چرا برخی افراد هیچ‌وقت خوشحال نیستند و خود را موفق نمی‌دانند؟

11 خرداد 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - چرا برخی افراد هیچ‌وقت خوشحال نیستند و خود را موفق نمی‌دانند؟
چرا برخی افراد هیچ‌وقت خوشحال نیستند و خود را موفق نمی‌دانند؟
امتیاز مطلب: 83%

حتما شما هم با افراد ثروتمندی برخورد داشته‌اید که با وجود ثروت فراوان، هیچ‌لذتی از زندگی نمی‌برند، همیشه ناراحت هستند و تعادل فکری ندارند. اکنون سوال مطرح می‌شود که چرا برخی افراد پیشرفت نمی‌کنند؟ آیا می‌توان با ثروت و شرایط مالی خوب خوشحال بود؟ با یوکن همراه باشید تا پاسخ این سوال‌ها را بگیرید.

انسان‌ها به طور ذاتی کمال گرا هستند و موفقیت را در گرو پیشرفت روزانه می‌بینند. این پیشرفت می‌تواند در زمینه‌های مختلفی چون موقعیت شغلی، نحوه‌ی زندگی، ارتباطات اجتماعی و دیگر موارد باشد.

چطور می‌توان موفق و خوشحال بود؟

اطرافتان را از افراد سمی خالی کنید

اگر می‌خواهید به موفقیت برسید، پیرامون خود را از آدم‌های سمی و فعالیت‌های بی‌ثمر خالی کنید. همان‌طور که نمی‌توانید غذاهای بی‌کیفیت و ارزان قیمت بخورید و انتظار داشته باشید تغذیه‌تان سالم باشد.

هر روزتان باید سرشار از اتفاقات و افراد مثبت و باکیفیت باشد. اتفاقاتی که شما را به فرد بهتری در جامعه تبدیل می‌کند و افرادی که از هم‌نشینی با آنها بهره برده و به پیشرفت می‌رسید.

چرا برخی افراد هیچ وقت خوشحال نیستند و خود را موفق نمی دانند؟

تعادل رفتاری ایجاد کنید

موفقیت شما با تعادل رفتاری و تثبیت روند زندگی حاصل می‌شود. شما می‌توانید بین چهار وجه زندگی از جمله بخش روحی، جسمی، مالی و ارتباطات اجتماعی تعادل ایجاد کنید و در راستای خوشحالی خود قدم بردارید. اگر بخواهید تنها روی یکی از این موارد تمرکز کنید، تعادل خود را از دست می‌دهید و از خوشحالی باز خواهید ماند.

بر انتخاب‌های خود متمرکز شوید

با تمرکز روی انتخاب‌ها و فعالیت‌هایتان به درک بیشتری از شخصیت خود برسید. با دقیق شدن نگرش‌تان، اولویت‌های شخصیتی شما مشخص می‌شود و بهتر می‌توانید شرایط را به انتخاب خود تغییر دهید. بهتر است برای تفریحات و موارد کم‌اهمیت خرج نکنید و پول‌تان را برای تجربیاتی که از شما آدم بهتری می‌سازد، کنار بگذارید.

انتظار بی‌نقصی نداشته باشید

باید بدانید موفقیت در زندگی بدین معنا نیست که در انجام تمام فعالیت‌ها بی‌نقص باشید. حتی نیاز نیست شب و روز کار کنید و هیچ‌وقتی برای خودتان نگذارید. موفقیت وقتی به دست می‌آید که بتوانید بین 4 وجه ضروری زندگی‌تان تعادل ایجاد کنید. یعنی به همان اندازه که برای انجام فعالیت‌های کاری وقت می‌گذارید به استراحت و فعالیت‌های اجتماعی هم اهمیت دهید.

متمرکز باشید

هر وجه از زندگی روی وجوه دیگر نیز تاثیر می‌گذارد. قانون سوم نیوتون در تمام فعالیت‌ها صدق می‌کند. حتی می‌گویند نحوه‌ی پیگیری شما در کارهای مختلف شبیه هم هستند. برای مثال، افراد از توانایی‌هایی که در فعالیت‌های اجتماعی به دست می‌آورند در محیط کاری هم استفاده می‌کنند.

افراد موفق و افراد باهوش  حواس پرتی‌ها را کنار گذاشته و روی اولویت‌های ارزشمند خود تمرکز کرده و آنها را به کمال می‌رسانند. اگر روزتان سراسر فعالیت‌های مهم و ارزشمند باشد، در طی زمان با کسب تجربه و مهارت در آنها به موفقیت خواهید رسید. زیرا زندگی‌تان هدفمند بوده و همزمان در وجوه مختلف پیشرفت می‌کنید. همچنین تعادل خوبی ایجاد کرده‌اید. این اتفاق بدین معناست که حداقل با خودتان صادق بوده‌اید.

پشتکار داشته باشید

رسیدن به این جایگاه نیازمند زمان و تمرین فراوانی است. به سختی می‌توان به موقعیت‌های خوبی که جزو اولویت‌های ارزشمند نیستند پاسخ منفی داد. حتی کنار گذاشتن عادت‌های غلط نیز کار مشکلی است. حقیقت این است، تغییر در عادات و باورها و درک عیوب شخصیتی نیازمند شجاعت  زیادی است. در این مواقع باید بسیار محتاط باشید، زیرا با یک لحظه غفلت همه چیز به روز اول برمی‌گردد.

اگر پشتکار داشته باشید و خود را در مسیر درست نگه دارید، به مرور اتفاقات خوبی در انتظارتان خواهد بود. مطمئن باشید کم‌کم به آینده‌ی رویایی خود نزدیک می‌شوید. پس احساس خوشحالی بیشتری می‌کنید و حتی استفاده‌ی بهتری هم از زمان خود می‌برید. اطرافیان شما را بیشتر دوست خواهند داشت و به فرد مهم و با ارزشی تبدیل می‌شوید. در نتیجه هر روز رویاهای بزرگتری دارید و با تمام قدرت به سوی آنها پیش می‌روید.

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-05-29 09:11:23
دسته بندی ها