چند حقیقت تلخ درباره‌ی عاشق شدن در محیط کار

31 مرداد 1399 - 6:00
رفتار سازمانی - چند حقیقت تلخ درباره‌ی عاشق شدن در محیط کار
چند حقیقت تلخ درباره‌ی عاشق شدن در محیط کار
امتیاز مطلب: 90%

حتما با این مساله مواجه شده‌اید که بسیاریاز افراد در محل کارشان عاشق می‌شوند، شاید این نوع عاشق شدن برای شما هم پیش آمده باشد. البته عشق در محل کار، به دور از چشم واحد مدیریت منابع انسانی اتفاق می‌افتد و نمی‌توان آن را کنترل کرد. با یوکن همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

شاید در فیلم‌های رمانتیک، این نوع عشق را دیده باشید. عشق‌های پرشور و هیجانی که بعد از طی دوره‌ای سخت به یک ازدواج فوق‌العاده می‌انجامد.

اما باید بپذیرید زندگی واقعی اصلا شبیه فیلم‌های کمدی-رمانتیک نیست. پس لازم است حقایقی را درباره‌ی عاشق شدن در محل کار بدانید. دانستن این موارد به شما کمک می‌کند از واکنش‌های اشتباه اجتناب کنید و موقعیت‌های عشقی در محل کار را بهتر مدیریت کنید.

حقایق عشق و عاشقی در محل کار

خیلی ها از عشق در محل کار استقبال می‌کنند

اغلب کارمندان از عاشق شدن در محیط کار استقبال می‌کنند. به‌طوریکه آمارها نشان می‌دهد 72 درصد کارمندان تمایل دارند در موقعیتی عشقی در محل کار قرار بگیرند و عاشقی با یکی از همکارانشان را تجربه کنند. پس اگر در محل کار عاشق همکار یا مدیرتان شدید، اصلا نگران نباشید زیرا اتفاق عجیبی رخ نداده است. باید کمی جست و جو کنید تا روش ابراز علاقه و مسیر این نوع عشق را پیدا کنید.

عشق در محل کار بسیار رایج است

همانطور که گفتیم، عاشقی در محل کار اتفاق نادری نیست. خیلی از زوج‌ها در محل کار باهم آشنا شده و در نهایت باهم ازدواج کرده‌اند. البته اگر از آنها بپرسید که با عشق در محل کار موافق‌اند یا نه؟ بدون شک می‌گویند نه! اغلب آنها تمایل دارند بین کار و زندگی شخصیشان فاصله ایجاد کنند. زوج‌هایی که در محل کار عاشق شده و ازدواج کرده‌اند دوست دارند مرزهای مشخصی برای زندگی شخصی و کاری خود قائل شوند. اما عاشقی در محل کار پیشبینی‌نشدنی است. گاهی محیط کار ظرفیت زیادی برای عاشق شدن ایجاد می‌کند، پس مراقب حال دلتان باشید.

چند حقیقت تلخ درباره ی عاشق شدن در محیط کار

اجازه ندهید عشق در محیط کار روی وظایفتان تاثیر بگذارد

از عشق گریزی نیست و ممکن است هر جایی به سراغمان بیاید. اما اگر در محیط کار عاشق شده‌اید باید به چهارچوب و ضوابط شغلتان پایبند باشید. هیچ‌گاه اجازه ندهید عشق و داستان‌های آن تاثیری روی کارتان ایجاد کند.

شاید بهتر باشد برای عاشقی در محل کار قوانینی وضع شود. زیرا درهم آمیختن مسائل شخصی و کاری، هم در عشق و هم در کار اختلال به‌وجود می‌آورد. پس قوانینی بنویسید که برای کنترل شرایط به شما کمک کند.

عشق‌تان را به گوش واحد منابع انسانی برسانید

اجازه‌دهید به عشق‌تان از دید شرکت و محل کار نگاه کنیم. وقتی دو نفر در محل کار عاشق می‌شوند و رابطه عاطفی پیدا می‌کنند، این مساله می‌تواند روی کار آنها و انجام وظایف‌شان تاثیر بگذارد. عاشقی ممکن است باعث ایجاد حواس پرتی در محل کار شود و حتی در برخی موارد به شکل انگیزه و اشتیاق نمود یابد.

در هر صورت بهتر است واحد منابع انسانی در جریان قرار بگیرد تا به افزایش بهره‌وری شما کمک کند. برای مثال، تقسیم‌بندی وظایف، تشکیل گروه‌های مختلف برای انجام پروژه ها و غیره با اطلاع از روابط عاطفی کارمندان بهتر انجام خواهد شد.

چند حقیقت تلخ درباره ی عاشق شدن در محیط کار

عشق میان کارمند و رئیس اشتباه است

تجربه ثابت کرده رابطه‌ی عاطفی میان کارمند و رئیس در محل کار تنها باعث دردسر خواهد شد. این رابطه برای کارمند، یک رابطه‌ی دو سر باخت است. اگر رابطه بالا بگیرد و روز به روز شعله های عشق افزون‌تر شود، حسادت دیگران را به دنبال خواهد داشت و حتی ممکن است فرد با شایعاتی در مورد اضافه حقوق و تبعیض در محل کار مواجه شود.

اگر هم رابطه به سرانجام نرسد و از هم بپاشد، باز همه چیز به ضرر کارمند تمام می‌شود زیرا ممکن است جایگاه خود را از دست بدهد و ادامه‌ی کار برای او دشوار شود. پس همین حالا، دور عشق و عاشقی با رئیس را خط بکشید. اگر رئیس هستید هم به فکر کارمند بیچاره باشید و روابط‌تان را کنترل کنید تا در موقعیت عاشقی قرار نگیرید.

عشق در محل کار دردسرساز است

اگر عاشقی در محل کار به خوبی پیش نرود و مشکلاتی در رابطه بوجود بیاید، داستان غم‌انگیز می‌شود و همین جاست که باید منتظر شایعات زیادی باشید و مجبور شوید در کنار کسی کار کنید که از او نفرت دارید.

وقتی رابطه‌ی عاطفی‌تان در محل کار بهم می‌خورد و عشق و عاشقی به بن بست می‌رسد، تاثیر مخرب این رابطه روی تمام وظایف کاری‌تان سایه می‌اندازد. پس از همین حالا بدانید عشق و عاشقی در محل کار دردسرهایی دارد که باید برای آنها آماده شوید یا تصمیم بگیرید خود را از چنین موقعیتی حفظ کنید.

در عاشقی محل کار، زنان آسیب پذیرترند

زنان در محل کار بیشتر تحت تاثیر عواقب روابط عاطفی قرار می‌گیرند. این طرز فکر وجود دارد که جذابیت‌های زنانه‌ی کارمندان خانم در روند کاری‌شان تاثیرگذار است. به همین خاطر، معمولا غیبت و شایعات بیشتری درباره‌ی زنان به گوش می‌رسد. این شایعات و غیبت‌ها باعث ایجاد نفرت میان افراد می‌شود. پس زنان بیشتر در معرض تاثیرپذیری از عواقب نامطلوب روابط عاطفی در محل کار هستند و ممکن است اعتبار آنها خدشه‌دار شود.

چند حقیقت تلخ درباره ی عاشق شدن در محیط کار

قوانین محیط کار چندان کارساز نیست

عشق و عاشقی حال و هوای خوبی دارد و هیچ‌وقت نمی‌توان آن را با برنامه‌ریزی جلو برد. پس نظارت روی روابط عاشقانه کارمندان در محل کار غیرممکن است. وقتی دو نفر در محل کار عاشق می‌شوند نمی‌توان این احساس را با قوانین موجود کنترل کرد.

با عاشق شدن همکاران، شرایط کمی سخت‌تر می‌شود و نمی‌توان دیگران را بدون هیچ پیش‌زمینه فکری ارزیابی کرد. آنچه در کنترل روابط عاطفی در محل کار، کارساز خواهد بود، ایجاد فرهنگی غنی است که به افراد در محل کار، خط مشی‌های رفتاری مشخصی ارائه می‌کند.

منبع: bamboohr

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:18:39
دسته بندی ها