چگونه زیر فشار کار کنیم و احساس فرسودگی نداشته باشیم؟

16 خرداد 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - چگونه زیر فشار کار کنیم و احساس فرسودگی نداشته باشیم؟
چگونه زیر فشار کار کنیم و احساس فرسودگی نداشته باشیم؟
امتیاز مطلب: 85%

استرس کار اگر به طور مؤثر مدیریت نشود می ‌تواند اثرات ناخواسته داشته باشد، به‌ویژه هنگامی‌که در یک محیط با استرس بالا کار می‌کنید. یکی از این اثرات «فرسودگی» نامیده می‌شود. فرسودگی می‌تواند موجب حس فشار، خستگی، ناامیدی و کلافگی شود. به همین ترتیب، ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که ابزارهای مناسبی به منظور کار کردن تحت فشار در اختیار دارید. بنابراین می‌توانید از فرسودگی اجتناب کنید و انگیزه بگیرید. در اینجا چگونگی کار تحت فشار و جلوگیری از فرسودگی را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با یوکن همراه باشید.

1. یاد بگیرید چگونه خود را شارژ کنید

در بسیاری از صنایع، کارکنان غالباً ساعت‌های طولانی کار می‌کنند یا حتی زمانی که سر کار نیستند و در خانه به‌سر می‌برند مشغول به کارند. تمرکز بر روی کار بیش از 50 ساعت در هفته سریع‌ترین راه فرسودگی است، اما خبر خوب این است که می‌توان از آن جلوگیری کرد.

کلید این است که یاد بگیرید چگونه خود را شارژ کنید

برای جلوگیری از فرسودگی، مهم است که در طول زمان بیکاری استراحت کنید و به طور کامل شارژ شوید، می‌توانید از مدیتیشن یا تکنیک‌های آرامش به منظور ریلکس کردن ذهن و بدن خود استفاده کنید.

چگونه زیر فشار کار کنیم و احساس فرسودگی نداشته باشیم؟

2. از مزایای کار استفاده کنید

آیا کارفرمای شما مزایای منحصر به فردی مانند عضویت در باشگاه، کلاس‌های یوگا یا رویداد‌های پشتیبانی شده را ارائه می‌دهد؟ پیشنهادات مشترک مانند باشگاه سلامت یا باشگاه کتاب چطور؟

مشارکت در منافع و رویدادهای خاص در محل کار می‌تواند به شما کمک کند تا از استرس خود بکاهید و فرصتی برای شناختن همکاران خارج از محیط کاری داشته باشید.

3. کار گروهی انجام دهید

یکی از مهمترین فاکتورهای فرسودگی، این است که همه‌ی کارها را خودتان به تنهایی به دوش بکشید. درخواست کمک از همکاران یا تیم مدیریتی، هیچ خجالتی ندارد. در حقیقت، همکارانی که اغلب با هم کار می‌کنند بیشتر احتمال دارد که فشار روانی کمتری داشته باشند و درصد فرسودگی در آن‌ها کاهش میابد.

هنگامی‌که تیم قدرتمند و سیستم پشتیبانی دارید، در حالی‌که به اهداف خود دست میابید، استرس کمتری خواهید داشت.

چگونه زیر فشار کار کنیم و احساس فرسودگی نداشته باشیم؟

3. اولویت‌های خود را مشخص کنید

اولویت‌بندی تمام وظایف و اهداف مورد نیاز برای انجام در محل کار، می‌تواند شما را در مسیری دقیق برای رسیدن به آن‌ها قرار دهد و وظایف کم‌اهمیت را مشخص می‌کند.

هنگامی ‌که نقطه تمرکز خود را کوچک می‌کنید، دقیقاً می‌توانید ببینید چه چیزی باید انجام گیرد و بیشتر وقت خود را به انجام آن اهداف تعیین شده اختصاص می‌دهید. بنابراین، نه تنها شما به طور مؤثر  وظایف و زمان خود را مدیریت می‌کنید بلکه از فرسودگی هم جلوگیری خواهید کرد.

4. از به تعویق انداختن کارها اجتناب کنید

اولویت‌بندی می‌تواند یک روش مطمئن برای انجام کار تحت فشار باشد. در حالی‌‌که هم‌زمان از فرسودگی جلوگیری می‌شود. تنها در صورتی جواب می‌دهد که شما واقعاً آن کار را انجام دهید.

با متوقف کردن به تعویق انداختن کارها و تمرکز بر اولویت‌بندی، ابزار و برنامه خوبی برای کار تحت فشار بدون فرسودگی خواهید داشت.

چگونه زیر فشار کار کنیم و احساس فرسودگی نداشته باشیم؟

5. بازتاب داشته باشید

اگر علائم فرسودگی زودرس مانند احساس خستگی مفرط، تحریک‌پذیری یا غرق شدن در محل کار را احساس می‌کنید ممکن است لازم باشد بازتابی انجام دهید. به همین منظور می‌توانید نگاهی به وضعیت کاری خود و جزئیات کوچک آن داشته باشید.

 تجزیه و تحلیل وضعیت خود می‌تواند به شما نشان دهد که آیا فرسودگی اولیه شما نشانه‌ای از ناامیدی موقت است یا مشکلی بزرگ‌تر قرار است به سراغتان بیاید. اما نگران نباشید. اگر در تجزیه و تجزیه و تحلیل متوجه شدید که در فرسودگی کامل هستید، هنوز هم امید وجود دارد. شما توانایی ایجاد تغییرات در چیزهایی که می‌توانید کنترل کنید و پذیرفتن چیزهایی که از کنترلتان خارج است را دارید.

کلام آخر

شما می‌توانید با اولویت‌بندی و مراقبت از خود به خوبی تحت فشار کار کنید. این بدان معنی است که از زمان استراحت خود بیشترین بهره را ببرید، سالم بمانید، تقاضای کمک کرده و عادات خوب کاری مانند مدیریت وظایف، زمان و استرس را در خود ایجاد کنید.

منبع: Lifehack

 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-06-01 14:58:53
دسته بندی ها