفتارهایتان بر شخص دیگری تأثیر می‌گذارد. هرروز  بازی‌های ویدئویی بازی می‌کنید؟  باید یک لحظه به خود بیایید و متوجه شوید: من 5 ساعته بازی کرده‌ام. دیگر باید متوقف شوم.

17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان

16. در نظر بگیرید که چگونه به این رابطه کمک می‌کنید - برای بهتر شدن یا بدتر شدن

اکثر مردم برای مشکلاتی که در رابطه دارند دیگری را سرزنش می‌کنند. اما هر دو نفر مقصر هستند. شما باید به خودتان نگاه کنید و ببینید که چگونه رابطه را بهتر یا بدتر می‌کنید.  این همان چیزی است که در شماره قبل ذکر کردیم، خودآگاهی. اگر خودآگاهی ندارید، شریک زندگی‌تان خوشحال خواهد شد که به شما بگوید چگونه می‌توانید رفتار خود را برای بهبود رابطه تغییر دهید. همچنین می‌توانید از یک درمانگر نیز کمک بگیرید.

17. همیشه بامحبت و دوست‌داشتنی باقی بمانید

بعضی از مردم  لمس و در آغوش گرفتن را دوست ندارد، اما این واقعاً کمک می‌کند که رابطه قوی باقی بماند. مواد شیمیایی خوب را به مغز می‌رساند و باعث ترویج پیوند می‌شود. بنابراین حتی اگر دوست ندارید این کار را انجام دهید، سعی کنید آن را انجام دهید تا ارتباط حتی شده تنها در سطح بیولوژیکی برقرار شود.

17 ایده برای پایدار نگه داشتن ازدواجتان

کلام آخر

همان‌طور که قبل‌تر گفته شد، روابط لازم نیست دشوار باشند. شما هرروز باید تلاش کنید تا شریک زندگی خود را خوشحال کنید. چراکه هرچقدر او شادتر باشد شما هم شادتر خواهید بود.

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-22 10:12:18
دسته بندی ها